lekstroom?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

lekstroom?

Bericht door Ron UP » di 31 jul 2012, 22:10

Vanavond wat gemerkt. Ik heb in mn hemelverlichting een led geplaatst tijdje terug al. Nu heb ik gemerkt, dat als de schakelaar in de middelste stand staat, dus aangaan bij deur openen, de led heel flauwtjes blijft branden.....als ik de schakelaar op uit doe, gaat de led wel gewoon uit.

De deuren en kofferbak zitten wel goed dicht. Kan dit een lekstroom zijn en hoe op te lossen?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Brains
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 19:38
Locatie: Heerlen

Re: lekstroom?

Bericht door Brains » di 31 jul 2012, 23:51

Dit is normaal en is inderdaad soort lekstroom. Mn dealer heeft een keer gemeten, maar stroompje is verwaarloosbaar.

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: lekstroom?

Bericht door stUp! » wo 01 aug 2012, 08:23

Dat komt omdat de weerstand van je led lager is, als je er een normaal lampje in zet is de weerstand te groot voor de stroom om te gaan lopen.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: lekstroom?

Bericht door Ron UP » wo 01 aug 2012, 19:37

Vanmorgen wezen meten, ging toch 6 volt overheen, tamelijk veel vind ik......maar ik maakte een klein foutje en POEF, toen sluiting....ojee dacht ik gelijk, er is nog geen zekeringenschema bekend vd Up, dus ik heb ze er 1 voor 1 uitgehaald, wat een gek.t zeg, maar goed, misschien handig voor jullie om te weten: het is de achtste zekering vd middelste rij, 5 ampere. Nieuwe erin en gewone lampje er toch maar weer in gedaan, en voila hij doet t weer!! En gaat nu wel uit op de middelste schakelaarstand.

Me heppie :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: lekstroom?

Bericht door pvaken » wo 01 aug 2012, 19:46

Ik zou me ook niet zo een zorgen maken over die lekstroom
Meeste accu's zijn zo een 40AH (volgens mij is de UP met BM nog wel zwaarder)
Voltage is niet zo belangrijk, het amperage wat er gaat lopen wel, en dat zal heel erg laag zijn.
stel dat het 10 mA is (dat red je denk ik nog geen eens gemiddelde led trekt zo een 20mA) dan zou het 4000 uur duren voordat je accu leeg is (166 dagen)

Snap dat je gevoelsmatig niet wil dat er iets blijft branden, maar kan echt geen kwaad.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: lekstroom?

Bericht door stUp! » wo 01 aug 2012, 23:04

Er zijn volgens mij ook zulke led lampjes met extra weerstand te koop, ik dat eens gezien bij iemand op VWPASSAT.NL, maar misschien had die er zelf ook wel een weerstandje tussen gemaakt. Volgens mij had het iets met can-bus te maken :|

Plaats reactie