Carglass! *met foto's in het derde bericht*

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Carglass! *met foto's in het derde bericht*

Bericht door MauriceR. » wo 02 mar 2016, 15:11

Zit dit op mijn telefoon te typen terwijl mijn Up! bij Carglass voorzien wordt van een nieuwe voorruit. Ik heb,foto's gemaakt van de,verschillende,stappen, inclusief de MiINIMALE hoeveelheid kit,tussen de ruit en carrosserie... Geen wonder dat sommigen hier klagen over vocht in hun auto...

M.
Laatst gewijzigd door MauriceR. op wo 02 mar 2016, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Carglass!

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 mar 2016, 15:47

Ik heb ook een nieuwe ruit maar niet echt verschil qua vocht.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Carglass!

Bericht door MauriceR. » wo 02 mar 2016, 16:35

Even wat foto's...

De schade... Steentje net op de rand. Scheurde binnen 5 minuten verder
Afbeelding

Nieuwe ruit
Afbeelding

Onder de ruitenwisserarm: het afwateringsgat. Het gat is zo groot als een forse postzegel en was bij mij niet verstopt. Aan de andere kant zit een zelfde afwateringsgat.
Afbeelding

De veelgehoorde klacht... de reep kit is zo zuinig, minimaal opgebracht dat ik me voor kan stellen dat dit bij sommige auto's mis is gegaan. Op het smalste deel was het reepje kit nog geen 4mm breed... Verderop, ter hoogte van de achteruitkijkspiegel was het niet anders! Gelukkig is de reep kit die Carglass opbrengt, royaler.
Afbeelding

Als ik het zo bekijk, is het niet zo heel erg dat de ruit eruit gehaald is en vervangen voor een nieuwe... Monteurs van Carglass bevestigen wat hier op het forum ook al is genoemd: de kit zit er wel heel karig op! Overigens stond naast mijn Up! een Renault waarbij de monteur de oude kitlaag niet weg hoefde te snijden: hij punnikte 'm van boven los en trok hem zonder moeite van de sponning af... was nauwelijks gehecht... Zo hebben alle merken wel iets.

In tegenstelling tot andere merken hoeft het lensje van de botsbeveiliging in de Up! niet opnieuw afgesteld te worden. Lekker makkelijk.

Tenslotte: toen ik de paravan (paravaan, beide mag...) gedemonteerd zag, viel me op hoe klein de 3 afwateringsgaatjes zijn, hoogstens 8 mm Ø. Je zou kunnen overwegen om die iets groter te maken. Niets houdt het tegen. Het is gewoon plastic. Eronder zijn de 'afvoerputjes' groot genoeg om de grotere toestroom aan te kunnen

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Plaats reactie