UP Cheer-up automaat

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
AMD64
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 22:09

UP Cheer-up automaat

Bericht door AMD64 » vr 23 sep 2016, 23:04

Ik ben sinds vandaag een troste bezitter van een Up Cheer-up automaat.
Het rijd heerlijk, maar het schakelen van de eerste naar de tweede versnelling gaat zeer houterig/stamperig of hoe ik het ook moet noemen.
Heeft een van jullie hier ook ervaring mee of moet ik al terug gaan naar de garage waar ik hem heb gekocht.

mvg. Peter

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:53

Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door MeerArosa » wo 28 sep 2016, 20:43

Er is een modificatie geweest voor de versnellingsbak, misschien goed om na te gaan of deze ook bij jouw Up is uitgevoerd. Ik moet wel zeggen dat wij niet veel verschil ervaren tussen voor en na.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 21:22

Is het een nieuwe up! Of zou het zo kunnen zijn dat deze ASG geen terugroep actie heeft gehad?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door DaanRoor » wo 28 sep 2016, 22:57

De ASG Citigo van m'n vriendin heeft geen terugroepactie gehad. Of ze moeten het stiekem tijdens een onderhoudsbeurt hebben gedaan.. Wat zou precies de modificatie moeten zijn?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door MeerArosa » do 29 sep 2016, 04:26

Petrolhead Tom schreef:Is het een nieuwe up! ....
Nou volgens mij is het geen nieuwe Up:
AMD64 schreef:Sinds vandaag ben ik ook een trotse UP bestuurder uit 2013, ......
bron

Als ik goed geïnformeerd ben is een andere stuureenheid voor de versnellingsbak. Bij ons kwam het naar voren bij de SEAT Welkomstcheck welke wij enkele maanden na aankoop hebben laten doen. Zou normaal gesproken tijdens het reguliere onderhoud meegenomen moeten worden, maar dat gebeurt niet altijd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door Tom Westendorp » do 29 sep 2016, 07:05

Dan zou ik toch even teruggaan naar de dealer zodat ze het kunnen checken. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

AMD64
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 22:09

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door AMD64 » ma 03 okt 2016, 10:57

We zijn eerst naar de VW dealer geweest en die hebben hem uitgelezen. Was niet goed.
Hoe en was werd er niet gezegd. Terug naar waar we hem gekocht hadden. Ook hun waren het er over eens dat het niet goed was.
Afspraak gemaakt en auto is naar de VW dealer geweest voor een software update en ...., meer werd er niet gezegd. maar het probleem is wel opgelost. TOP bedankt jongens van Citroen dealer Westerink (auto gekocht) en de VW dealer Auto Flevo in Harderwijk voor hun vlotte en goede service. Mag ook wel eens gezegd worden.
:) :) :) :) :)

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: UP Cheer-up automaat

Bericht door DaanRoor » ma 06 feb 2017, 14:13

Petrolhead Tom schreef:Dan zou ik toch even teruggaan naar de dealer zodat ze het kunnen checken. :D
Even gewacht tot de volgende onderhoudsbeurt die er over een paar weken aan komt, daarvoor geïnformeerd bij de servicedealer mbt terugroepacties voor de ASG (zowel die van de aanstuurunit s de software update waar elders in dit forum over gesproken wordt). Dit is de reactie:

"Er is voor de auto met dit kenteken geen terugroepactie bekend voor de automaat. De terugroepacties die voor deze auto van toepassing zijn geweest zijn een update remmenregelapparaat en een update van het systeemsoftware van de MMI.

Wij kunnen in de systemen niet terug vinden dat er een software update is gedaan voor de versnellingsbak, hiervan is voor deze auto ook niet direct een technisch schijven voorhanden."

Wat nu?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Plaats reactie