Ratelend geluid na het stil/uit zetten van de motor.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Kevingunsing
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 jul 2018, 17:51

Ratelend geluid na het stil/uit zetten van de motor.

Bericht door Kevingunsing » vr 27 jul 2018, 17:59

Hallo mijn naam is Kevin en rij momenteel rond in de up van mijn moeder omdat ze een vreemd geluid hoort.

Zojuist heb ik dit ook gehoord. Wanneer hoor ik dit. Dit hoor ik wanneer ik de auto stil zet en de motor uit zet. Ik hoor dan een beetje een ratelend geluid. Net alsof er een of andere klep bediend word. Dit geluid houd een 20 sec aan en stopt abrupt en dan is het weg.

Hij doet dit elke keer. Of de airco nou aan heeft gestaan of niet, of de aanjager aan stond. Hij doet het elke keer weer.

Weten jullie misschien wat dit is?

Alvast Bedankt!!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ratelend geluid na het stil/uit zetten van de motor.

Bericht door Autheo » vr 27 jul 2018, 22:12

Kevingunsing schreef:
vr 27 jul 2018, 17:59
Hallo mijn naam is Kevin en rij momenteel rond in de up van mijn moeder omdat ze een vreemd geluid hoort.

Zojuist heb ik dit ook gehoord. Wanneer hoor ik dit. Dit hoor ik wanneer ik de auto stil zet en de motor uit zet. Ik hoor dan een beetje een ratelend geluid. Net alsof er een of andere klep bediend word. Dit geluid houd een 20 sec aan en stopt abrupt en dan is het weg.

Hij doet dit elke keer. Of de airco nou aan heeft gestaan of niet, of de aanjager aan stond. Hij doet het elke keer weer.

Weten jullie misschien wat dit is?

Alvast Bedankt!!
Ben geen technicus, maar ik zou het zoeken in de richting van de koelvin bij de radiator, die na het uitzetten van een warme motor nog even na zou kunnen blijven draaien, zeker als het zo'n 20 seconden duurt. Iets anders kan ik niet bedenken.

Kevingunsing
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 jul 2018, 17:51

Re: Ratelend geluid na het stil/uit zetten van de motor.

Bericht door Kevingunsing » za 28 jul 2018, 00:05

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook, echter draaide deze al niet meer en hoorde ik het geluid bog steeds. Lijkt echt een elektronisch geregeld iets te zijn..

Plaats reactie