Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 apr 2019, 15:03

Ik kan bevestigen dat de Citigo Benzine en Mii Benzine rond week 30 niet meer worden geproduceerd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door Autheo » vr 05 apr 2019, 13:28

Petrolhead Tom schreef:
wo 03 apr 2019, 15:03
Ik kan bevestigen dat de Citigo Benzine en Mii Benzine rond week 30 niet meer worden geproduceerd.
Emiel25 schreef:
di 02 apr 2019, 20:34
Volgens VW is de Up! dood. En voor de Polo ziet er ook niet goed uit. Om de milieudoelen te halen wordt het segment kleine auto’s geofferd. De wereld op zijn kop als je het mij vraagt: https://www.focus.de/auto/elektroauto/5 ... U7d3rsBCRU
Tja, het lijkt dus inderdaad dat het A-segment wordt geofferd. Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelkosten en productiekosten voor kleine of grote auto's elkaar niet veel zullen ontlopen. De winstmarge op de kleinsten is dan laag, die op grotere veel groter. Economisch principe: bij de keuze tussen iets meer verkoop met kleine winst of wat minder verkoop met veel meer winst is het duidelijk waar de fabrikant voor zal kiezen. Die heeft tenslotte geen idieëel doel om de man met de kleine beurs van een auto te voorzien. Daarnaast: zuiniger technieken voor hybride of volledig elektrische auto's vragen om meer ruimte en draagvermogen, waar de kleintjes niet zo op berekend zijn, lijkt me.
Maar inderdaad, de wereld op z'n kop. De kleine zuinige auto, met weinig uitstoot, gaat dan verdwijnen. De grotere vervuilers blijven nog wat langer, omdat daar meer winst op gemaakt wordt. En de totale uitstoot zal dan dus nog langer op een hoger niveau doorgaan, omdat de man met de kleine beurs z'n toevlucht dan tot de voor hem nog betaalbare gebruikte grotere vervuilers zal gaan zoeken. Immers, elektrische auto's e.d. met de laagste uitstoot zullen financieel voor de massa nog lang onbereikbaar blijven. De offerdienst vanwege de milieudoelen levert dus op dat het nog langer gaat duren voor die doelen bereikt zijn.

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door mk1992 » vr 05 apr 2019, 13:50

Touchwood schreef:
wo 03 apr 2019, 08:11
Nou, als dit allemaal realiteit wordt betekent het, dat er voor de meeste particulieren geen nieuwe auto meer te kopen valt.

Zou het echt?
Ligt er maar net aan waar je die definitie legt. 30 duizend lijkt veel maar is tegenwoordig behoorlijk doorsnee als ik kijk naar de meestverkochte nieuwe modellen.

‘ Ja maar dat hebben veel mensen niet’. Klopt helemaal, leve de tweedehandsmarkt. Maar we moeten niet gaan doen alsof er meer mensen bijkomen die ineens geen nieuwe auto kunnen kopen. Dat deden/konden ze sowieso al niet.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door Wilocat » di 16 apr 2019, 16:54

Weer een stukje op nu.nl
Is de betaalbare stadsauto ten dode opgeschreven
https://www.nu.nl/auto/5840649/is-de-be ... reven.html
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door mk1992 » wo 17 apr 2019, 09:07

Ja, ben mijn mening ook maar aan het bijstellen.
Laatst 'Harry's Garage' gekeken op Youtube (schrijft/schreef voor Evo Magazine in Engeland).
Hij liep rond op de autoshow van Geneve, heel veel auto's kon hij aanwijzen die je in 2021 niet meer gaat zien.

Waarom? Het 95 grams uitstootgemiddelde voor de diverse automerken, onze Vaglings zitten er net boven en helpen dus niet mee in dit gemiddelde. Schrappen is dan het makkelijkste.

Volgend jaar dus laatste modeljaar, per 1-1-21 uit de verkooplijsten met nog wat van de 'voorraadmodellen' als uitloop.

Maar wie weet krijgen we met de macht van VAG nog een tweede leven als EV. Ik zou wel eens een goede Total Cost of Ownership-analyse willen zien zodra de Up! generatie 1.3 wordt aangekondigd in Stuttgart deze herfst.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door Emiel25 » wo 24 apr 2019, 19:34

Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door mk1992 » do 25 apr 2019, 06:14

500km in een Vagling? Wauw.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door kgroot.nl » do 25 apr 2019, 08:56

Ga je niet redden. Citigo en Up krijgen de E lijn van de E-Golf. 500KM is de engelse NEDC achtige. WLTP zal rond de 250KM liggen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door mk1992 » do 25 apr 2019, 10:59

kgroot.nl schreef:
do 25 apr 2019, 08:56
Ga je niet redden. Citigo en Up krijgen de E lijn van de E-Golf. 500KM is de engelse NEDC achtige. WLTP zal rond de 250KM liggen
49kWh, 14kWh per 100km (verbruik 1e E-Up) dan kom je wel richting 350 hoor.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door kgroot.nl » do 25 apr 2019, 16:09

49KWH is nog niet bekend gemaakt. Ik heb laatst de training van de nieuwe E-Up gehad. Accupakket word toch echt maar 36KWH.
Citigo zal hierin niet anders worden denk ik.
Er is wel spraken van optionele accupakketten maar is nog niets in bevestigd
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door mk1992 » do 25 apr 2019, 18:35

De 49kWh wordt anders wel genoemd in het artikel, waarbij het lijkt dat de gegevens vanuit VW komen.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door kgroot.nl » vr 26 apr 2019, 08:30

Dat lijkt het wel vaker ;)
Net als dat Autovisie met VW NL gesproken heeft over het trekgewicht van de Tiguan. Ook uit het duimpje gezogen.
Je kan er pas vanuit gaan als het nieuws officieel is. Er zijn te veel speculaties in de automobielpers
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geen opvolgers van de huidige A-segmenters?

Bericht door Tom Westendorp » di 30 apr 2019, 09:05

De autopers heeft vaak een ander belang he, die willen gewoon zoveel mogelijk traffic en als informatie dan net niet helemaal blijkt te kloppen kunnen ze dat afgeven op de bron die ze hebben gebruikt.

Zo stond er gisteren nog een afgefikte 360 op autoblog waarin het artikel telkenmale over een F355 werd gesproken, puur om reacties uit te lokken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie