UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ajavas » di 16 jul 2013, 08:13

Ik kan me zeer goed jou frustratie voorstellen en ik denk dat je sterker stond als je al vanaf het begin, schriftelijk je klachten had kenbaar gemaakt, nu ben ik bang dat ze met allerlei tegenargumenten komen. Ikzelf heb echter enkel goede ervaring met Pon, morgen wordt nl. voor de derde keer mijn radio installatie vernieuwd naar de High Up! kwaliteit terwijl ik een Move Up! heb, enkel en alleen omdat een verkoper mij verkeerd ingelicht had. Echter mijn dealer (Auto Hoogenboom Rotterdam) is een 100% dochter van Pon.

Ik zou toch indien ik jou was, je bovengenoemde argumenten in een volgend gesprek kenbaar maken, want "niet geschoten is altijd mis" ;) Indien zij vasthouden aan betalen, kun je nog een aantal opties op de nieuwe Up! bedingen. Vaak hebben dealers meer ruimte en mogelijkheden met opties.

Ook raad ik je aan om een definitieve oplossing wel even op papier te laten zetten, je weet maar nooit. Veel sucses en hopelijk een goede afloop, houd ons op de hoogte.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: UP trekt naar links

Bericht door Autheo » di 16 jul 2013, 09:34

AngelaBuser schreef:

Hun verkopen mij als het ware een 'kapot' product waarbij ik al na de eerste maand heb aangegeven waar tie last van had. Als ik vanaf toen serieus was genomen dan had er helemaal geen 23.000 km opgestaan maar bv. pas 5.000km en dat lijkt me nogal te schelen aan het extra geld wat ik moet betalen. Plus het feit dat ik altijd 1/4 van mijn benzine heb weggegooid en ook nog is al die ritjes en telefoontjes naar de garage. Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Daarom vind ik het nogal lastig als ik dadelijk 1000 euro moet bijbetalen want ook ik heb mijn kosten gemaakt en hun geven mij geen goede auto, dat ligt natuurlijk niet aan mij.

Verder heb ik mijn up half december vorig jaar gekocht dus is net iets meer als een half jaar oud. Er staat nu bijna 23.000 km op. Ik ben voor het verbruik plus het trekken al 6x naar de garage geweest verdeeld over 4 maanden wat elke keer niet is opgelost.

Ik hoor graag van jullie wat jullie van deze oplossing vinden.
Thanks! :)
Hoi Angela,

Het zou heel mooi zijn als ze je een nieuwe up aanbieden. Het voorstel om € 1000 Euro bij te betalen lijkt mij enerzijds best reëel, omdat je voor die 23.000 km wel met afschrijving te maken hebt. Jouw argument dat je vanaf het begin je klachten kenbaar hebt gemaakt, terwijl er onvoldoende aandacht aan is besteed, vind ik wel een sterk punt. Ook al heb je dat misschien niet schriftelijk gedaan, het zou heel erg onbehoorlijk van de dealer zijn als die dat gaat bagatelliseren.
Een ruw rekensommetje met de informatie die je gaf: je hebt 23.000 km gereden, met een te hoog verbruik van 1 op 15. Volgens Spritmonitor.de is het gemiddelde verbruik voor een Up! (75pk) zo’n 1 op 18. Dan heb je dus zo’n 250 liter te hoog verbruik gehad, tegen een gemiddelde benzineprijs van zo’n 1,70 per liter kom je dan op extra ‘schade’ van zo’n € 425 door ‘schuld’ van de dealer.
Als ik jou was zou ik de dealer voorstellen om dat van die € 1000 te laten aftrekken, zodat je op zo’n € 600 bijbetaling terecht komt voor een spiksplinternieuwe up! Omdat soms ‘contante’ korting administratief moeilijker ligt voor dealers, zou je ook kunnen kijken om die € 600 in voor jou geschikte extra opties te laten stoppen (lichtmetalen velgen en winterbanden o.i.d). Lijkt me dat je dan een hele goede deal hebt.
Veel succes!

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » di 16 jul 2013, 10:02

Bedankt voor de reactie's. Het voordeel is wel dat de dealer zelf aangeeft dat het hun fout is en mij niets te verwijten valt maar toch zit ik niet zomaar op 1000 euro extra (of hoeveel het ook mag worden) te wachten. De directeur heeft wel gezegd dat hij gaat kijken wat hij kan doen aan de prijs dus ik wacht maar even af. Ik ga anders de kosten voor de extra benzine enzo ook in het gesprek gooien en hopen dat dat er nog af kan. Verder heb ik eigenlijk alle opties al op mijn up zitten, heb al 3 jaar garantie, winterbanden plus op mijn up zit alles er al op en aan. Het enigste wat ik nog mis is een mooi dakraam. Ik had hiervoor een hele oude auto maar wel met een klein dakraampje en is toch wel ideaal hahah! Dus misschien dat ik dat erbij kan praten.
Hij zou me vandaag nog bellen er over dus ik laat het hier nog wel even weten. :)

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jeroen Spits » di 16 jul 2013, 16:43

Hoe scheef in graden trok het stuur ongeveer?
Up! op je bumper!

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » vr 19 jul 2013, 13:02

Hallo! Ik denk zo ongeveer 25/30 graden!

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jeroen Spits » vr 19 jul 2013, 17:38

AngelaBuser schreef:Hallo! Ik denk zo ongeveer 25/30 graden!

Had dit van de week ook bij schilder even aangekaart, onbekend probleem.. zo irri, ik merk t ook wel eens, maar laat m eerst uitlijnen voordat ik verder kijk.
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » vr 19 jul 2013, 18:33

Jeroen Spits schreef:
AngelaBuser schreef:Hallo! Ik denk zo ongeveer 25/30 graden!

Had dit van de week ook bij schilder even aangekaart, onbekend probleem.. zo irri, ik merk t ook wel eens, maar laat m eerst uitlijnen voordat ik verder kijk.
Uitlijnen heeft geen zin Jeroen.
Mijn eerste Up had ook het trekprobleem en uitlijnen was achteraf onzin.
Software inladen was bij mij de oplossing
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jeroen Spits » za 20 jul 2013, 09:03

Ron UP schreef:
Jeroen Spits schreef:
AngelaBuser schreef:Hallo! Ik denk zo ongeveer 25/30 graden!

Had dit van de week ook bij schilder even aangekaart, onbekend probleem.. zo irri, ik merk t ook wel eens, maar laat m eerst uitlijnen voordat ik verder kijk.
Uitlijnen heeft geen zin Jeroen.
Mijn eerste Up had ook het trekprobleem en uitlijnen was achteraf onzin.
Software inladen was bij mij de oplossing
Ik volg het toch nog even, mijn up krijgt bij de volgende grote beurt een nieuw onderdeel van de voorophanging waar nu al speling in bleek te zitten (wat dus ook gammele interieurgeluiden bleek te geven.
Up! op je bumper!

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door AngelaBuser » wo 24 jul 2013, 14:47

Hallo!

Het uitlijnen heeft inderdaad geen zin, ik heb er weinig verstand van maar dan zou je auto dan toch altijd moeten trekken en niet zo af en toe een keertje? Het is zegmaar 90 procent dat tie goed rijd en 10 procent niet.
En het uitlijnen is bij mij al gebeurd, software ook al meerdere keren geupdate en aangepast (3 of 4x) en het heeft allemaal vrij weinig nut.

Wat ik nog even wil laten weten is dat ik er eindelijk met de garage uit ben gekomen. Ik had de keuze of een zwarte up met een black up pakket en dan 1000 euro bijbetalen of een precies dezelfde up als ik nu heb maar dan in het grijs en dan niks bij betalen. Ik ben naar de auto gaan kijken met het black up pakket en het mag de auto misschien wel duurder maken maar het is zeker niet mijn smaak. Ik hou niet echt van het pochen en vind het ook niet mooi als overal up up up up up op staat haha. Waarschijnlijk zijn er veel meer mensen met me oneens dan eens maarja. Ik vind het niet mooi en dan mag mn auto misschien wel meer waard zijn maar ik moet er zelf in rijden natuurlijk. Ik kreeg wel als aanbod trouwens een voorraad model omdat we nooit zouden uitkomen met een splinternieuwe te bestellen qua extra kosten. Snap ik ook helemaal dus is voor mij geen big deal.

Dus heb ik gekozen voor dezelfde up maar dan in de lichtgrijze uitvoering. Ik vind het wel jammer dat ik niet gewoon de normale zwarte kon krijgen omdat ik het dan een compleet andere auto vind en ik het zwarte raam zelf een beetje teveel vind afsteken tegen een andere kleur maar goed. De lichtgrijze vind ik dan nog het mooist ennn ik moet zeggen dat deze vast makkelijker schoon te houden is!!! Op zwart zie je zoo alles zitten..

Maar bedankt voor de adviezen! Nu maar hopen dat als ik dinsdag mn upje op ga halen dat ik geen problemen krijg!!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jos Bosch » wo 24 jul 2013, 15:18

Hoi Angela,

Gelukkig zijn jullie eruit gekomen.Weet niet of dit het gene is wat je er van had gehoopt maar lijkt me geen slechte deal.
En als je iets niet mooi vind mag je dat rustig zeggen hoor.Stel je voor we hadden allemaal de zelfde smaak.
Hopelijk heb je met deze Up! meer plezier en hopen dat deze het goed blijft doen.
Er zijn genoeg Uppies die wel probleemloos rond toeren.

Laat even weten hoe hij rijdt.

Succes Dinsdag,

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

stefanup
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 14 jan 2013, 20:53

Re: UP trekt naar links

Bericht door stefanup » za 27 jul 2013, 17:28

Wij hebben inmiddels een nieuwe up gekregen. Was nog wel een heel getouwtrek omdat er al 12d km op de teller stond. Heb ook aangegeven dat de problemen al gemeld zijn bij 500 km. Dus ja wie is er dan verantwoordelijk voor het feit dat er zo lang is doorgereden met de problemen. Volgens de importeur waren er ongeveer 20 van de probleemgevallen waarbij het probleem absoluut niet opgelost kon worden. Schijnt dat de andere auto's met de laatste software update probleem vrij waren.

Wat mij erg tegenvalt van een importeur als pon is dat ze het probleem wel erkennen maar er eigenlijk niks mee willen doen. Uiteindelijk heeft de dealer heel diep in de buidel getast en hebben we een bedrag van onder de 500 euro bij moeten leggen op een witte 5 deurs cheer up.

Dus gewoon door blijven drammen en niet akkoord gaan met een hoog bedrag wat bijbetaald moet worden. Je mag gewoon verwachten dat als je een nieuwe auto koopt dat deze probleem vrij blijft.

Ik hoop dat het vertrouwen in de up weer snel terugkomt. Hebben em nu pas 2 week ;)

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: UP trekt naar links

Bericht door Vinniepilon » za 27 jul 2013, 20:31

stefanup schreef:Wij hebben inmiddels een nieuwe up gekregen. Was nog wel een heel getouwtrek omdat er al 12d km op de teller stond. Heb ook aangegeven dat de problemen al gemeld zijn bij 500 km. Dus ja wie is er dan verantwoordelijk voor het feit dat er zo lang is doorgereden met de problemen. Volgens de importeur waren er ongeveer 20 van de probleemgevallen waarbij het probleem absoluut niet opgelost kon worden. Schijnt dat de andere auto's met de laatste software update probleem vrij waren.

Wat mij erg tegenvalt van een importeur als pon is dat ze het probleem wel erkennen maar er eigenlijk niks mee willen doen. Uiteindelijk heeft de dealer heel diep in de buidel getast en hebben we een bedrag van onder de 500 euro bij moeten leggen op een witte 5 deurs cheer up.

Dus gewoon door blijven drammen en niet akkoord gaan met een hoog bedrag wat bijbetaald moet worden. Je mag gewoon verwachten dat als je een nieuwe auto koopt dat deze probleem vrij blijft.

Ik hoop dat het vertrouwen in de up weer snel terugkomt. Hebben em nu pas 2 week ;)
Hopelijk doet deze het een stuk beter :) veel plezier met je nieuwe up!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

RaymonK
Vagling liefhebber
Berichten: 106
Lid geworden op: za 15 sep 2012, 20:05

Re: UP trekt naar links

Bericht door RaymonK » do 01 aug 2013, 22:10

Ik heb in februari van de importeur een nieuwe Up! gekregen

Helaas moet ik constateren dat mijn 'nieuwe' sinds vanavond ook weer naar rechts
trekt nadat ik hem 1x per ongeluk met volledige stuuruitslag naar rechts heb uitgezet.
Normaal (na maanden ellende met de vorige up!) draai ik altijd het stuur weer terug omdat ik
dan eigenlijk zeker weet ik geen risico neem.

Morgenochtend maar even kijken wat de auto doet en anders ga ik direct door naar dealer!

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: UP trekt naar links

Bericht door GasDwerg » wo 07 aug 2013, 21:35

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: UP trekt naar links

Bericht door GasDwerg » wo 07 aug 2013, 21:37

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Seven Up!
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 11:03

Re: UP trekt naar links

Bericht door Seven Up! » do 08 aug 2013, 12:41

Onze Up heeft nu 1500km gereden en tekt naar Links!!!
High Up! - Light Silver - Exe Pakket - Dynamic pakket

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: UP trekt naar links

Bericht door DonkUp » do 08 aug 2013, 19:46

Ik ben inmiddels over de 5000 km grens en nog steeds nergens last van.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 08 aug 2013, 20:27

Onze 2e Up inmiddels ook 4500 km en geen last met trekken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ajavas » do 08 aug 2013, 22:08

4800 km en geen problemen, recht zoals ie gaat. Ik moet wel bekennen dat ik sinds er spacers op zitten, de auto nog lekkerder vind sturen, anyway i.i.g. heb ik geen problemen met naar links of rechts trekkend stuur. Hopelijk wordt het zsm voor jullie opgelost.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

sjorsalberts
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13

Re: UP trekt naar links

Bericht door sjorsalberts » di 13 aug 2013, 10:57

Jongens,

Ik heb hetzelfde, had rond de 5000 op de klom, en ja hoor, hij trekt naar links....
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)

als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!

Plaats reactie