Koop geen elektrische auto, particulier

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Koop geen elektrische auto, particulier

Bericht door Gert » za 25 apr 2020, 18:01

Ben het wel met je eens blackciti. De e-auto is een avontuur. Gelukkig is de bom in de e-up ongeveer 3 x zo klein als die in een Tesla maar spannend blijft het. Brrrr.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Koop geen elektrische auto, particulier

Bericht door mk1992 » zo 26 apr 2020, 08:42

Blackciti schreef:
za 25 apr 2020, 13:08
Wat veel mensen blijkbaar niet doorhebben is, dat die zogenaamde milieuvriendelijke batterijauto's bij ongevallen ware brandbommen blijken te zijn. Als die accu's eenmaal branden is er geen houden meer aan. Zo schijnen regelmatig branden te ontstaan door spontaan ontbrandende fietsaccu's en door ontploffende telefoonaccu's.
Elke keer als dat gebeurt is het nieuws. Net als de autobranden in Arnhem. Onder de juiste omstandigheden fikt alles net zo hard.

Regelmatige accubranden kan ik niet onderschrijven, althans niet uit mijn eigen kennissenkring. Maar de filmpjes van Chinese hoverboards die plof doen ken ik ook.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Koop geen elektrische auto, particulier

Bericht door Blackciti » zo 10 mei 2020, 17:51

mk1992 schreef:
zo 26 apr 2020, 08:42
Blackciti schreef:
za 25 apr 2020, 13:08
Wat veel mensen blijkbaar niet doorhebben is, dat die zogenaamde milieuvriendelijke batterijauto's bij ongevallen ware brandbommen blijken te zijn. Als die accu's eenmaal branden is er geen houden meer aan. Zo schijnen regelmatig branden te ontstaan door spontaan ontbrandende fietsaccu's en door ontploffende telefoonaccu's.
Elke keer als dat gebeurt is het nieuws. Net als de autobranden in Arnhem. Onder de juiste omstandigheden fikt alles net zo hard.

Regelmatige accubranden kan ik niet onderschrijven, althans niet uit mijn eigen kennissenkring. Maar de filmpjes van Chinese hoverboards die plof doen ken ik ook.
Ten aanzien van die autobranden in Arnhem waar jij het over hebt: er is een 42 jarige vrouw gearresteerd die ervan wordt verdacht verantwoordelijk te zijn voor deze branden. Ja, het blijkt dat ook vrouwen ware pyromanen kunnen zijn. Ook personen van het zogenaamde zwakke geslacht weten dus heel goed hoe ze met dit soort verwerpelijke daden onvoorstelbaar veel schade en persoonlijk leed kunnen veroorzaken.

Plaats reactie