App voor slimme functies via je smartphone

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

App voor slimme functies via je smartphone

Bericht door Autheo » do 25 nov 2021, 20:18

Vandaag kreeg ik een uitnodiging voor de gratis installatie van een Dataplug en app, om op die manier de auto via Bluetooth te verbinden met je smartphone. Ik heb een Mii, dus het betreft de 'My SEAT App'. Ik weet niet of up! en Citigo rijders ook zo'n uitnodiging ontvingen, of dat het alleen de Mii betreft.

Hier staat meer informatie over die app:
https://www.seat.nl/service/connected-c ... WK6VaAAL

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaringen met die (of een vergelijkbare) app hebben. Hoe zou dat in de praktijk bevallen, welke voor- en nadelen zitten er aan?

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: App voor slimme functies via je smartphone

Bericht door OnlyWay=Up! » do 25 nov 2021, 22:21

Autheo schreef:
do 25 nov 2021, 20:18
Vandaag kreeg ik een uitnodiging voor de gratis installatie van een Dataplug en app, om op die manier de auto via Bluetooth te verbinden met je smartphone. Ik heb een Mii, dus het betreft de 'My SEAT App'. Ik weet niet of up! en Citigo rijders ook zo'n uitnodiging ontvingen, of dat het alleen de Mii betreft.

Hier staat meer informatie over die app:
https://www.seat.nl/service/connected-c ... WK6VaAAL

Ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaringen met die (of een vergelijkbare) app hebben. Hoe zou dat in de praktijk bevallen, welke voor- en nadelen zitten er aan?
Het lijkt mij best een interessante optie! Werkt dit via een dataverbinding of via bluetooth? Ofwel moet je in de buurt van de auto zijn?
EX: '17 UP! TSI

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: App voor slimme functies via je smartphone

Bericht door kees62 » vr 26 nov 2021, 07:24

Ik heb er eens naar gekeken, had een Seat León als leaseauto. Daar zat deze functionaliteit standaard in maar volgens mij MET dataverbinding. Dus kon je ook zien waar je auto was terwijl mijn kinderen hem meegenomen hadden. Deze dongle doet dat niet als ik de specs lees. Hij laat dus wel zien waar je zelf je auto hebt achtergelaten omdat die locatie bekend is in de app van de telefoon die je bij je had tijdens het rijden. Lijkt dus hetzelfde als standaard bij de duurdere modellen maar met de beperking van geen dataverbinding.

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: App voor slimme functies via je smartphone

Bericht door Pluvier » do 02 dec 2021, 16:53

Skoda doet die aanbieding ook, heb er sinds een paar weken ook een in zitten.
Werkt aardig.

Gebruikersavatar
Pluvier
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 20 okt 2021, 22:11

Re: App voor slimme functies via je smartphone

Bericht door Pluvier » do 02 dec 2021, 16:56

Werkt via bleutooth. Plug komt in obd aansluiting onder het dashboard. Via bleutooth maakt hij verbinding met de app op je gsm.

Plaats reactie