Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » ma 07 mar 2016, 15:07

GunSpeed schreef:Leuk filmpje :violin:

https://youtu.be/XPWqAUwlkTo" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz Gun
Ja leuke female-tjes. ;)

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 07 mar 2016, 17:40

Die ben ik in de Up! van mijn vrouw nog nooit tegengekomen.
In de buurt van mijn Porsches wel.....

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door TwitNour » di 08 mar 2016, 00:27

Nou, het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! Hierbij mijn foto's van de nieuwe Up! Als jullie behoefte hebben aan meer foto's in en rond de autosalon, dan hoor ik dat wel. Misschien iets voor in een nieuw topic.

De Up werd gepresenteerd en zo nu en dan mocht er iemand in komen zitten. De vriendelijke jongedame vroeg of ik graag plaats wilde nemen waarna ik heel enthousiast ja zei. Ze vroeg of ik al bekend was met de Up. Uiteraard verteld over dat ik een Up bezit, etc etc. Ze ging er al vanuit dat ik al wist wat de nieuwe Up allemaal te bieden heeft en ging toch proberen om mij iets te vertellen wat ik niet wist (leuk) !!

Die laatste foto's heb ik per ongeluk geupload, desalniettemin laat ik ze er toch op staan.

Te koop
Mij is verteld dat de nieuwe Up rond juni/juli uit zal komen. De TSI wordt een optie en de MPI blijft als standaard. Op mijn vraag of onze huidige Up zal blijven of zal verdwijnen na lancering durfde de aardige mevrouw niet te zeggen.

Telefoon-mount
De mount voor je telefoon werkt beter dan dat het eruit ziet. Je klikt je telefoon er heel makkelijk in en het zijn vrij grote grijpers. Je kunt er iedere telefoon ook mee opladen omdat onder de voetsteun een USB-aansluiting zit waar je dus een korte USB naar telefoonoplader kabel in kunt stoppen. Handig!

Dashboard
Het dashboard valt meteen op, want deze is niet meer mooi rond en egaal, maar bevat nu wat 'lijnen' en hoeken. Je snapt wat ik bedoel als je de foto's eens goed bekijkt. Daarnaast is er een nieuw groter scherm bij de snelheidsmeter geplaatst. Hier zie je onder andere de boordcomputergegevens maar ook of er een deur open is.

Op het display in het middel kun je onder andere de camera bekijken die zich achter de Up bevindt. Camera ziet er prima uit. De bekende 'balkjes' die geel of zelfs rood worden zoals in onze huidige Up blijft bestaan en wordt daar nog naast afgebeeld.

Maps & More
Voor onder andere iPhone en Android is er een speciale Maps & More - App ontwikkeld waar je mee kunt navigeren, muziek afspelen, etc. Het is een vervanger geworden van de huidige Maps and more. Het werkt vrij soepel en veeeeeel sneller. Over kosten heb ik niks gehoord, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet naar heb gevraagd.

Over muziekkwaliteit kan ik weinig zeggen. De herrie daar is zo ontzettend aanwezig dat je daar sowieso ook geen goed oordeel over had kunnen doen.

Verbruik
Helaas waren er van de nieuwe Up met nog geen officiële technische gegevens bekend. Ik vroeg naar het verbruik van de nieuwe Up met TSI, waar ze op antwoordde dat ze dat nog niet officieel weten, maar wel verwacht dat het verbruik wat lager zal zijn dan de Up met MPI.

Verder wees ze me op de verdere verschillen in de Up, waar we verder allemaal wel van op de hoogte zijn.

Ik heb (met heel veel spijt) niet gevraagd of ze even de motorkap voor me kon openen... Wellicht dat er later nog wat foto's van verschijnen.
Bijlagen
DSC02160.jpg
DSC02161.jpg
DSC02162.jpg
DSC02163.jpg
DSC02164.jpg
DSC02165.jpg
DSC02166.jpg
DSC02167.jpg
DSC02168.jpg
DSC02169.jpg
DSC02170.jpg
DSC02171.jpg
DSC02172.jpg
DSC02173.jpg
DSC02174.jpg
DSC02175.jpg
DSC02176.jpg
DSC02177.jpg

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » di 08 mar 2016, 07:46

Mooie foto's!

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » di 08 mar 2016, 11:21

Mooie reportage :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nice to know dat de TSI gewoon als optie verkrijgbaar zal zijn want dan zal de prijs ervan ook niet onoverkomelijk zijn. Ik denk dat het zo'n ±900€ à 1300€ zal zijn en dan ga je ze natuurlijk heel veel tegenkomen. 8-)

Het zou zeker een boost kunnen zijn in de vele diesel-minded landen zoals onder andere België waar de Up! bijna niet verkocht wordt omdat iedereen liever een kleine koppelrijke dieselwagen koopt omdat die zo fijn rijden. Mooiste voorbeeld daarvan is dat je hier bij ons in bijna geen enkele VW-showroom een Up ziet staan :roll:
up! Black BMT 75pk 3d

MeerArosa
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 05:32

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door MeerArosa » di 08 mar 2016, 11:49

Als de TSI werkelijk zuiniger is, dan kan de meerprijs in Nederland misschien nog meevallen. Des te zuiniger betekent immers ook minder BPM-straf.

Vond eerst de vernieuwde radio niet zo mooi, leek mij veel te hoekig in combinatie met de ronde vormen van de Up!, maar ze hebben vrijwel de volledig Up! hoekiger gemaakt. Het is best een grondige facelift.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 08 mar 2016, 12:06

De BPM wordt berekend over de uitstoot. Ik ga er eigenlijk van uit dat de TSI vanwege zijn hogere vermogen ook wat meer uitstoot en dus iets meer BPM straf aan de broek krijgt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » di 08 mar 2016, 12:32

Petrolhead Tom schreef:De BPM wordt berekend over de uitstoot. Ik ga er eigenlijk van uit dat de TSI vanwege zijn hogere vermogen ook wat meer uitstoot en dus iets meer BPM straf aan de broek krijgt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de uitstoot op 102 of 105 zou komen :roll:
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 08 mar 2016, 13:38

Tegenover 95 gram van de reguliere up! Hij zal in Nederland dus iets meer BPM krijgen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » di 08 mar 2016, 13:47

Over hoeveel euro spreken we dan?
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 08 mar 2016, 13:55

Geen idee ik denk dat het niet veel zal zijn. Hooguit een paar honderd euro. De pest is alleen dat die weer bovenop de al hogere prijs komen dus dat het misschien helemaal niet meer zo aantrekkelijk wordt om een up! TSI aan te schaffen ten opzichte van de wat grotere VW broers.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door GunSpeed » di 08 mar 2016, 14:14

Ja een paar honderd euro po zich is niet zo veel maar icm de meerprijs zal het wel mensen afschrikken natuurlijk. Bij ons is/was er niet zoveel verschil tussen, het is/was dan ook gebaseerd op vastgestelde barema's (oa - 98 en + 98...). Maar de hele berekening is/wordt geactualiseerd en heb geen idee of de website van de overheid nu al up to date is (zal eens checken haha). Grote probleem is nu weer dat alles gebaseerd is op de gegevens van de constructeurs en in het licht van de recente ontwikkelingen met betrekking tot oa VW, Opel, Renault, Peugeot, Citroën.... en heel waarschijnlijk nog vele andere merken zullen ze heel waarschijnlijk de hele boel weer moeten herbekijken.
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » di 08 mar 2016, 15:08

Gave reportage, super! :) Ik vind de gele kleur ook echt heel gaaf en al helemaal in het echt lijkt het mij mooi. De velgen zijn ook bijzonder fraai moet ik zeggen! Ik ben heel erg benieuwd wat zo'n tsi moet gaan kosten, inruilen ga ik mijn huidige up toch niet met 10 maanden oud en 11 duizend kilometer, want de afschrijving is dan wel heul groot :oops: .
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door rjw » wo 09 mar 2016, 16:34

MeerArosa schreef: Vond eerst de vernieuwde radio niet zo mooi, leek mij veel te hoekig in combinatie met de ronde vormen van de Up!, maar ze hebben vrijwel de volledig Up! hoekiger gemaakt. Het is best een grondige facelift.
Ik vind het een beetje rommelig 2 verschillende kleuren displays voor radio en verwarming/airco.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » wo 09 mar 2016, 17:46

Het dashboard overtuigd mij ook niet helemaal.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » wo 09 mar 2016, 19:34

Het dashboard hoort gewoon in 1 kleur, bijv zwart wit rood o.i.d. Die gele puntjes ogen erg goedkoop
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » wo 09 mar 2016, 20:43

Ik vind het maar niks die grote klauw voor je mobiel op de plaats van de M&M.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door UpSie » di 22 mar 2016, 05:08

Ben al bij de dealert geweest voor info, en prijs indicatie.
Men was niet heel erg optimistisch over de TSI.
Reden is dat door de verwachte prijs van de TSI versie deze niet aantrekkelijk gaat zijn voor de Nederlandse markt.
Een beetje Polo gaat waarschijnlijk het betere alternatief zijn.
Als je nu al kijkt naar de 75pk versie en de configurator maakt, van een complete versie.
Begrijp je ook dat Pon er geen nieuwe voorraad van heeft.
Aldus de verkoper.
Moet nog zien of deze versie naar NL komt. En of dat hij dan verkocht gaat worden.
Blijkbaar de 75 pk versie nu al vrijwel niet meer.
We wachten even af.
Zou jammer zijn, lekker hoor die bpm hier.

Grtn Leen.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door damianw26 » di 22 mar 2016, 13:49

Ik zou 1000x liever een up tsi hebben dan een polo, dan krijg je een polo met een basis motor en zonder enige opties. Daarnaast vind ik de polo een saaie auto.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 22 mar 2016, 14:00

Ik vind de up! van binnen ook veel mooier dan een Polo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie