Help! Parkeersensoren

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » za 02 jul 2016, 11:41

Bij het achteruitrijden wel een geluidssignaal maar niks optisch te zien in mijn Maps & More. Wat doe ik verkeerd??? Hoe kan dat?
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door N!jntje » za 02 jul 2016, 22:03

Annet schreef:Bij het achteruitrijden wel een geluidssignaal maar niks optisch te zien in mijn Maps & More. Wat doe ik verkeerd??? Hoe kan dat?
Al gekeken of de poot van je m en m goed vastzit? En anders er een x opnieuw inklikken;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door TwitNour » za 02 jul 2016, 22:37

Wat zie je wel als je achteruit rijdt?

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » za 02 jul 2016, 22:57

Zoals gezegd veranderd er niets dan dat het geluid gedempt wordt (zie ook het luidsprekertje met een streep er doorheen). Wel zie ik op het display of er een portier openstaat (en dat is grafisch net zoiets als de park distance control). En ja heb het apparaatje al verschillende keren er opnieuw opgeklikt en heb het ook helemaal uit gedaan en weer aan (dus niet in standby). Ik begin te twijfelen of deze optische info standaard is zoals in mijn instructieboekje staat of dat het een extra optie is???? Ook in het menu kan ik nergens iets vinden wat ik moet aanvinken..
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door TwitNour » ma 04 jul 2016, 11:15

Als je PDC hebt en een M&M neem ik toch echt wel aan dat je het ook grafisch zou moeten zien. Heb je hem al een keer naar fabrieksinstellingen hersteld?

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » ma 04 jul 2016, 18:40

Iemand uit de straat heeft een Up + M&M van Navigon (en niet een Garmin). Helaas had zij geen parkeersensoren dus daar werd ik niet veel wijzer van. Heb voor de gein dit schermpje bij mij er op geklikt en dat leverde ook geen grafisch beeld op. Heb inmiddels gebeld met Garmin maar daar wisten ze tot mijn verbazing geen uitsluitsel te geven! Helmaal resetten naar de fabrieksinstellingen vind ik nogal rigoreus. Heb net alle kaarten gratis ge-updated en ben bang dat ik dat niet voor de tweede keer kan. Eerst maar eens naar de dealer, maar daar konden ze me telefonisch ook niet veel wijzer maken. Kortom: weet nog steeds niet of dit een standaard optie is of niet en als het een extra optie is hoe ik dat kan activeren. Pfff...
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » ma 04 jul 2016, 18:42

Maar ik mag toch aannemen dat het hier wemelt van de Up-rijders die me gewoon kunnen vertellen of M&M optische info geeft omtrent de obstakels achter de auto d.m.v. groene, gele en rode balkjes?????
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Autheo » ma 04 jul 2016, 19:35

Bij mij verschijnt gewoon de afbeelding, zoals die in de handleiding van de M&M te zien is. Met gele balkjes als je het object achter je nadert, die rood worden zodra je niet dichterbij moet komen. Dus dat zou bij die van jou toch ook zo moeten zijn, lijkt me. Wat er dan mis kan zijn, zou ik echter niet weten.

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door JuuL » ma 04 jul 2016, 19:37

Annet schreef:Maar ik mag toch aannemen dat het hier wemelt van de Up-rijders die me gewoon kunnen vertellen of M&M optische info geeft omtrent de obstakels achter de auto d.m.v. groene, gele en rode balkjes?????
Mijn up geeft dat ook gewoon aan als mijn M&M erin zit.
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! ParkeersensorenMet geen woord lees ik iets over op

Bericht door Annet » ma 04 jul 2016, 19:57

Zojuist via de site van volkswagen een chat gehad met een medewerker van de helpdesk die het een 'lastige vraag' vond. Er zal nog contact met me worden opgenomen. Fijn om te horen dat bij andere forumleden dit zonder problemen functioneert zoals ik verwachtte. Opmerking: op de site van volkswagen wordt overigens alléén gesproken van een akoestisch signaal bij Park Distance Control. Pfff...
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door arnout84 » ma 04 jul 2016, 21:33

Hij zou het toch echt moeten doen...
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (45.48 KiB) 7356 keer bekeken

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » ma 04 jul 2016, 22:17

Zojuist Maps and More van Garmin opnieuw gereset naar de fabrieksinstellingen. Daar was ik een hele avond mee zoet. Resultaat is NUL.
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door TwitNour » ma 04 jul 2016, 22:38

Wat gebeurt er als je jouw Maps and More in een andere Up plaatst? Zelfde resultaat?

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » ma 04 jul 2016, 22:57

Tja, bij mij in de straat staat een Up zonder parkeersensoren. En verder ken ik niemand in de omgeving van Tholen/Bergen op Zoom. Ga morgen maar eens langs bij de dealer. Misschien dat daar een techneut mij kan helpen.. Ik word hier schijtziek van..
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door JoVe » wo 06 jul 2016, 14:47

Even langs de dealer gaan. Je parkeerhulp zal waarschijnlijk via de bc geactiveerd moeten worden. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Reed al een jaar rond en had ook de afbeelding op het schermpje niet, wel piepjes. Met dank aan Autheo even langs de dealer gegaan en zij hebben eea geactiveerd en heb nu beeld en piepjes.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Up2Go
Donateur member
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 apr 2016, 10:03
Locatie: Noorden des lands

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Up2Go » vr 15 jul 2016, 07:29

En al een oplossing?
Eenvoud, is beter dan 2 fout!

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » vr 15 jul 2016, 10:40

@JoVe: da's een goede tip die waarschijnlijk tot de oplossing leidt. Heb net de Up weggebracht naar de dealer en daar zijn ze er als het goed is er mee bezig. Heb jouw tip gelijk doorgeven. Ik neem aan dat je met de bc de boordcomputer bedoelt? Hoe dan ook: als dat het is, zal ik het laten weten! Bedankt!!
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door HeHo » vr 15 jul 2016, 15:53

Als het een Up! is met een standaard afgeleverd M&M systeem, zou het gewoon direct moeten werken.

Als de Up! later is voorzien van een M&M systeem is het maar de vraag of het gaat werken. Hopelijk is het door de vorige eigenaar op de juiste wijze ingebouwd. Dan zal het waarschijnlijk een kwestie zijn van inleren op de boordcomputer.

Succes ermee.

Annet
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 10:59

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door Annet » za 16 jul 2016, 09:30

@HeHo: de Up is nieuw.
VW High Up 2016, 60 PK, candy white, executive pakket, dynamic pakket, open dak.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Help! Parkeersensoren

Bericht door JoVe » za 16 jul 2016, 12:47

Autheo schreef:Bij mij verschijnt gewoon de afbeelding, zoals die in de handleiding van de M&M te zien is. Met gele balkjes als je het object achter je nadert, die rood worden zodra je niet dichterbij moet komen. Dus dat zou bij die van jou toch ook zo moeten zijn, lijkt me. Wat er dan mis kan zijn, zou ik echter niet weten.
Net als bij mij Autheo opnieuw inleren/activeren op de boordcomputer en het werkt na bijna een jaar zonder te hebben gereden. Dus ff langs de dealer rijden, garantie kwestie.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie