Nieuwe VW UP in Genève

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Ruben » za 27 feb 2016, 11:44

JoVe schreef:
Autheo schreef:
JoVe schreef:Vreemd dat men weer terug is gegaan naar de oude versnellingsbak in de nieuwe up (Wit model zonder Tsi)) met het schakelen naar rechts achter terwijl dit juist in model 2015 of 2014 is veranderd naar linksvoor.
De bronskleurige up (Tsi) schakelt wel naar linksvoor.
Ik wist niet dat er een versnellingsbak is geweest in de up! met de R links voor. Ik dacht dat de verandering was, dat de R in de oude bak rechtstreeks ingelegd kon worden (dat had ik ook in mijn Mii van 2013), en in de nieuwe bak het nodig is om die eerst in te drukken voordat je hem kun inleggen (zoals in mijn Mii van 2016). Maar allebei wel gewoon rechts achter.
Maar het lijkt er in ieder geval op dat in de TSI een andere bak komt.

De achteruit is veranderd toen (2014 of 2015) en is hetzelfde geworden als bij de polo, indrukken en naar linksvoor. Ik vond het eigenlijk prettiger naar rechts en door naar achteren in 1 keer.
Nee hoor elke up zit de achteruit rechtsachter, het verschil zit hem in dat de pook ingedrukt moet worden. De 1.0mpi zit ook in de nieuwe polo als basismotor, alleen bij de 1.0mpi in de polo zit de achteruit ook rechtsachter.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door arnout84 » za 27 feb 2016, 12:01

Het verschil qua prijs tussen de 1.0 MPI en de 1.2 TSI bij de Skoda Fabia is ruim €2000. Ik verwacht dit verschil ook wel bij de nieuwe Up! dan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » za 27 feb 2016, 17:44

Daar reken ik ook minimaal op.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

mpc007
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 01:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door mpc007 » zo 28 feb 2016, 22:04

Is al bevestigd dat het precies hetzelfde torretje is dan? Is het een 1L of 1.2L blokje? En sowieso drie cilinders toch?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » zo 28 feb 2016, 22:44

Een heleboel "als" bij elkaar.

Maar "als" ik donderdag en vrijdag vrij kan nemen en "als" er voor weinig geld een hotelkamer beschikbaar is zijn er dan vier mensen bereid om donderdagochtend in Enschede mee te rijden naar Geneve, daar vrijdag rond te kijken en zaterdag weer terug te gaan? Een behoorlijk vet avontuur als je het mij vraagt. Ik heb de auto nog op winterbanden staan dus wat mij betreft kunnen we die van mij wel meenemen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 29 feb 2016, 07:36

@mpc007: Het (onder) blok is het zelfde als de 1.0 MPI 3 cilinder. De cilinderkop is anders aangezien het gaat om directe inspuiting. Ook zijn de zuigers aangepast. En dan natuurlijk nog de turbo en intercooler. De TSI 3 cilindermotor is ook al een tijdje te vinden in de 1.0 TSI Polo en Golf (95,110 en 115 pk). De 1.2 TSI 4 cilindermotor zal langzamerhand verdwijnen. Het verschil in vermogen en koppel wordt verkregen door middel van iets verhoogde turbodruk. De handgeschakelde versnellingsbakken zijn de MQ 200 (tot 200 Nm koppel) en de MQ 250 (tot 250 Nm koppel). De 1.4 liter TSI motor zal binnenkort de kleinste 4 cilinder benzinemotor zijn.
Audi A8 D3 en andere auto's

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » ma 29 feb 2016, 12:06

Heeft dit blok nou ook de gescheiden koelzones, uitlaatspruitstuk dat in de cilinderkop is geïntegeerd en electrisch aangedreven turbo?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 29 feb 2016, 14:05

DaanRoor schreef:Heeft dit blok nou ook de gescheiden koelzones, uitlaatspruitstuk dat in de cilinderkop is geïntegeerd en electrisch aangedreven turbo?
De gescheiden koelzones wel en de electrisch aangedreven turbo niet.
Het basis motorontwerp was aanvankelijk een 1.0 TSI (met turbo) en is pas daarna aangepast naar een MPI voor de Up! en Co. (als variant)
Toch is de TSI later in produktie genomen (Polo, Golf) dan de MPI als motorisering voor de Up! Mk1.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » ma 29 feb 2016, 14:56

Wellicht omdat MPI een oude vertrouwde techniek is en daarmee relatief veilig met dit blokje kon worden gewerkt?

Betekent de uitlaatgas-aangedreven turbo dat het uitlaatspruitstuk niet zodanig is gevormd dat het in de cilinderkop helpt met extra snel opwarmen van de motor bij korte ritten? Dat zou wel een gemiste kans zijn voor een auto die in de markt wordt gezet als stadsauto...
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » ma 29 feb 2016, 16:45

DaanRoor schreef:Wellicht omdat MPI een oude vertrouwde techniek is en daarmee relatief veilig met dit blokje kon worden gewerkt?

Betekent de uitlaatgas-aangedreven turbo dat het uitlaatspruitstuk niet zodanig is gevormd dat het in de cilinderkop helpt met extra snel opwarmen van de motor bij korte ritten? Dat zou wel een gemiste kans zijn voor een auto die in de markt wordt gezet als stadsauto...
Daan, zoals ik het begrepen heb bij de introductie van deze motor in Duitsland, is deze techniek juist wel toegepast bij de 1.0 TSI motor.
Alleen de turbo is conventioneel, niet elektrisch aangedreven.
De turbolader wordt ook watergekoeld, ook i.v.m. het start/stop systeem.


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door DaanRoor » ma 29 feb 2016, 16:54

Ha Edwin, dat was inderdaad mn volgende vraag, haha. Top man.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Riddick » di 01 mar 2016, 11:29

Afbeelding

Eerste foto van de beurs vloer in Genève.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 01 mar 2016, 11:39

Neusje is echt kicken! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door JoVe » di 01 mar 2016, 12:00

Mooiiiii, volwassen auto
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door jaappie » di 01 mar 2016, 12:04

De neus is echt mooi, komt misschien ook wel door de leuke kleur :mrgreen:

Ben zelf wel benieuwd hoe de mii/citigo eruit komen te zien, ookal zal ik de nieuwe niet kunnen aanschaffen ;)

Gewoon weer wachten tot er voor mij doen betaalbare tweehandse op de markt komen :whistle:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 01 mar 2016, 12:10

Dat doe ik denk ik ook. Al doet zo'n weekendje Wolfsburg wel iets met je. Hoe gaaf is het om je nieuwe auto uit de fabriek te rijden? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door TwitNour » di 01 mar 2016, 12:52

Petrolhead Tom schreef:Dat doe ik denk ik ook. Al doet zo'n weekendje Wolfsburg wel iets met je. Hoe gaaf is het om je nieuwe auto uit de fabriek te rijden? :D
Volgens mij worden de Ups allemaal gebouwd in Tsjechië. Dat heeft de dealer toen destijds verteld.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door TwitNour » di 01 mar 2016, 13:18

Oei, dit is toch wel even blozen voor Volkswagen!

http://nos.nl/artikel/2089951-ik-kom-ev ... leren.html" onclick="window.open(this.href);return false;

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door edwin blank » di 01 mar 2016, 13:25

Het wordt langzamerhand wel sleets. Dit soort lolbroeken blijven maar aan de gang over iets wat de gemiddelde autobezitter volstrekt niet interesseert. De verkoopcijfers bij VW AG zijn in ieder geval weer aan het aantrekken, dat is veel belangrijker nieuws.
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuwe VW UP in Genève

Bericht door Tom Westendorp » di 01 mar 2016, 13:25

TwitNour schreef:
Petrolhead Tom schreef:Dat doe ik denk ik ook. Al doet zo'n weekendje Wolfsburg wel iets met je. Hoe gaaf is het om je nieuwe auto uit de fabriek te rijden? :D
Volgens mij worden de Ups allemaal gebouwd in Tsjechië. Dat heeft de dealer toen destijds verteld.
Bratislava dacht ik, doet er ook niet zoveel toe. Als je wilt kun je hem in Wolfsburg ophalen. Net als met alle andere modellen die daar niet gemaakt worden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie