UP trekt naar links

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: UP trekt naar links

Bericht door up! » di 13 aug 2013, 11:53

Heb inmiddels 40.000 km gereden met twee up's en nog nooit zijn ze naar links getrokken :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jeroen Spits » za 24 aug 2013, 06:40

GunSpeed schreef:
inside schreef:de up moet opnieuw uitgelijnd worden en daarbij moet hij eerst honderd procent waterpas staan dit scheen van essentiële waarde te zijn.
Raar verhaal, nog nooit zoiets gehoord... is de up! dan zo'n fragiel autootje dat ie daar zo gevoelig voor is?? Een richtbank staat toch in principe altijd vlak of vergis ik mij? :?:

Maar het schijnt dus wel te helpen, blij voor jou dat het uiteindelijk opgelost is!! :D
Ik zal dit ook eens aan mijn dealer melden, miss dat het schuin sturen dan is opgelost. Er zit bij mij dus ook nog een ritme in: parkeren, naar links gestuurd, volgende 2 dagen trok het stuur naar rechts, dan parkekeren naar rechts gestuuurd, auto volgende 2 dagen trok hij naar rechts. De auto heeft dus 2x een nachtje geparkeerd gestaan. Nu houd ik hem in de rechtuitstand, voila uppie rijdt gewoon rechtdoor!
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: UP trekt naar links

Bericht door brinkiboy » zo 25 aug 2013, 15:12

Ik had pasgeleden ook dit probleem. Na 11.000 probleemloze kilometers merkte ik dat de auto naar links trok. Ik las hier op het forum dat dit veroorzaakt kan worden door de auto met maximale stuuruitslag uit te zetten. Toen kwam ik tijdens het rijden op het idee om de auto even uit te zetten maar dan met maximale stuuruitslag naar rechts.
Dit werkte. Toen ik weer verder reed ging mijn up weer kaarsrecht. Geen problemen meer.
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: UP trekt naar links

Bericht door DonkUp » zo 25 aug 2013, 18:38

brinkiboy schreef:Toen kwam ik tijdens het rijden op het idee om de auto even uit te zetten maar dan met maximale stuuruitslag naar rechts.
Dit werkte. Toen ik weer verder reed ging mijn up weer kaarsrecht. Geen problemen meer.
Ik hoop dat je tijdens het rijden op het idee kwam en daarna eerst de auto stilgezet hebt om hem met maximale stuuruitslag uit te zetten? ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: UP trekt naar links

Bericht door brinkiboy » ma 26 aug 2013, 07:22

Gelukkig wel! het betere denkwerk gebeurt trouwens vaak onderweg.... lekker rustig..
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » do 17 okt 2013, 06:51

Nou......deze Up heeft t dus ook weer....
Inmiddels 5 maanden oud en 5700 km. Kwam spontaan tijdens t rijden, up stond vlak daarvoor gewoon vlak geparkeerd met de wielen recht vooruit, en verdween ook weer spontaan na 10 minuutjes autorijden.
Mn vorige Up begon ook zo rond de 5000 km dacht ik.
Na de update had ik geen last meer toen.
Gisteren ff heen geweest en de nieuwe software laten laden. Hoop dat t goed gegaan is want deze monteur was er niet helemaal 100% zeker van of t goed gegaan was. Deed nl alles via een beschrijving van Pon. Was niet helemaal duidelijk op papier gezet.

Gewoon ff afwachten maar.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: UP trekt naar links

Bericht door Bhuddymahn » do 17 okt 2013, 07:51

Mijn dealer zei dat PON de update had ingetrokken en dat ze bezig waren met een nieuwe update... Vreemd.. Even een belletje plegen.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

High Uppie
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 10:50
Locatie: Friesland

Re: UP trekt naar links

Bericht door High Uppie » di 12 nov 2013, 15:46

Hallo forumleden,

Heb veel problemen gehad met het na rechtstrekken van mijn high up.
Na twee updates was het nog steeds niet opgelost. (auto is inmiddels anderhalfjaar oud)
Mijn up staat in de garage waar ik schuin in moet rijden en laat de auto staan met de wielen naar rechts uitgedraaid.
Heb hier op dit forum gelezen dat de wielen recht moesten staan en dat dit de oplossing was bij enkele van jullie.
Heb dit nu 3 weken geprobeerd en YES de auto heeft geen last meer van het naar rechtstrekken.

Mii5294
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 20:08

Re: UP trekt naar links

Bericht door Mii5294 » do 21 nov 2013, 23:02

Hallo allemaal,

Vandaag kennis gemaakt met een naar rechts sturende Seat Mii.
De auto is slechts 3 weken in mijn bezit, 1200km gereden en dus gewoon NIEUW!

Had vandaag de auto geparkeerd met de maximale stuuruitslag naar rechts. Wielen stonden dus maximaal ingedraaid.
Na het starten bemerkte ik dat hij wel erg graag rechtsaf wilde. Op de snelweg na 2 sec handen van het sturen bijna direct in de vangrail. Na 20 km auto geparkeerd en vervolgens na 2 uur weer gaan rijden. Nog steeds een naar rechts trekkende Mii. Echter op een lang stuk snelweg werd het steeds minder! Uiteindelijk was het gewoon weg! Ik vond het heel apart allemaal. Direct doorgereden naar mijn dealer, Avenue in Almere, en hen het probleem voorgelegd. Bleek 14 dgn terug ook al iemand met dezelfde klachten geweest te zijn.
Omdat de auto nu weer rechtuit reed is eea vastgelegd in de computer en wordt er melding gemaakt naar PON.
Kennelijk is dit probleem in modeljaar 2014 nog steeds niet opgelost.

Parkeer hem normaal ook altijd met de wielen recht vooruit maar vanaf nu zeker!!!! Alhoewel ik ook lees in dit topic dat het spontaan kan voorkomen als je al 60km op de snelweg rijdt, dus hopelijk vind men zsm een blijvende oplossing en tot die tijd hopen dat mijn Mii er geen last meer van krijgt.

Gr. Mark

Janjer
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08 sep 2012, 22:40

Re: UP trekt naar links

Bericht door Janjer » vr 07 feb 2014, 10:00

Hallo allemaal,

Ik heb dit draadje gelezen en ook het draadje ´stuurproblemen ´ .
Ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is met de mensen die hier last van hadden. Het topic stopt zo ineens.
Weet iemand hoe het staat met de software updates ivm stuurproblemen en eventuele terugroepactie??

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » vr 07 feb 2014, 10:12

Geen last meer na update. Nu 4000 alweer verder
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Thijsvdvl » vr 07 feb 2014, 11:03

Zover ik weet nog geen update voor beschikbaar. Van de drie leenauto's welke we hebben rijden heeft het er één tot nu toe één keer gedaan.
Samen hebben die al zo'n 60 dkm gelopen.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » vr 07 feb 2014, 12:31

Geen update??? Echt wel!!
Onze huidige up heeft de update gehad en onze vorige Up ook...
Daarna met beiden geen last meer gehad!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Thijsvdvl » vr 07 feb 2014, 13:01

Ron UP schreef:Geen update??? Echt wel!!
Onze huidige up heeft de update gehad en onze vorige Up ook...
Daarna met beiden geen last meer gehad!!
Heb van de week nog bij de Dealer nagevraagd of er een update was voor dit probleem voor een Up! welke er last van had.
Dealer gaf aan dat hier geen update voor was, wel nog een andere update welke nog gedaan moest worden.
Misschien dat er in het verleden wel een update was, maar nu niet meer in ieder geval.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: UP trekt naar links

Bericht door Ron UP » vr 07 feb 2014, 13:08

Apart dan....
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: UP trekt naar links

Bericht door JoVe » ma 17 mar 2014, 16:28

High Uppie schreef:Hallo forumleden, up rijders,

Vandaag weer een telefoontje gepleegd naar de dealer betreft het naar rechts trekken van mijn High up,er is inmiddels ook hier een update beschikbaar.
Volgende week even een afspraak maken hiervoor.
Hou jullie op de hoogte wat mijn bevindingen zijn, hoop dat deze ellende dan eindelijk is opgelost ben er inmiddels wel klaar mee.

Vanmiddag ook even langs de dealer geweest.
Na vorige week het winterrubber te hebben verwisseld voor zomerrubber trekt de High UP! sinds zaterdag plotseling naar rects als je het stuur loslaat. Men heeft de BC uitgelezen en de bevindingen worden naar PON verstuurd. Men had het over de elektrische stuurbekrachtiging en mogelijke update en dat sommige UPs er last van hadden. De mijne is van oktober 2013, dan had men dit toch allang ondervangen moeten hebben.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: UP trekt naar links

Bericht door JoVe » ma 17 mar 2014, 16:34

Janjer schreef:Hallo allemaal,

Ik heb dit draadje gelezen en ook het draadje ´stuurproblemen ´ .
Ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is met de mensen die hier last van hadden. Het topic stopt zo ineens.
Weet iemand hoe het staat met de software updates ivm stuurproblemen en eventuele terugroepactie??

Sinds zaterdag ook probleem, auto trekt spontaan naar rechts. Dealer heeft BC uitgelezen en gegevens naar PON gestuurd. Krijg van de week bericht met oplossing :pray:
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: UP trekt naar links

Bericht door JoVe » wo 19 mar 2014, 22:12

Volgende week wordt er een nieuwe controleunit geplaatst. Inmiddels stuurt hij gewoon weer recht, rara
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Jstruijk
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 16 mar 2014, 20:43

Re: UP trekt naar links

Bericht door Jstruijk » di 25 mar 2014, 11:06

Ik zat nog wat rond te neuzen op het forum en kwam deze post tegen. Ik moest er meteen aan denk dat mijn Up naar links trok op de snelweg toen ik naar huis reed na aankoop. Ik had de verkoper al aangesproken en hij wilde al laten uitlijnen. Ik heb de afspraak afgezegd omdat ik in diezelfde week er geen last meer van had.
Hmm, eens contact opnemen met de dealer of er wellicht softwareupdates beschikbaar zijn. Ik hoop iig dat ze dat willen doen, aangezien mijn auto een import is en net geen fabrieksgarantie meer heeft.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP trekt naar links

Bericht door Tom Westendorp » di 25 mar 2014, 11:40

Hou ons op de hoogte! Ik blijf deze ontwikkelingen met interesse volgen. Het is wel apart dat er niet echt een standaard update ervoor gegeven wordt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie