Mii rijder of mii besteld??

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Mii-angela » wo 13 jun 2012, 15:22

Hoi hoi,

Ik ben heel benieuwd of er hier op het forum al meer mii rijders of mensen die een mii besteld hebben?!
Wachtend op mijn Miitje ...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jun 2012, 17:54

Ik ook! Ik vind de neus van de Mii wel erg gaaf! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Mii-angela » wo 13 jun 2012, 18:37

Ja, dat vind ik ook !! Hij lijkt wat boos uit z'n koplampen te kijken maar dat oogt wel stoer vind ik. :)
Wachtend op mijn Miitje ...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jun 2012, 18:54

Precies! Komt er eigenlijk ook een gt versie van de mii?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door šváb » wo 13 jun 2012, 19:11

Petrolhead Tom schreef:Precies! Komt er eigenlijk ook een gt versie van de mii?
FR heet zoiets bij seat. Of Cupra, maar die naam zullen ze niet snel te grabbel gooien.
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 jun 2012, 19:15

Mwoah te grabbel gooien. Als er voldoende vermogen inzit en de wegligging voor elkaar is zie ik het niet als ten grabbel gooien.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Mii-angela » do 14 jun 2012, 15:20

Wachtend op mijn Miitje ...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Tom Westendorp » do 14 jun 2012, 15:26

Ja! Erg gaaf! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Ron UP » vr 15 jun 2012, 15:55

Ook een paar mooie fotos gevonden van de Mii FR (en bijbehorend vrouwtje :D )
http://www.autoforum.be/showthread.php? ... sed)/page2 staat helemaal onderaan 2e pagina :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Up-Jury » vr 15 jun 2012, 16:08

Tja, ik vind persoonlijk dat seat hun best hebben gedaan om er een echte seat van te maken, de skoda lijkt het meest op de up! maar petje af voor seat.
Mooie motorkap/ voorkant, gave koplampen, iets kortere zijdeuren, grotere zij-achterramen alleen vind ik de achterkant minder mooi. Leuke auto om te zien met eigen stijl. Skoda mag zich toch een beetje gaan schamen qua uiterlijk als je ze alle 3 naast elkaar zet.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Marantz » vr 15 jun 2012, 17:02

Vraag mij toch af of er (veel) kwaliteits verschil in de VW, Seat of Skoda zit.
Zeker op wat details na lijken beide zo van dezelfde band af te rollen als de UP, maar dan goedkoper.
Ik persoonlijk wil niet met een Seat of Skoda logo rondrijden al is het nagenoeg dezelfde auto, kijk maar eens naar "rest waarde" van die merken onderling.
Ik vind dit kopie werk wel een beetje genant voor (en door) VW, ik denk dat de verschillen groter hadden moeten zijn qua uiterlijk.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door dubbel-UP! » vr 15 jun 2012, 17:43

Up-Jury schreef:Tja, ik vind persoonlijk dat seat hun best hebben gedaan om er een echte seat van te maken, de skoda lijkt het meest op de up! maar petje af voor seat.
Mooie motorkap/ voorkant, gave koplampen, iets kortere zijdeuren, grotere zij-achterramen alleen vind ik de achterkant minder mooi. Leuke auto om te zien met eigen stijl. Skoda mag zich toch een beetje gaan schamen qua uiterlijk als je ze alle 3 naast elkaar zet.

Kortere zijdeuren? Lijkt mij stug, volgens mij identiek aan vw en skoda variant. :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Ron UP » vr 15 jun 2012, 18:16

Ik vind juist dat de Mii juist anders is dan de Up. Koplampen anders, grill anders, andere achterlichten, bumper, achterste zijruitje vd 3 deurs is anders. Alleen t interieur lijkt compleet hetzelfde, en de motor natuurlijk.

Ik vin het qua uiterlijk echt 2 aparte wagens hoor
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Piedro » vr 15 jun 2012, 18:31

De deuren zijn inderdaad exact even groot. En kwaliteitsverschil is er niet, hooguit verschillend materiaalgebruik in de afwerking. Het is onderhuids namelijk precies dezelfde auto met dezelfde motoren en onderdelen, op dezelfde band in dezelfde fabriek geboren. Een ander motiefje in de bekleding, een afwijkend kleurtje van het dashboard, al dan niet gelakt. Verder zijn het slechts details. En wat betreft de restwaarde: ik verwacht niet dat die noemenswaardig verschilt bij deze modellen. De afschrijving is sowieso vrij laag in deze klasse. Daarnaast zijn er in mijn ogen aardig wat elementen die elke van de drie auto's onderscheidt van elkaar. De Peugeot 107, Citroën C1 en (in iets mindere mate) Toyota Aygo lijken ook behoorlijk op elkaar.

Maar ik ben geen Mii-rijder en heb er ook niet eentje besteld, dus ik laat dit topic verder voor wat het is ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door šváb » vr 15 jun 2012, 21:45

Mij is verteld dat bijvoorbeeld de Citigo heel anders is afgeveerd t.o.v. de Up. Is dit zo?

Wat mij wel opviel is dat de kofferruimte bij de Up veel mooier is afgewerkt. Bij de Citigo licht er een los tapijtje in...
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Piedro » za 16 jun 2012, 10:39

Toch nog even, al is het off-topic... 8-)
šváb schreef:Mij is verteld dat bijvoorbeeld de Citigo heel anders is afgeveerd t.o.v. de Up. Is dit zo?

Wat mij wel opviel is dat de kofferruimte bij de Up veel mooier is afgewerkt. Bij de Citigo licht er een los tapijtje in...
De Citigo's (en Mii's) die in Nederland worden afgeleverd, hebben allemaal standaard het verlaagde onderstel. Naar de tests die ik gelezen en de informatie die ik gekregen heb is dit exact hetzelfde onderstel als van de Up. Wel is in een aantal Oostblok-landen een 1,5 centimeter verhoogde Citigo te bestellen (in vergelijking met de zuinige variant dus 3 cm hoger), dit in verband met de soms belabberde toestand van de wegen daar.

Het kofferbaktapijtje is - voorzover mij bekend - gelijk aan dat in de Up (en Mii). Het verschil: de Skoda heeft geen dubbele bodem in de kofferruimte, zoals in de Move en High Up aanwezig is. Dat ziet er inderdaad mooier uit, maar voor de Citigo zijn er dan weer handige netten om iets in op te bergen.

Voor de Mii is er ook zo'n dubbele bodem. Mij is alleen niet bekend of dat standaard is en, zo ja, vanaf welk uitrustingsniveau. Kan dat nergens terugvinden in de brochures.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

mars
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 13:51
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door mars » zo 17 jun 2012, 16:46

Ik heb een diepzwarte mii besteld 5 deurs vol opties de 75 pk eco sport versie
En daarbij ook het sportpakket
Morgen onze rode sport mii drie deurs ophalen

Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Mii-angela » zo 17 jun 2012, 18:09

Hey mars! Wat leuk dat je ook een mii hebt besteld! En natuurlijk dat je lid wordt van dit forum. Wanneer is bij jou de verwachte levering? En gaaf hoor, de sportversie met sportpakket!
Wachtend op mijn Miitje ...

mars
Forum newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 13:51
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door mars » do 21 jun 2012, 21:24

Mii-angela schreef:Hey mars! Wat leuk dat je ook een mii hebt besteld! En natuurlijk dat je lid wordt van dit forum. Wanneer is bij jou de verwachte levering? En gaaf hoor, de sportversie met sportpakket!
De verwachte levering is ongeveer eind juli beging augustus
Gr Mars
Morgen onze rode sport mii drie deurs ophalen

Mii-angela
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 16:25
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mii rijder of mii besteld??

Bericht door Mii-angela » vr 22 jun 2012, 09:36

Dan zijn we rond dezelfde tijd mii eigenaar!!
Wachtend op mijn Miitje ...

Plaats reactie