Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
peverhoe
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 jul 2018, 14:30

Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door peverhoe » wo 04 jul 2018, 15:15

Ik hoor geluiden als "toet toet toet ….."als ik de motor wil starten. Ook komen er icoontjes is het camera scherm als de achteruit ingeschakeld is waarmee je bv helderheid, kleur etc van camera beeld kunt instellen. Is nooit geweest misschien een update door de dealer na montage draagbalk uitgevoerd ?? Het geluid stopt bij inschakelen achteruit.
Na montage drager doen de camera en de sensoren het niet meer, dit hoort uiteraard zo.
Verder merk ik niet te veel van de geplaatste extra veer en ook het rijden met fietsen geeft geen problemen. De fietsen steken wel uit buiten de Up omdat ze langer zijn dan de Up breed is.
Ik heb een ong 1 jaar oude High Up 60pk.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door JoVe » do 02 aug 2018, 10:34

Als de stekker van de fietsendrager is aangesloten werkt het systeem van de achteruitrijcamera niet meer omdat je een halve meter langer bent geworden en de sensoren onder de fietsendrager zitten. Er is dan ook als het goed is een aparte module ingebouwd die dit bewerkstelligd.
Het is normaal als er een fietsendrager is gemonteerd dat als je hem in de achteruit zet er 2 piepjes afgaan.
Weet wel dat het maximum kogelgewicht maar 50 kg is, trek daar het gewicht van de fietsendrager af en dan hou je wat over is als gewicht van de fietsen. Dus 2 E bikes a 25 kg gaan er niet op.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door Tom Westendorp » do 02 aug 2018, 11:37

E-bikes kan meestal prima als je de accu eruit haalt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door JoVe » do 02 aug 2018, 13:31

Petrolhead Tom schreef:
do 02 aug 2018, 11:37
E-bikes kan meestal prima als je de accu eruit haalt.
Even rekenen, E bike zonder batterij (2.5 kg) weegt 25 kg x 2= 50 kg , tel daarbij op het gewicht van de fietsendrager = 13 kg?+ maakt totaal 63 kg minimaal.
Dus gij zijt in overtreding omdat je het totaalgewicht van de kogeldruk overschrijd.
Neem een VW Polo die heeft een kogeldruk van 75 kg en is het geen probleem.
Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het geval en iets gebeurd en ook geen bekeuring, en ach het zal zo'n vaart niet lopen. Nee maar je zult het treffen.
Diegene die willens en wetens zulks monteren moeten ze gelijk het dealer schap afpakken.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door Tom Westendorp » do 02 aug 2018, 14:17

Als je één van de eerste e-bikes hebt zal dat best opgaan, nieuwe e-bikes zijn een stuk lichter. Over het algemeen is het goedkoper om een fiets te vervangen dan een auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door JoVe » do 02 aug 2018, 14:47

Petrolhead Tom schreef:
do 02 aug 2018, 14:17
Als je één van de eerste e-bikes hebt zal dat best opgaan, nieuwe e-bikes zijn een stuk lichter. Over het algemeen is het goedkoper om een fiets te vervangen dan een auto.
vandaar dat wij een nieuwe Seat Ibiza met kogeldruk 75 kg hebben gekocht, omdat onze Sparta E bikes niet op de UP! konden.
Stella 22.7 kg zonder batterij.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Geluiden bij starten High Up met orig fietsendrager

Bericht door Tom Westendorp » do 02 aug 2018, 15:03

Dat heb je nog maar een paar honderd keer herhaald, dat is inmiddels duidelijk.

Wat ik zeg is dat het doorgaans goedkoper is om je fiets te vervangen dan je auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie