vraag over opties vagcom vds

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
kevinvankeken
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 23:27

vraag over opties vagcom vds

Bericht door kevinvankeken » ma 07 jan 2019, 20:16

hey iedereen ik ben een beetje aan het kijken voor leuke opties die ik aan kan laten zetten software matig met vagcom vds.
welke opties hebben jullie aan laten zetten?
en waar hebben jullie dat laten doen. ik kom uit midden van het land dus als jullie iemand weten hoor ik het graag.
wij zijn trotse eigenaar van een vw up! beats 2019 model.
en super blij mee en grandioos geluid haha

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door NickAlan » ma 07 jan 2019, 21:10

Hoi Kevin,

Bij mijn up! beats staat al veel standaard ingeschakeld (o.a. coming & leavinghome, kofferklep die automatisch van het slot gaat bij inhouden sleutel, verbruikweergave naar KM/L)

Heb de volgende dingen aan laten zetten bij VAGtechniek in Nuenen.
- openen/sluiten schuifdak met sleutel
- tearwiping voor en achter
- anti carjacking inschakelen
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

kevinvankeken
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 23:27

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door kevinvankeken » ma 07 jan 2019, 21:45

hey dankjewel het klopt idd er staat al een hele hoop aan.
ben naar wat speur werk ook achter gekomen dat er nog weinig extra valt aan te zetten helaas.
had graag coming home verlichting standaard aan willen hebben zonder de groot licht hendel te bedienen :(
ik ga idd wel voor tear wiping en langere leaving home verlichting. en drl ook achter mee brandend.
bedankt voor je berichtje

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door TwitNour » ma 07 jan 2019, 22:31

Van alle dingen die ik heb veranderd vind ik anti-car-jack toch wel het handigst. Dat de achterverlichting altijd brandt is handig, maar omdat de dashboardverlichting ook altijd mee aangaat vergeet je heel soms je verlichting aan te zetten. Dat is niet per se heel gevaarlijk, omdat DRL en achterverlichting dan gewoon branden maar je hebt liever toch wel dimlicht natuurlijk...

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door NickAlan » ma 07 jan 2019, 22:40

TwitNour schreef:
ma 07 jan 2019, 22:31
at de achterverlichting altijd brandt is handig, maar omdat de dashboardverlichting ook altijd mee aangaat vergeet je heel soms je verlichting aan te zetten. Dat is niet per se heel gevaarlijk, omdat DRL en achterverlichting dan gewoon branden maar je hebt liever toch wel dimlicht natuurlijk...
Dan is bij de facelift ups een voordeel dat ze vanaf de Move-uitvoering standaard automatische verlichting hebben die best gevoelig is afgesteld. (dimlicht gaat al aan als ik onder een klein viaductje doorrij) :lol:
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door TwitNour » ma 07 jan 2019, 23:29

NickAlan schreef:
ma 07 jan 2019, 22:40
TwitNour schreef:
ma 07 jan 2019, 22:31
at de achterverlichting altijd brandt is handig, maar omdat de dashboardverlichting ook altijd mee aangaat vergeet je heel soms je verlichting aan te zetten. Dat is niet per se heel gevaarlijk, omdat DRL en achterverlichting dan gewoon branden maar je hebt liever toch wel dimlicht natuurlijk...
Dan is bij de facelift ups een voordeel dat ze vanaf de Move-uitvoering standaard automatische verlichting hebben die best gevoelig is afgesteld. (dimlicht gaat al aan als ik onder een klein viaductje doorrij) :lol:
Dat is inderdaad wel een voordeel. Heb ook nog zo'n module liggen voor in mijn wat oudere Up, echter krijg ik mijn originele switch er nog steeds met geen mogelijkheid uit.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Upsilon » di 08 jan 2019, 08:06

Vergeleken met andere VW-modellen kan je vrij weinig instellen. Anti-carjacking is daarmee nog de meest interessante.
Coming home is niet automatisch, slecht bij inschakelen moet je nog handmatig groot licht geven wat standaard zo is bij de rest van de modellen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Upsilon » di 08 jan 2019, 14:13

kevinvankeken schreef:
ma 07 jan 2019, 21:45
had graag coming home verlichting standaard aan willen hebben zonder de groot licht hendel te bedienen :(
Bij geen enkele VW is dat meer standaard automatisch. M'n T-Roc heeft het niet (nu wel na een vagcom sessie) en zelfs de Tiguan van een collega ook niet......
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Xanderv » di 08 jan 2019, 19:46

Huh Upsilon?
Nieuwe modellen Up hebben toch gewoon een automatische stand met CH/LH? Ik weet dat een collega van mij een nieuwe Up heeft en die heeft dat gewoon. De Tourans op ons werk hebben dat ook gewoon?

Het zal niet standaard zijn maar heeft gewoon met je lichtpakket te maken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Upsilon » di 08 jan 2019, 20:23

Xanderv schreef:
di 08 jan 2019, 19:46
Huh Upsilon?
Nieuwe modellen Up hebben toch gewoon een automatische stand met CH/LH? Ik weet dat een collega van mij een nieuwe Up heeft en die heeft dat gewoon. De Tourans op ons werk hebben dat ook gewoon?
Ze hebben het wel maar CH is niet automatisch. Up heeft idd een automatische lichtsensor maar handmatige CH kan alleen na VAGCOM-aanpassing. Automatische CH kan niet op een Up!
Het zal niet standaard zijn maar heeft gewoon met je lichtpakket te maken.
Geloof me, ze hebben geen automatische coming home. Wel leaving home. Golf 2016 moest het aangepast worden, Polo 2014 ook. Tiguan 2018 van m'n collega ook niet automatisch. Waarom ze het doen weet ik niet. Licht en regensensor uiteraard aanwezig.

Passat 2015 van m'n broer ook niet.

Enige auto die dit af-fabriek automatisch had was een Octavia 3 die ik toen ie net uit was in 2013 gekocht heb. daarom is het een dingetje waar ik me altijd over verbaasd heb waarom dat allemaal niet gewoon standaard zo is en ik er van overtuigd ben dat het zo is.
Laatst gewijzigd door Upsilon op di 08 jan 2019, 20:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door NickAlan » di 08 jan 2019, 20:24

Xanderv schreef:
di 08 jan 2019, 19:46
Huh Upsilon?
Nieuwe modellen Up hebben toch gewoon een automatische stand met CH/LH? Ik weet dat een collega van mij een nieuwe Up heeft en die heeft dat gewoon. De Tourans op ons werk hebben dat ook gewoon?

Het zal niet standaard zijn maar heeft gewoon met je lichtpakket te maken.
Coming home zit er wel op, hoefde het niet te activeren in vagcom, maar je dient 1x met je grootlicht te seinen zodra je sleutel uit het contact haalt. Dan blijven de lampen 20 seconden aan.

Leaving home werkt wel (ook 20 seconden) automatisch bij ontgrendelen van de auto.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Upsilon » di 08 jan 2019, 20:27

NickAlan schreef:
di 08 jan 2019, 20:24
Coming home zit er wel op, hoefde het niet te activeren in vagcom, maar je dient 1x met je grootlicht te seinen zodra je sleutel uit het contact haalt. Dan blijven de lampen 20 seconden aan.

Leaving home werkt wel (ook 20 seconden) automatisch bij ontgrendelen van de auto.
Dat klopt. Of het met VAGCOM moest weet ik niet zeker eigenlijk, daarvoor had ik het nog niet geprobeerd.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Arjan-tsi » zo 03 mar 2019, 16:07

Ik heb pas de opstart logo van de radio gewijzigd van beats audio naar R-line. Ook kan je nog kiezen uit : cross Up,Bluemotion,E-up,Eco-up,sound,All star,Spice,Welcome to volkswagen en gti. Ook kan je de tijd veranderen hoelang het logo zichtbaar is
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

at0ny
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 jun 2019, 00:46
Contacteer:

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door at0ny » do 15 aug 2019, 22:29

Upsilon schreef:
di 08 jan 2019, 14:13
kevinvankeken schreef:
ma 07 jan 2019, 21:45
had graag coming home verlichting standaard aan willen hebben zonder de groot licht hendel te bedienen :(
Bij geen enkele VW is dat meer standaard automatisch. M'n T-Roc heeft het niet (nu wel na een vagcom sessie) en zelfs de Tiguan van een collega ook niet......
Bij genoeg vw modellen gewoon standaard coming home automatisch hoor. Golf 7(en facelift) passat B8, t roc(Rline) van kennis en dit is idd automatisch te coderen mocht het niet het geval zijn..
Skoda citigo 1.0Mpi 80Pk/105nm
vagcomdordrecht.nl

Gebruikersavatar
Diver
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za 14 sep 2019, 16:30

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Diver » za 14 sep 2019, 16:55

Misschien is deze site handig, maar wellicht al wel bekend. https://www.stemei.de/pages/coding/vw-up-1s.php

Gebruikersavatar
Niels
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 jan 2020, 16:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Niels » do 20 feb 2020, 15:37

Kick van dit topic;

Is er hier iemand die (tegen vergoeding) een aantal VCDS aanpassingen aan mijn Mii kan doen in regio Alphen aan den Rijn (thuis) of regio Aalsmeer/Amstelveen (werk)?
SEAT MII 1.0 60PK ECOMOTIVE CHILL OUT
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilocat
Vagling liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: za 23 mar 2019, 18:12
Locatie: Almelo

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Wilocat » do 20 feb 2020, 23:15

Vraag VAG techniek 🧰 of zij t willen doen.
Afbeelding
Afbeelding
High Up TSI uit 2017
stage 1 getund door VAG Techniek
Beats audio
17 inch Polygon zomervelgen plus spoorverbreders Met Goodyear Efficient Grip Performance 195-40 17 zomerbanden
15 inch Waffle wintervelgen met Barum Polaris 185-55-15 winterbanden

Gebruikersavatar
Niels
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 jan 2020, 16:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: vraag over opties vagcom vds

Bericht door Niels » vr 21 feb 2020, 17:11

Die had ik gevonden idd, maar is nogal uit de regio 😉
SEAT MII 1.0 60PK ECOMOTIVE CHILL OUT
Afbeelding

Plaats reactie