Voorruit Kaputt

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Voorruit Kaputt

Bericht door MauriceR. » do 18 feb 2016, 19:16

Mijn vrouw belde vanuit de auto om te zeggen dat de voorruit een steentje probeerde weg te koppen... lukte niet he-le-maal... Wat eerst een putje was, is nu een scheur van links naar rechts van zo'n 20cm. Vanaf de linker A-stijl horizontaal richting het midden van de ruit - op ooghoogte.

Dat wordt dus een nieuwe! iemand ervaring met het vervangen van de voorruit van de Up? Nog zaken waar ik (extra) op moet letten?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door arnout84 » do 18 feb 2016, 19:35

Ja, opletten of de wifi code bij carglass wel goed werkt ;)

Neem aan dat je dit niet zelf gaat doen toch?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door Autheo » do 18 feb 2016, 19:37

MauriceR. schreef:Mijn vrouw belde vanuit de auto om te zeggen dat de voorruit een steentje probeerde weg te koppen... lukte niet he-le-maal... Wat eerst een putje was, is nu een scheur van links naar rechts van zo'n 20cm. Vanaf de linker A-stijl horizontaal richting het midden van de ruit - op ooghoogte.

Dat wordt dus een nieuwe! iemand ervaring met het vervangen van de voorruit van de Up? Nog zaken waar ik (extra) op moet letten?

M.
Da's pech! Maar moet je het zelf doen, of is het verzekeringswerk?

bassie
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 19:30
Locatie: Gelderland

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door bassie » do 18 feb 2016, 19:43

Geen ervaring met de Up. Wel twee keer met mijn vorige VW. Drie tips. Snel vervangen voor je eigen veiligheid. Verzekering bellen of ze het vergoeden en of je verplicht naar een bepaalde keten toe moet (ik had de tweede keer alleen nog WA en dan wordt het niet vergoed). Mocht je het zelf moeten betalen: vraag meerdere prijzen op, ik constateerde nogal een groot prijsverschil tussen de gebruikelijke glasherstellers. Ik ben bij Autotaalglas uitgekomen. Na een afspraak kan je er op wachten. Mijn vorige VW had sensoren achter de voorruit. Mijn ervaring is dat ze daar ervaring mee hebben en prima rekening mee houden. Succes er mee.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door MauriceR. » do 18 feb 2016, 20:10

Nee, All risk verzekerd in Apeldoorn. Wat bedoel je met de wificode en Carglass?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door arnout84 » do 18 feb 2016, 20:32

MauriceR. schreef:Nee, All risk verzekerd in Apeldoorn. Wat bedoel je met de wificode en Carglass?

M.
Nou aan je zinsopbouw lees ik dat je zelf een voorruit wilt plaatsen. Lijkt mij geen DIY projectje voor op de zondagmiddag.

Ik heb laatst mijn ruit laten vervangen bij carglass en die hebben wifi want het is nogal een lange zit...vandaar, was een grapje ;)

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door MauriceR. » do 18 feb 2016, 20:37

Aha! Nou die wifigrap is eigenlijk wel leuk! Ik zat te denken aan iets wat ik ooit hoorde van een vriend met een Renault: nadat hij een nieuwe ruit had gekregen, werkte zijn navigatie niet meer; bleek bij sommige ruiten een soort van laag te zitten die het GPS signaal van de satelieten tegenhield... Is wel meer dan 10r geleden.

Zonder nu naar buiten te lopen: de automatische noodstop installatie wordt aangestuurd via een 'oog' thv de spiegel achter de voorruit? Moet Carglass (old) daar nog rekening mee houden?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door arnout84 » do 18 feb 2016, 20:45

MauriceR. schreef:Aha! Nou die wifigrap is eigenlijk wel leuk! Ik zat te denken aan iets wat ik ooit hoorde van een vriend met een Renault: nadat hij een nieuwe ruit had gekregen, werkte zijn navigatie niet meer; bleek bij sommige ruiten een soort van laag te zitten die het GPS signaal van de satelieten tegenhield... Is wel meer dan 10r geleden.

Zonder nu naar buiten te lopen: de automatische noodstop installatie wordt aangestuurd via een 'oog' thv de spiegel achter de voorruit? Moet Carglass (old) daar nog rekening mee houden?

M.
Ja doen ze. Ze halen alles netjes los en zo..mocht af en toe mee kijken in de werktplaats.

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door MauriceR. » do 18 feb 2016, 21:55

Heb net de afspraak met Carglass gemaakt. In mijn geval geen eigen risico. Da's mooi. Ik zal vragen of ik wat foto's mag maken tijdens de operatie om ze daarna hier op het forum te kunnen plaatsen 'ter leering ende vermaeck'

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door arnout84 » do 18 feb 2016, 22:07

MauriceR. schreef:Heb net de afspraak met Carglass gemaakt. In mijn geval geen eigen risico. Da's mooi. Ik zal vragen of ik wat foto's mag maken tijdens de operatie om ze daarna hier op het forum te kunnen plaatsen 'ter leering ende vermaeck'

M.
Hoef je niks te betalen? Vaak betaal je zo'n €75 eigen risico...

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door MauriceR. » do 18 feb 2016, 23:15

Nope. Nog even mijn polisblad bekeken - staat er echt! Toch nog een beetje mazzel. De afspraak staat gepland op 2-3. Duurt nog ff, maar de auto hoeft volgende week toch niet van zijn plek af.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorruit Kaputt

Bericht door Tom Westendorp » vr 19 feb 2016, 07:45

Had ik ook bij Carglass. Ik had een afspraak gemaakt bij mij op kantoor maar het was noodweer die middag. De uiterst vriendelijke Carglass medewerker vroeg of ik het goed vond dat hij mijn auto mee nam naar de garage en of we anders een nieuwe afspraak konden maken. Hij heeft de auto meegenomen en na anderhalf uur stond de auto weer bij mij op kantoor (de lijmlaag moest nog wel drogen dus ik mocht er nog niet mee de snelweg op, Carglass zit 1 kilometer bij mijn kantoor vandaan dus dat was geen probleem). Omdat ik de ruitenwissers pas geleden nog had vervangen lag er een nieuwe se los op de achterbank. Wanneer ik ze zelf niet zou kunnen vervangen op het moment dat het nodig is mocht ik ook langs komen.

Echt super service van de Carglass.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie