Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door UpSie » do 01 sep 2016, 06:04

Goede vraag JP,

Ik denk dat de meeste van ons echt liefhebbers zijn, met oog voor detail en super kritisch.
Verder wil mijn vrouw het niet meer dat handje klap gedoe thuis.
Heb dat eerder gehad toen ik haar 205 1.9 GTI verkocht via marktplaats.
De twee overgebleven kandidaten gingen elkaar zowat te lijf.
Verder heb ik een goede verstandhouding met onze verkoper van de Koning.
Ik ben wel overtuigd dat diegene die deze auto dan koopt een auto koopt die nieuw is, maximaal vol is met opties(alles wat maar kon zit erin) en een echte 75pk uitvoering.

Als gezegd we zien wel.

Verder een vraagje die iemand misschien wel weet te beantwoorden.
In die nieuwe maps houder, past daar ook een galaxy s7edge in?
In de brochure staat wel i phone 6plus maximaal, maar die is kleiner volgens mij.

Grtn Leen.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door kgroot.nl » do 01 sep 2016, 08:24

Past wel hoor. Mijn Note 4 past ook :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » do 01 sep 2016, 09:25

UpSie schreef:Goede vraag JP,

Ik denk dat de meeste van ons echt liefhebbers zijn, met oog voor detail en super kritisch.
Verder wil mijn vrouw het niet meer dat handje klap gedoe thuis.
Heb dat eerder gehad toen ik haar 205 1.9 GTI verkocht via marktplaats.
De twee overgebleven kandidaten gingen elkaar zowat te lijf.
Verder heb ik een goede verstandhouding met onze verkoper van de Koning.
Ik ben wel overtuigd dat diegene die deze auto dan koopt een auto koopt die nieuw is, maximaal vol is met opties(alles wat maar kon zit erin) en een echte 75pk uitvoering.

Als gezegd we zien wel.

Verder een vraagje die iemand misschien wel weet te beantwoorden.
In die nieuwe maps houder, past daar ook een galaxy s7edge in?
In de brochure staat wel i phone 6plus maximaal, maar die is kleiner volgens mij.

Grtn Leen.
dat ben ik met je eens.
mijn andere auto staat nu te koop op marktplaats (lupo 3l).
je moet wel erg je best doen als particulier om je auto zelf te verkopen.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Guy » do 01 sep 2016, 16:08

JuP ! schreef:Waarom zetten mensen nooit hun Up! op dit toch druk bezochte forum te koop?
de meeste forummers hebben al een up!

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door MeerArosa » do 01 sep 2016, 21:29

Vond het wel leuk om te lezen: http://chroom.tpo.nl/2016/09/01/recensi ... owaar-fun/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » do 01 sep 2016, 21:38

MeerArosa schreef:Vond het wel leuk om te lezen: http://chroom.tpo.nl/2016/09/01/recensi ... owaar-fun/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over het volgende citaat uit het betreffende artikel zal Tom wel iets meer kunnen vertellen:
" Maar laten we eerlijk zijn: je stapt niet in de Up! om in twee dagen naar Sicilië te rijden." :lol:

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » vr 02 sep 2016, 08:26

Autheo schreef: Over het volgende citaat uit het betreffende artikel zal Tom wel iets meer kunnen vertellen:
" Maar laten we eerlijk zijn: je stapt niet in de Up! om in twee dagen naar Sicilië te rijden." :lol:
:auto-camptrailer:
up! Black BMT 75pk 3d

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door rjw » vr 02 sep 2016, 10:58

Toch wel duur die nieuwe Up met 90PK, kom met afleverkosten al gauw rond de 19K :angry-fire:
Hopelijk straks wat leuke voorraad Up's of anders een voorraad Polo voor 17K

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DerMeister » vr 02 sep 2016, 12:20

Ben net ff wezen kijken bij de nieuwe Up!
Het is inderdaad een hele licht facelift!
vond het niet echt veel veranderd.
De TSI hadden ze niet dus ik was gauw klaar
Iemand anders al met de TSI gereden?
Grt, Per

Only Music Survives!!

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JuP ! » za 03 sep 2016, 13:03

Guy schreef:
JuP ! schreef:Waarom zetten mensen nooit hun Up! op dit toch druk bezochte forum te koop?
de meeste forummers hebben al een up!
Dat klopt, maar als ze deze verkopen voor wat anders, òf een nieuwe Up!, kun je je 'oude' hier makkelijk kwijt.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » za 03 sep 2016, 14:37

JuP ! schreef:
Guy schreef:
JuP ! schreef:Waarom zetten mensen nooit hun Up! op dit toch druk bezochte forum te koop?
de meeste forummers hebben al een up!
Dat klopt, maar als ze deze verkopen voor wat anders, òf een nieuwe Up!, kun je je 'oude' hier makkelijk kwijt.
Volgens mij is het forumbreed bekend dat het aanbieden van auto's alleen voor premium members is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » za 03 sep 2016, 14:38

Autheo schreef:
MeerArosa schreef:Vond het wel leuk om te lezen: http://chroom.tpo.nl/2016/09/01/recensi ... owaar-fun/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over het volgende citaat uit het betreffende artikel zal Tom wel iets meer kunnen vertellen:
" Maar laten we eerlijk zijn: je stapt niet in de Up! om in twee dagen naar Sicilië te rijden." :lol:
Slecht artikel zeg. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » zo 04 sep 2016, 09:48

Ik sta op een soort tweesprong mbt het inruilen van mijn huidige UP Groove uit oktober 2013.
Aan de ene kant vindt ik de Update erg smaakvol, maar met mijn config.kom ik op een dikke 18 K.
Uitgaande van de TSI met de nodige pakketten etc. Voor dat geld heb ik ook de meest luxe Clio Intens, met alle toeters en bellen, en tevens 5 zitter.
Wat mij eigenlijk het meest bevreemd zijn de inruilprijzen tussen die VW en Renault geven.
Na een beetje onderhandelen met VW kwam op op € 8.400 , nadat het openingsbod € 6.900 bedroeg voor mijn UP met 29.000 km op de teller, uitgaande van de al genoemde 18k.

Toch maar eens gekeken bij Renault Clio, en ik moet toegeven na de laatste update van deze auto is hij vooral binnen erg opgeknapt, verdwenen zijn de harde plastic onderdelen, alsmede het goedkoop ogende dashboard etc. Hoe dan ook, zonder ook maar te onderhandelen was de inruilprijs die Renault mij bood € 10.500.

Komt bij, dat de Fin.lease welke op mijn UP zit ook voordelig kon overgenomen tegen een 2% lager rente tarief.
Ok, zal te maken hebben met importeur ondersteuning, maar meer dan € 2000 vindt ik nog steeds veel geld.
Hoe dan ook, ik wil deze week de knoop doorhakken, maar makkelijk vindt ik het niet.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » zo 04 sep 2016, 10:01

Lastige afweging. Ik vind een up! Leuker rijden maar een Clio is wel veel meer auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JuP ! » zo 04 sep 2016, 11:12

Uppercut schreef:Ik sta op een soort tweesprong mbt het inruilen van mijn huidige UP Groove uit oktober 2013.
Aan de ene kant vindt ik de Update erg smaakvol, maar met mijn config.kom ik op een dikke 18 K.
Uitgaande van de TSI met de nodige pakketten etc. Voor dat geld heb ik ook de meest luxe Clio Intens, met alle toeters en bellen, en tevens 5 zitter.
Wat zijn die toeters en bellen dan die je niet op de Up! krijgt voor die 18k ?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door lupocor » zo 04 sep 2016, 11:36

hier een clio
http://www.autowereld.nl/renault/clio/e ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Uppercut
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:45

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Uppercut » zo 04 sep 2016, 11:54

Wat zijn die toeters en bellen dan die je niet op de Up! krijgt voor die 18k ?

Ik bedoelde eigenlijk, dat de inruilprijzen zo vreselijk verschillen tussen de merken.
Men zou zeggen dat VW zijn klanten wil behouden, maar met deze verschillen wordt het lastig.
En dan de dooddoener van de VW dealer, tja wij krijgen geen ondersteuning van Pon.
Maar uiteindelijk moet ik de rekening betalen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Autheo » zo 04 sep 2016, 15:01

Uppercut schreef:Ik sta op een soort tweesprong mbt het inruilen van mijn huidige UP Groove uit oktober 2013.
Aan de ene kant vindt ik de Update erg smaakvol, maar met mijn config.kom ik op een dikke 18 K.
Uitgaande van de TSI met de nodige pakketten etc. Voor dat geld heb ik ook de meest luxe Clio Intens, met alle toeters en bellen, en tevens 5 zitter.
Wat mij eigenlijk het meest bevreemd zijn de inruilprijzen tussen die VW en Renault geven.
Na een beetje onderhandelen met VW kwam op op € 8.400 , nadat het openingsbod € 6.900 bedroeg voor mijn UP met 29.000 km op de teller, uitgaande van de al genoemde 18k.

Toch maar eens gekeken bij Renault Clio, en ik moet toegeven na de laatste update van deze auto is hij vooral binnen erg opgeknapt, verdwenen zijn de harde plastic onderdelen, alsmede het goedkoop ogende dashboard etc. Hoe dan ook, zonder ook maar te onderhandelen was de inruilprijs die Renault mij bood € 10.500.

Komt bij, dat de Fin.lease welke op mijn UP zit ook voordelig kon overgenomen tegen een 2% lager rente tarief.
Ok, zal te maken hebben met importeur ondersteuning, maar meer dan € 2000 vindt ik nog steeds veel geld.
Hoe dan ook, ik wil deze week de knoop doorhakken, maar makkelijk vindt ik het niet.
Tja, altijd lastige overwegingen als het om inruilen gaat. Wat het zeker lastig maakt, is dat het voor de ene partij een kwestie is van puur zakelijke overwegingen (de dealer), terwijl voor de andere partij (de koper) er vaak juist ook andere dingen meespelen (weer eens wat nieuws/anders, praktische zaken, omstandigheden, luxe, emotie of noem maar op).
Zeker in het A-segment zijn de marges voor de dealers niet groot. En in het B-segment van de Clio is er een moordende concurrentie, waarbij ook inruilpremies, bonussen, de mogelijkheid of welwillendheid van de dealers om ook de eigen marge in te zetten, een belangrijke rol spelen. Klanten willen behouden kan meespelen, maar externe klanten winnen kan soms voor een dealer nog interessanter zijn. Kijk maar naar jezelf: als je dealer je goed bevalt, wil je eigenlijk wel bij hem blijven. Van een nieuwe dealer moet je het maar weer afwachten. De drempel is dan dus hoger, en die andere dealer zal dus alles doen om je er over heen te halen. Maar als je dan binnen bent…
Je schreef dat je deze week de knoop wil doorhakken. Als het zo dringend is, dan kan de keuze nog lastiger zijn. Maar kun je niet wat meer tijd voor jezelf winnen? Met een up! van 2013 met een km stand van 29.000 km heb je nog ruim speling om in de komende maanden eens te kijken, wat nu voor jou de beste keuze is. Want je zit nog helemaal niet op het punt dat je ineens veel kosten zou hoeven verwachten. Misschien liggen eind van dit jaar de kaarten ineens anders, als sommige dealers toch weer hun verkooptarget moeten halen, en dan bereid zijn hogere inruilprijzen te geven. Even de tijd nemen, kan ook heel veel schelen als het om 'emotie' gaat. Wil je echt die Clio? Of heb je toch echt liever die up! Of zijn er misschien nog wel andere heel interessante opties, die je nu over het hoofd ziet?
Zelf ben ik veelrijder (30.000 km/jaar), en ik kijk regelmatig wat voor mij financieel het aantrekkelijkst is. Met mijn Mii van 2013 heb ik destijds bij 60.000 km gekeken of inruilen interessant was. Nee dus, toen zou ik er veel te veel op moeten toeleggen. Ook zo bij 75.000 km. Maar bij 90.000 km sloeg dat om, toen was er ineens een heel leuk aanbod, waardoor ik overstag ging (daarbij kwam ik op een km prijs uit van nog geen 15,5 ct/km). Technisch gezien, hoefde ik m'n Mii nog helemaal niet in te ruilen, maar financieel was het toen ineens heel aantrekkelijk).
Mijn advies: als er geen nadrukkelijk noodzaak is om van auto te veranderen, neem dan gewoon rustig de tijd (ook als het kriebelt). Geniet gewoon van het rondneuzen en afwegen, en maak dan jouw eigen keuze. En kijk niet alleen bij je eigen dealer, maar vergelijk ook eens andere dealers, ook van hetzelfde merk. Want net zoals al die dealers dat doen: die maken ook maar alleen hun eigen keuze wat het ze waard is om je als klant te behouden of als nieuwe te winnen.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » zo 04 sep 2016, 15:13

lupocor schreef:hier een clio
http://www.autowereld.nl/renault/clio/e ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zou em niet in het wit nemen maar in die oranjeachtige mooie koperkleur, staat ie nog veel beter en mooier
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » zo 04 sep 2016, 16:53

Uppercut schreef:Ik sta op een soort tweesprong mbt het inruilen van mijn huidige UP Groove uit oktober 2013.
Aan de ene kant vindt ik de Update erg smaakvol, maar met mijn config.kom ik op een dikke 18 K.
Uitgaande van de TSI met de nodige pakketten etc. Voor dat geld heb ik ook de meest luxe Clio Intens, met alle toeters en bellen, en tevens 5 zitter.
Wat mij eigenlijk het meest bevreemd zijn de inruilprijzen tussen die VW en Renault geven.
Na een beetje onderhandelen met VW kwam op op € 8.400 , nadat het openingsbod € 6.900 bedroeg voor mijn UP met 29.000 km op de teller, uitgaande van de al genoemde 18k.

Toch maar eens gekeken bij Renault Clio, en ik moet toegeven na de laatste update van deze auto is hij vooral binnen erg opgeknapt, verdwenen zijn de harde plastic onderdelen, alsmede het goedkoop ogende dashboard etc. Hoe dan ook, zonder ook maar te onderhandelen was de inruilprijs die Renault mij bood € 10.500.

Komt bij, dat de Fin.lease welke op mijn UP zit ook voordelig kon overgenomen tegen een 2% lager rente tarief.
Ok, zal te maken hebben met importeur ondersteuning, maar meer dan € 2000 vindt ik nog steeds veel geld.
Hoe dan ook, ik wil deze week de knoop doorhakken, maar makkelijk vindt ik het niet.
De keuze lijkt mijn simpel, "Renault Clio" natuurlijk, meer inruil, meer auto, dus zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de knoop door te hakken. ;)

Plaats reactie