De eerste paar dagen met de Mii

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

De eerste paar dagen met de Mii

Bericht door jouwnaam » vr 29 jun 2012, 22:04

Wat een heerlijke auto is het toch! De eerste paar dagen zijn me uitstekend bevallen. Hierbij even kort een lijstje met plussen/minnen die me zijn opgevallen tijdens de eerste 200km.

The good
  • Auto is inderdaad erg zuining. Hoef daar geen moeite voor te doen. Momenteel wordt 4.7l/100km aangegeven en dat kan nog best wel wat zuiniger.
  • Zelfs ondanks de slechts 60pk accelereert ie nog best aardig. Er is zeker vlot mee te rijden!
  • Achteruitrijden met de parkeersensor werkt perfect. Nog nooit zo dicht op een andere auto durven parkeren :)
  • Airco is meer dan afdoende. Oppassen dat je het niet koud krijgt ;)
  • Start/stop systeem doet het over het algemeen goed. Paar keer sloeg de motor om mij onduidelijke reden niet af.
  • Cruise control werkt erg prettig en doet zijn werk uitstekend. Scheelt weer de nodige liters benzine :)
  • Seat Portable Systeem (navigatie, bellen, boordcomputer, media) werkt erg goed. Navigatie zet radio zo nodig zachter tijdens instructies. Werkte tijdens 3 tests erg goed. Spraakherkenning was tijdens rijden goed, maar toen ik het mijn vader wilde laten zien natuurlijk weer waardeloos. Bellen met dit systeem gaat erg goed (bluetooth verbinding met je telefoon nodig). Gesprekskwaliteit was iedere keer uitstekend voor zowel mezelf als gesprekspartner
The bad
  • Gordels niet in hoogte verstelbaar
  • Easy entry systeem (makkelijk in-/uitstappen voor achterpassaggiers) vind ik niet zo heel easy. Stoel komt niet in ingestelde stand terug, dus mag je weer helemaal instellen wanneer iemand instapt.
  • Geen lampje in de kofferbak (niet heel erg, maar da's wel erg zuinig van ze!)
  • Voorkant van de auto is toch best wel erg laag. Raakt de niet al te hoge stoeprand bij de parkeerplaats (die betonnen randjes die je wel vaker ziet) al heel snel. Met verkeersdrempels is het ook oppassen. Iets minder laag had van mij wel gemogen! Ik parkeer voortaan wel achteruit.
Tot zover. Mocht me weer wat te binnen schieten, of mocht ik iets nieuws ontdekken, dan laat ik dat uiteraard hier weer weten.
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: De eerste paar dagen met de Mii

Bericht door Psycho_Mantis » za 30 jun 2012, 10:55

Exact het zelfde als de up dus!
Ik kan je vertellen dat je auto niet veel zuiniger dan 4,7l/100km (gemiddeld) gaat worden.
Om hem zuiniger te krijgen moet je toch veel 80km wegen pakken en goed je best doen.

Betreft de minpunten:
Het is inderdaad jammer dat de gordels niet instelbaar zijn, maar eerlijk gezegd erger ik me er totaal niet aan. Hij zit voor mij gewoon al perfect.
Dat lampje in de kofferbak kan je makkelijk oplossen door een philips spot-on lampje op je tassenhaak te plakken.
Inderdaad net als de up dus erg laag, jammer maar ziet er wel mooi uit! de enige tip is dat je gewoon rustig aan moet doen en schuin op de drempels moet als ze erg hoog zijn.

Plaats reactie