type Citigo

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

type Citigo

Bericht door kees62 » do 02 sep 2021, 18:55

Hoi allemaal, ik heb eigenlijk 2 vragen, en dat komt doordat ik hier lees dat sommige types UP!-Mii-Citigo lager op hun wielen staan dan anderen en daardoor nogal problemen met drempels hebben.
Nu heb ik volgens mij een Greentech Ambition (volgens verkoper) maar ik kan in tegenstelling tot velen hier behoorlijk hard over een drempel, eigenlijk nog nooit een auto gehad die zo vlot over een drempel gaat. :-)
vandaag mijn vragen:
-- Zou mij auto niet origineel zijn??
-- Hoe weet ik zeker welk type mijn auto is

Alvast allemaal bedankt,
Kees

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: type Citigo

Bericht door Up!grade TSI » do 02 sep 2021, 20:06

kees62 schreef:
do 02 sep 2021, 18:55
Hoi allemaal, ik heb eigenlijk 2 vragen, en dat komt doordat ik hier lees dat sommige types UP!-Mii-Citigo lager op hun wielen staan dan anderen en daardoor nogal problemen met drempels hebben.
Nu heb ik volgens mij een Greentech Ambition (volgens verkoper) maar ik kan in tegenstelling tot velen hier behoorlijk hard over een drempel, eigenlijk nog nooit een auto gehad die zo vlot over een drempel gaat. :-)
vandaag mijn vragen:
-- Zou mij auto niet origineel zijn??
-- Hoe weet ik zeker welk type mijn auto is

Alvast allemaal bedankt,
Kees
Je niet druk maken Kees, je Citigo van 2018 is vast volledig origineel en niet aan gerommeld.
Als je twijfelt aan de verkoper bel je Skoda Nederland en die kunnen je aan de hand van je chassisnummer vast van alles vertellen over je auto.
Geen beren op de weg zien die er niet zijn en anders rij je ze gewoon plat ;)
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: type Citigo

Bericht door Up!grade TSI » do 02 sep 2021, 20:42

Screenshot_20210902-211433_Drive_091450__01.jpg
Hierboven nog wat meer info, uitdraai van Skoda zelf.
Had ik nog, want heb vroeger ook een Citigo greentech style gehad met nog extra pakketten.
Op die mij waren alle kolommen van toepassing, op de jouwe de bovenste twee.
En even omkaderd, wat schetst je verbazing, jouwe is ook verlaagd af fabriek.
Stel je daar niet te veel bij voor hoor, denk 1 a 1,5cm max.
De tegenhanger hiervan heet bluemotion bij VW maar die termen hanteert Skoda natuurlijk niet.
Het is vermoedelijk gedaan door de fabrikant om de aërodynamica te optimaliseren om zo het brandstofverbruik verder te optimaliseren.
De problemen waar je over las hoeven niet perse meteen betrekking op jouw auto te hebben.
Dus gewoon lekker blijven genieten van je mooie Citigo 👍🏻
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Groeten Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: type Citigo

Bericht door Autheo » do 02 sep 2021, 22:53

kees62 schreef:
do 02 sep 2021, 18:55
Hoi allemaal, ik heb eigenlijk 2 vragen, en dat komt doordat ik hier lees dat sommige types UP!-Mii-Citigo lager op hun wielen staan dan anderen en daardoor nogal problemen met drempels hebben.
Dat de lip onder de voorbumper soms wat sneller de drempel raakt, heeft niet zo zeer met de standaard 'verlaging' van de 'blue motion' of 'ecomotive' of 'greentech' te maken, maar meer met de soepele op comfort ingestelde veren. Degenen die nog wat extra verlagen met een HR of Eibach set of zo, hebben juist minder problemen met de drempels door de daarbij behorende stuggere veren.

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: type Citigo

Bericht door kees62 » do 02 sep 2021, 23:08

Duidelijk, dank allemaal voor de snelle reactie. Ben overigens erg tevreden met de Citigo. Bjina compleet naar mijn zin. Nog alleen een dashcam voor de leuk. Vorige week een stukje 150 op de autobahn en dan merk je wel dat dit toch erg goede autootjes zijn :-)

Gebruikersavatar
Tungsten
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 02:18
Locatie: Gelderland-Midden

Re: type Citigo

Bericht door Tungsten » do 09 dec 2021, 02:10

Ik had met mijn Citigo ook last van een te lage voorzijde. Bij drempels raakte ik, ondanks stapvoets rijden, veelal de grond. Uiteindelijk heb ik met een scherp mes een paar centimeter van de rubberen onderlip gesneden; hierna geen last meer van gehad!
2017 Volkswagen Up MoveUp MPI
2019 Volkswagen T-Cross Life TSI

Vorige (alleen VAGling):

2020 Volkswagen Up Take Up
2014 Skoda Citigo Drive

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: type Citigo

Bericht door Up!grade TSI » do 09 dec 2021, 14:25

Tungsten schreef:
do 09 dec 2021, 02:10
Ik had met mijn Citigo ook last van een te lage voorzijde. Bij drempels raakte ik, ondanks stapvoets rijden, veelal de grond. Uiteindelijk heb ik met een scherp mes een paar centimeter van de rubberen onderlip gesneden; hierna geen last meer van gehad!
Hoe ik dat voor mij zie was dat vast heel mooi🤥
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: type Citigo

Bericht door Habenero TSI » do 09 dec 2021, 17:30

Up!grade TSI schreef:
do 09 dec 2021, 14:25
Tungsten schreef:
do 09 dec 2021, 02:10
Ik had met mijn Citigo ook last van een te lage voorzijde. Bij drempels raakte ik, ondanks stapvoets rijden, veelal de grond. Uiteindelijk heb ik met een scherp mes een paar centimeter van de rubberen onderlip gesneden; hierna geen last meer van gehad!
Hoe ik dat voor mij zie was dat vast heel mooi🤥
Zou het zelf gewoon langzaam weg laten slijten, is dan gewoon gelijkmatig ingekort en geen mm te ver weg
Met een vorige auto ook gedaan niets mis mee, moest alleen opnieuw beginnen toen de bumper zijn werk gedaan had. :(
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Tungsten
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 nov 2021, 02:18
Locatie: Gelderland-Midden

Re: type Citigo

Bericht door Tungsten » vr 10 dec 2021, 00:45

Up!grade TSI schreef:
do 09 dec 2021, 14:25
Tungsten schreef:
do 09 dec 2021, 02:10
Ik had met mijn Citigo ook last van een te lage voorzijde. Bij drempels raakte ik, ondanks stapvoets rijden, veelal de grond. Uiteindelijk heb ik met een scherp mes een paar centimeter van de rubberen onderlip gesneden; hierna geen last meer van gehad!
Hoe ik dat voor mij zie was dat vast heel mooi🤥
Snap ik inderdaad, maar er was niets van te zien; leek echt alsof het zo hoorde! :clap:
2017 Volkswagen Up MoveUp MPI
2019 Volkswagen T-Cross Life TSI

Vorige (alleen VAGling):

2020 Volkswagen Up Take Up
2014 Skoda Citigo Drive

Plaats reactie