In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Autheo » vr 28 dec 2018, 11:43

Petrolhead Tom schreef:
vr 28 dec 2018, 09:51
Een ander nadeel voor onze Vaglings is dat ze niet vanaf de grond zijn ontwikkeld als elektrische auto's. De optimale verpakking van accu's kan dus niet worden bewerkstelligd en daardoor heb je een groot gebrek aan ruimte op andere plekken.
Die uitleg verbaast me een beetje, ik meen me te herinneren dat in de aanloop en ontwikkeling van de up! één van de kenmerken juist was dat die tevens als elektrische auto werd voorbereid. Maar ik zou me kunnen vergissen, want ik ben daarvoor nog niet weer op zoek gegaan naar de 'bronnen'. Maar misschien kan iemand zich dat ook nog herinneren?

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door kgroot.nl » vr 28 dec 2018, 12:52

Sterker nog VW zal bij de ID lijn gaan stoppen met de productie van huidige E-auto's.
De auto's zoals we ze nu kennen worden dus niet geëlektrificeerd.
Ik verwacht dus eerder een kleine ID City of iets in die richting met een normale actieradius.
Maar goed dat is toekomst muziek.
Als ik de aantallen met de E-Up zie verwacht ik van de citigo ook niet de wereld
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 dec 2018, 12:57

Autheo schreef:
vr 28 dec 2018, 11:43
Petrolhead Tom schreef:
vr 28 dec 2018, 09:51
Een ander nadeel voor onze Vaglings is dat ze niet vanaf de grond zijn ontwikkeld als elektrische auto's. De optimale verpakking van accu's kan dus niet worden bewerkstelligd en daardoor heb je een groot gebrek aan ruimte op andere plekken.
Die uitleg verbaast me een beetje, ik meen me te herinneren dat in de aanloop en ontwikkeling van de up! één van de kenmerken juist was dat die tevens als elektrische auto werd voorbereid. Maar ik zou me kunnen vergissen, want ik ben daarvoor nog niet weer op zoek gegaan naar de 'bronnen'. Maar misschien kan iemand zich dat ook nog herinneren?
De up! heeft ruimte voor accu's maar is in de basis niet ontwikkeld als elektrische auto en daarom is het altijd een middenweg. Wat Kevin zegt klopt ook volledig. De ID's worden vol elektrisch, de gewone auto's worden geëlektrificeerd maar waarschijnlijk niet zo als de huidige e-up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Touchwood » za 29 dec 2018, 15:24

Zolang een E-Up of een E-ID meer dan 2 keer zoveel kost als een B-Up is ie onverkoopbaar.

En waar moet al die stroom vandaan komen als alle autos elektrisch zouden rijden?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » za 29 dec 2018, 19:39

Lol, dat valt reuze mee. We hebben een stroomoverschot in Nederland op bepaalde momenten van de dag.

In Duitsland bijvoorbeeld hebben ze 1.2 terrawatt (1200 megawatt) extra nodig om 100.000 auto’s te voorzien van stroom. Lijkt veel. Totdat je hoort dat het totale net nu uit zo’n 530 terrawatt bestaat. Dat is dus verwaarloosbaar.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door mk1992 » za 29 dec 2018, 20:49

Petrolhead Tom schreef:
vr 28 dec 2018, 09:51
Exact je laatste zin. De ontwikkeling van accu's maakt een enorme vlucht door en de pakketten kunnen steeds kleiner worden gemaakt. Een ander nadeel voor onze Vaglings is dat ze niet vanaf de grond zijn ontwikkeld als elektrische auto's. De optimale verpakking van accu's kan dus niet worden bewerkstelligd en daardoor heb je een groot gebrek aan ruimte op andere plekken.

Het zal mij benieuwen hoe het uiteindelijke product eruit ziet.
Als ik kijk dat meerdere merken ondertussen de accudichtheid in dezelfde omvang met 150 of zelfs 200% verhogen (Zoe, Leaf,) dan kunnen we zomaar van de 16kWh in de E-up richting de 30 gaan springen.

Volgensmij is de Up ook ontwikkeld als elektrisch, maar je bedoelt als vanaf stap 1 zeker?
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Touchwood » zo 30 dec 2018, 10:23

Petrolhead Tom schreef:
za 29 dec 2018, 19:39
Lol, dat valt reuze mee. We hebben een stroomoverschot in Nederland op bepaalde momenten van de dag.

In Duitsland bijvoorbeeld hebben ze 1.2 terrawatt (1200 megawatt) extra nodig om 100.000 auto’s te voorzien van stroom. Lijkt veel. Totdat je hoort dat het totale net nu uit zo’n 530 terrawatt bestaat. Dat is dus verwaarloosbaar.
Er zijn zo'n 40 miljoen autos in Duitsland. Als je per 100.000 autos 1.2 terawatt nodig hebt kom je uit op 400*1.2 = 480 terawatt. Das toch niet verwaarloosbaar?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 dec 2018, 20:42

Zeker niet maar er wordt ook nergens beweerd dat 40 miljoen auto’s allemaal ineens worden gewisseld voor een elektrische auto.

@mk1992, exact. De up! Kan elektrisch maar is niet als puur elektrische auto ontworpen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Touchwood » ma 31 dec 2018, 00:36

Petrolhead Tom schreef:
zo 30 dec 2018, 20:42
Zeker niet maar er wordt ook nergens beweerd dat 40 miljoen auto’s allemaal ineens worden gewisseld voor een elektrische auto.
True, maar het betekent wel minstens een verdubbeling van de huidige stroomproductie en dan in non-co2 vorm. Niet van kolen enzo.

Lijkt me toch een enorme klus gezien het feit, dat de huidige stroomproductie nog maar voor een klein deel uit non-co2 bronnen komt.

En die auto's moeten ook opgeladen kunnen worden als het niet waait en donker is.

Zijn we nog wel even mee bezig voor het zover is.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » ma 31 dec 2018, 08:46

Er moet zeker wat gebeuren, ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien. Ik denk wel dat we met zijn allen versteld zullen staan van het aantal zonnepanelen dat er de komende jaren bij gaat komen. Met een batterypack in je huis kun je dan je auto volladen wanneer nodig.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Upsilon » ma 31 dec 2018, 09:06

Een batterypack zoals de Tesla Powerwall is niet rendabel te krijgen in Nederland vanwege de huidige salderingsregeling. Heb je gezien wat zo'n ding kost?

Praktisch gezien heb je er in de winter ook niets aan wanneer PV-systemen bijna niets opwekken.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Fnale
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 03 sep 2018, 11:00

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Fnale » ma 31 dec 2018, 10:56

Ik zou juist willen dat mijn auto als batterij pack gebruikt kan worden als ik thuis kom met een net opgeladen auto op het werk ;)
Mijn overbuurman is al bezig met zijn i3 als Vehicle to grid systeem max 10% ontladen is genoeg om even lekker tv te kijken en een bakkie koffie te zetten en dan overdag de auto laden op het werk of thuis aan de zonnepanelen in het weekend.

Edit:
En over het net hoef je nog niet druk te maken aldus tennet.
"Als je ervan uitgaat dat 7 miljoen huishoudens in de toekomst ook 7 miljoen auto's bezitten, zal dat in Nederland leiden tot 21TWh extra stroomverbruik per jaar, gebaseerd op het huidige aantal kilometers. Aangezien er momenteel zo'n 120TWh per jaar wordt verbruikt, komt dat dus neer op bijna 18 procent van het huidige gebruik."
Laatst gewijzigd door Fnale op ma 31 dec 2018, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2012 High UP! 75PK
2017 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » ma 31 dec 2018, 10:59

Dat soort ontwikkelingen gaan vermoedelijk een gigantische vlucht nemen. Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Touchwood » wo 02 jan 2019, 11:29

Als het ergens gaat lukken zal het China zijn. Daar zetten ze niet alleen in op zonnepanelen, maar ook kernenergie in de vorm van een thorium-reactor. Volgend jaar hopen ze daar de eerste van in produktie te hebben.

Een dergelijke energiebron heb je nodig voor als het niet waait of donker is.

Hier worden dergelijke ontwikkelingen tegen gehouden door de eco-hype. Het moet allemaal met windmolens en zonnepanelen, maar dat kan niet. Als die trend zo door gaat met alles duurder maken heeft straks niemand nog geld om überhaupt auto te rijden.

Armoe zal dan ons deel zijn.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 jan 2019, 11:43

Klopt, je leest de gekste dingen. Naar steekhouden argumenten wordt niet geluisterd en kritische onafhankelijke onderzoekers worden weggezet als mensen die bij de oliemaatschappijen op de loonlijst zouden staan. Daarnaast moet de consument alles op alles zetten terwijl de industrie (die het meest vervuilen) volledig buiten schot blijven.

Ik doe voorlopig niks, ik zet geen zonnepanelen op mijn dak, ik ga niet van het gas af en ik ga niet op elektrisch koken. Waarschijnlijk ziet de wereld er over vijf jaar heel anders uit. In het ergste geval zijn de zonnepanelen die ik dan aanschaf veel efficiënter dan de huidige. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door mk1992 » wo 02 jan 2019, 12:35

Petrolhead Tom schreef:
wo 02 jan 2019, 11:43
Ik doe voorlopig niks, ik zet geen zonnepanelen op mijn dak, ik ga niet van het gas af en ik ga niet op elektrisch koken. Waarschijnlijk ziet de wereld er over vijf jaar heel anders uit. In het ergste geval zijn de zonnepanelen die ik dan aanschaf veel efficiënter dan de huidige. ;)
Argh, dat laatste argument kom ik zo vaak tegen en het is onzin. Als je dan echt daarin in gelooft kun je dus nooit beginnen, er is immers altijd ‘over 5 jaar’. Ja, techniek wordt beter. Maar wat net zo zeker is dat je geen rendement hebt van een investering die je niet doet.

Ondertussen vraag ik me af of ik nog iemand ken die op gas kookt...Tom waarschijnlijk.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Touchwood » wo 02 jan 2019, 12:53

Och.., investering... Als je na 10 of 12 jaar of 15 jaar of 18 jaar de "investering" terug verdiend hebt gaat de inverter kapot en zal het ook niet lang meer duren voor het eerste paneel er mee ophoudt. Mensen rekenen zich rijk.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 jan 2019, 13:36

mk1992 schreef:
wo 02 jan 2019, 12:35
Petrolhead Tom schreef:
wo 02 jan 2019, 11:43
Ik doe voorlopig niks, ik zet geen zonnepanelen op mijn dak, ik ga niet van het gas af en ik ga niet op elektrisch koken. Waarschijnlijk ziet de wereld er over vijf jaar heel anders uit. In het ergste geval zijn de zonnepanelen die ik dan aanschaf veel efficiënter dan de huidige. ;)
Argh, dat laatste argument kom ik zo vaak tegen en het is onzin. Als je dan echt daarin in gelooft kun je dus nooit beginnen, er is immers altijd ‘over 5 jaar’. Ja, techniek wordt beter. Maar wat net zo zeker is dat je geen rendement hebt van een investering die je niet doet.

Ondertussen vraag ik me af of ik nog iemand ken die op gas kookt...Tom waarschijnlijk.
Het klopt wel dat er inderdaad ook geen rendement wordt gemaakt op een investering die niet wordt gedaan. Echter is het wel zo dat je met zonnepanelen in mijn optiek ook haast vast zit aan een powerwall. Ik heb geen elektrische auto dus ook geen noodzaak om knetter veel stroom op te slaan. Misschien is het over een jaar of twee anders maar voorlopig zie ik de winst nog niet. Een terugverdientijd van 10 jaar is in mijn ogen gewoon te lang.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Bericht door Upsilon » wo 02 jan 2019, 22:36

Petrolhead Tom schreef:
wo 02 jan 2019, 13:36
Echter is het wel zo dat je met zonnepanelen in mijn optiek ook haast vast zit aan een powerwall.
Met de huidge salderingsregeling niet hoor. Je kan immers 1-op-1 wegstrepen. Hoe dat er in 2020/2021 uitziet weet nog niemand.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie