vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

vw deceptie (UP! 3-deurs niet meer leverbaar)

Bericht door Gert » wo 25 jul 2018, 17:00

Ik ben vandaag gaan kijken bij vw of ik mijn highup - waar ik 100 procent tevreden mee ben - kan inruilen tegen dezelfde maar dan nieuw.
Helaas dat blijkt niet meer te kunnen.
Tweedeurs is nog slechts de take up en de gti. Ik vind 2 deurs erg fijn vanwege de ruime instap en het model ziet leuker uit.
Maar nog de takeup nog de gti kan geleverd worden met een 75 pk motor en bijbehorende versnellingsbak. Voor de gti spreekt dit wel een beetje vanzelf waarschijnlijk maar goed.

Kortom: ik moet of 4 deurs gaan rijden of een peperdure gti kopen waarvan niet vaststaat dat de pks en versnellingsbak me evenveel bevallen als die ik heb. :evil:
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: vw deceptie

Bericht door Emiel25 » wo 25 jul 2018, 17:48

Tsja.
Ik denk dat je van beide geen spijt zou krijgen. 4 deurs went snel en is veel praktischer. Of het mooier is? Over smaak valt niet te twisten.
Ik denk daarnaast dat de gti-pk’s en versnellingsbak je echt niet gaan tegenvallen.
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie

Bericht door Gert » wo 25 jul 2018, 18:10

Dat de gti me gaat tegenvallen is toch wel denkbaar. Ik houd van pittig en geruisloos. Dat zit er niet in vrees ik als ik lees dat ze bij de gti een soort stemvorkje onder de motorkap geplaatst hebben om een sportieve brom tot in het compartiment te brengen. Ik ben er gek op, net als op knetterende uitlaten maar alleen als ze onder de kont van een ander zitten.

De deceptie zit er natuurlijk vooral in dat ik mijn zin niet (meer) kan krijgen. Dat haat ik.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jul 2018, 18:42

Als je een high up wil en driedeurs is een must dan zou je importeren kunnen overwegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie

Bericht door Gert » wo 25 jul 2018, 19:23

Denk niet dat dat een reeele optie is voor een nieuwe auto met 2 of liever nog 4 jaar garantie en onderhoud bij een merkgarage.
De DE dealer zit te ver weg en de NL dealer ziet je komen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jul 2018, 19:58

Beetje dealer kan voor je importeren en die garantie is ook geen probleem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie

Bericht door Gert » wo 25 jul 2018, 20:17

Merci. Dat ga ik zeker navragen. Al kon het wel eens in de papieren lopen.

Zoniet dan rest mij het volgende:
1) Bedroefde mail naar volkswagen Duitsland met een kopie aan PON.
2) Mijn huidige up oprijden. Hij is gelukkig pas 4.
3) Uiteindelijk, terug naar Peugeot want pikken doe ik dit niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jul 2018, 20:39

Lol! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vw deceptie

Bericht door Upsilon » do 26 jul 2018, 16:58

Heb zelf een hekel aan de drie deurs. Is zeker niet mooier IMHO en de grote deur is ook nog eens een grotere kans op parkeerschade bij andere voertuigen. Wat mij betreft een goede trend dat de driedeurs eruit gaat,
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: vw deceptie

Bericht door Upsilon » do 26 jul 2018, 17:02

oh ja en terug naar Peugeot? ga je schamen! :P
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: vw deceptie

Bericht door dennuus1 » do 26 jul 2018, 18:46

Upsilon schreef:
do 26 jul 2018, 17:02
oh ja en terug naar Peugeot? ga je schamen! :P
Komt ie vanzelf wel op terug..

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie

Bericht door Gert » vr 27 jul 2018, 14:39

De Peugeot 206 (B segment!) is volkomen gelijkwaardig aan de VW up (A segment!) hij zou wel 5000 euro duurder zij dan de up als hij nog gemaakt zou worden.

Overigens beetje raar het leedvermaak. Als de vierdeurs eruit zou gaan zou ik zeggen
'zijn ze gek geworden'. Dat zeg ik nu ook. Alleen de goedkoopste en de duurste up zijn nog 2 deur te krijgen. Ik ben bang dat dat niet uit te leggen is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw deceptie

Bericht door kgroot.nl » za 28 jul 2018, 11:54

Is prima uit te leggen. 2 deurs verkopen we nooit. Alleen in GTI modellen. De 2 deurs in de basis versie is om een advertentie basis prijs te kunnen noemen.
Voor jou info de afgelopen 4 jaar hebben we een half procent aan 3 deurs Up's verkocht
Overigens vind ik bij inruil een 2 deurs ook gewoon 500 euro minder waard dan een 4 deurs.
Reken uit je winst.
Je bedroefde mail zal weinig nut hebben. Bijna niemand wil tegenwoordig nog een 2 deurs.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: vw deceptie

Bericht door Michel83 » za 28 jul 2018, 14:28

Persoonlijk verkies ik ook de 4-deurs (wij Belgen noemen dat 5-deurs, rekenen kofferdeksel zogezegd als deur) boven de 2-deurs (wat wij dan weer 3-deurs noemen).
Echter is het voor de liefhebbers wel jammer dat je de keuze niet meer hebt.
Anderzijds begrijp ik ook dat ze stoppen met het aanbieden van zaken waar onvoldoende vraag naar is. Maar dan zou het om productiekosten gaan denk ik, en maar 1 variant voorzien is misschien goedkoper.
Maar als je in de basisversie en in de GTI nog wel de keuze hebt, dan begrijp ik niet waarom je de keuze in de andere versies niet meer hebt...
Carrosserie is bij alle versies toch gelijk?

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: vw deceptie

Bericht door hutch » za 28 jul 2018, 14:55

Up! GTI 2 deurs wordt wel gekocht, andere versies niet, maar ik val in herhaling. ;-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie

Bericht door Tom Westendorp » za 28 jul 2018, 15:48

Het begint er wel een heel klein beetje op te lijken Gert dat je gewoon niet wilt accepteren dat we in Nederland geen markt hebben voor 3-deurs up!'s.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: vw deceptie

Bericht door dennuus1 » za 28 jul 2018, 16:55

Snap sowieso het hele punt niet.. De auto die je wilt bestaat niet? Oké prima, eisen aanpassen of verder kijken.

Zo vind ik het jammer dat de GT86 alleen maar met 200 pk geleverd word, nu kan ik me daar wel druk over gaan maken, heeft toch geen zin.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: vw deceptie

Bericht door Tom Westendorp » za 28 jul 2018, 18:03

Kan wel, alleen niet rechtsreeks bij je dealer. In DE en BE gewoon te bestellen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: vw deceptie

Bericht door Gert » za 28 jul 2018, 19:15

Michel83 schreef:
za 28 jul 2018, 14:28
Persoonlijk verkies ik ook de 4-deurs (wij Belgen noemen dat 5-deurs, rekenen kofferdeksel zogezegd als deur) boven de 2-deurs (wat wij dan weer 3-deurs noemen).
Echter is het voor de liefhebbers wel jammer dat je de keuze niet meer hebt.
Anderzijds begrijp ik ook dat ze stoppen met het aanbieden van zaken waar onvoldoende vraag naar is. Maar dan zou het om productiekosten gaan denk ik, en maar 1 variant voorzien is misschien goedkoper.
Maar als je in de basisversie en in de GTI nog wel de keuze hebt, dan begrijp ik niet waarom je de keuze in de andere versies niet meer hebt...
Carrosserie is bij alle versies toch gelijk?
He he, gelukkig iemand die het ook niet begrijpt ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: vw deceptie

Bericht door Michel83 » za 28 jul 2018, 20:48

Hier in België kan het dan weer wel.
Hier kan je bij elke uitvoering de optie "deuren achteraan met klapvensters" aanvinken.
M.a.w., standaard heb je hier altijd de 3-deurs.

Als ik VW was zou ik, indien de vraag inderdaad hoofdzakelijk 5-deurs betreft, ook geen 3-deurs meer aanbieden bij een nieuw model. Dit om de productielijnen te kunnen vereenvoudigen en zo dus te besparen.
Maar als ze wel nog gemaakt worden in 3-deurs... Dan snap ik niet waarom je ze in Nederland niet kan bestellen. Keuze van PON vermoed ik?
En dat snap ik niet. Dat ze er geen in doen in stock begrijp ik wel. En dat je dan eventueel langer moet wachten op een 3-deurs zou ik ook begrijpen... Maar dat je ze niet kan bestellen hoewel ze wel geproduceerd worden... Dat begrijp ik niet.

Plaats reactie