Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door kgroot.nl » za 29 aug 2015, 08:41

En dan een Up een plastic dik vinden :lol:
Gooi is de deur dicht van de spleetoog :mrgreen:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Autheo » za 29 aug 2015, 11:39

Als ik jouw verhaal lees, heb je nogal wat pech gehad met je up! Dat je er dan op een gegeven moment genoeg van hebt, kan ik me voorstellen. En zeker als je al snel helemaal verliefd bent op een nieuwe Aygo, verbaast me die keuze niet. Maar ja, verliefdheid maakt wel een beetje blind, in ieder geval wel wat ongenuanceerd, lijkt me. Zelf heb ik met m'n Vagling niet die negatieve ervaringen zoals jij, en misschien kijk ik dan wat kritischer naar de Aygo. Ik ken daarvan vooral de verhalen van het vorige model, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van deze nieuwe uitvoering. Wil je ons over een half jaar of zo nog eens wat laten horen? Dan heb je wat langer kunnen vergelijken, en is misschien je verliefdheid al overgegaan in liefde die ook eerlijk de sterke en zwakke punten kan benoemen. En daar ben ik in geïnteresseerd! ;)

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Touchwood » za 29 aug 2015, 14:27

Geloof toch niet, dat ik een opnieuw verpakt 8 jaar oud stukje techniek op hetzelfde niveau zou willen plaatsen als een VW Up.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

CordeRossa
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 12:41

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door CordeRossa » za 29 aug 2015, 16:12

Veel plezier met je Aygo! ;)

Ennn je frustraties snap ik opzich wel. (Ik had het zelfde met mijn up na 200km dat hij niet meer wou starten ed, bleek fout in software te zitten van de tellerunit, deze moest helemaal vervangen worden. Dit hebben ze netjes gedaan. Bij daglicht zag ik dat ze bij het vervangen van de tellerunit allemaal krassen op het dashboard hadden achtergelaten. Hiermee ben ik terug gegaan en hebben ze dashboard netjes vervangen. Al met al wel drukte enzo, maar ze hebben het allemaal netjes weer vervangen, kosteloos. En zo hoort het, dat vind ik dan wel weer erg goede service van VW!) Maar ja om dan (zo lijkt het) meteen de vw up helemaal af te kraken, mhauw dat hoeft nou ook weer niet toch!

Ach daarom zijn er allemaal verschillende auto's op de markt toch? Ieder zijn eigen ding! :clap:

Draconian
Forum newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov 2012, 10:23

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Draconian » za 29 aug 2015, 16:46

Autheo schreef:Als ik jouw verhaal lees, heb je nogal wat pech gehad met je up! Dat je er dan op een gegeven moment genoeg van hebt, kan ik me voorstellen. En zeker als je al snel helemaal verliefd bent op een nieuwe Aygo, verbaast me die keuze niet. Maar ja, verliefdheid maakt wel een beetje blind, in ieder geval wel wat ongenuanceerd, lijkt me. Zelf heb ik met m'n Vagling niet die negatieve ervaringen zoals jij, en misschien kijk ik dan wat kritischer naar de Aygo. Ik ken daarvan vooral de verhalen van het vorige model, maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van deze nieuwe uitvoering. Wil je ons over een half jaar of zo nog eens wat laten horen? Dan heb je wat langer kunnen vergelijken, en is misschien je verliefdheid al overgegaan in liefde die ook eerlijk de sterke en zwakke punten kan benoemen. En daar ben ik in geïnteresseerd! ;)
Is goed. De andere mensen die klagen hebben het over de nare ervaringen met het oude model van de Aygo. Ik heb nu 3 jaar lang een VW Up gereden en over een half jaar zal ik mijn bevindingen van de Aygo X-Pure laten weten. Enige wat ik wel gelijk merk is de wegligging. Deze is veel stabieler en ook veel stiller. Niet zo een hobbelkar in een woonwijk met klinkers in de weg. Maar de mensen die het niet geloven moeten maar eerst een proefrit maken en dan pas oordelen ;) Iedereen die nu een testrit naast mij heeft gemaakt zegt dat deze veel beter rijdt dan de Up. Mirrorlink werkt trouwens ook leuk met mijn LG G4. Je kan je navigatie zoals Sygic naar het scherm van je auto kopiëren. Tot over een half jaar.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Gert » zo 30 aug 2015, 18:07

Veel plezier met je aanwinst. Ik geloof direct dat het een superauto is want waarom zou een topmerk als toyota niet kunnen wat vw kan. Die hebben het ook maar afgekeken van peugeot want de up is een clone van de 206. Voor en achter 15 cm eraf, wat andere looks maar met je ogen dicht erin rijdend niet te onderscheiden van de 206 1.4 16V. De belangrijkste maten zoals de wielbasis zijn ook gelijk aan de 206. Het enige verschil is dat hij 10 jaar na de 206 nog goedkoper is dan deze 10 jaar terug. Kom daar maar eens om !

Het grappige is dat je je tevredenheid met de agyo toch aan de VW up te danken hebt en niet alleen aan je eigen maandagmorgen up. Qua prijs, kwaliteit en de verhouding van die twee stond VW met de up tot voor kort in elk geval nagenoeg onbetwist op nummer 1 in het A-segment. Of ze die positie echt kwijt zijn zal blijken.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » zo 30 aug 2015, 19:14

Wat een complete onzin over de 206 en de up!
Sorry hoor, ik heb de 206 helaas veel moeten berijden voor mijn toenmalige werk in vele versies van nieuw tot 3 jaar oud maar wat een graftakkenauto is dat zeg!
Slechte bak, matige afwerking, rumoerig onderstel, klote stoelen, onprettig motorblok...nee sorry, niet mijn idee van een goed auto!
De Vagling is zeker niet perfect, ik ga zelf ook overstappen op een andere auto, maar een vergelijk als dit vind ik niet echt tonen van autotechnisch gevoel in je kont, no offense...ieder zijn idee bij kwaliteit blijkbaar. Bovenstaande is natuurlijk alleen maar mijn mening.

Wat de topicstarter aandraagt is voor de helft aannemelijk, bij problemen krijg je een rotgevoel over de auto ansich, zeker als deze niet worden opgelost naar behoren. Andere aspecten waren uiteraard van te voren ook al waar te nemen voor de aankoop plaatsvond.
Ik hoop voor hem dat de Aygo gaat bevallen maar zoals al eerder aangegeven geldt de slechte indruk niet voor alle vag auto's, zou niet reëel zijn.
Laatst gewijzigd door Altos op zo 30 aug 2015, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door pkfreak » zo 30 aug 2015, 19:26

Check de onafhankelijke testen en je weet voldoende.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Gert » zo 30 aug 2015, 20:31

@altos
Jouw mening is niet minder waard dan de mijne maar met de stelling dat zowel de 206 als de up niet deugen - althans je wil ook van de up af - ondermijn je je geloofwaardigheid in het bestrijden dat de up een clone is van de 206.

Wat dat graftakken auto betreft. Precies weet ik het niet maar er zijn van de 206 ik dacht zo een 12 miljoen exemplaren verkocht in een dikke 10 jaar. Van geen enkel ander model van wel merk dan ook zijn ooit deze verkoopcijfers geevenaard of in de verste verte benaderd. Dat dat met een graftakkenauto lukt - nota bene een tamelijk dure - lijkt me sterk.

Tip: druk je voortaan iets minder sterk uit, vooral als je raaskalt.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » zo 30 aug 2015, 21:38

Het feit dat jij mijn mening raaskallen noemt geeft niets anders aan dan dat je een ander zijn mening niet kan accepteren, niet erg, wel jammer.
Overigens staat het mij vrij me uit te drukken hoe ik wil, dat zal ik ook blijven doen.

Ik kraak de Vagling niet af hoor, echter is mijn persoonlijke situatie veranderd en heb ik meer ruimte en dus een andere auto nodig. Verder prima auto naar zijn waarde hoor.

Als verkoopaantallen gelden als kwaliteitsfactor heb je gelijk, echter zie ik dat anders.

Nogmaals, het is mijn mening, en ook al ben ik de enige met deze visie laat het mij vrij te vinden wat ik vind zonder daarmee niet serieus genomen te worden door mensen die andermans mening niet willen accepteren ook al is hun mening anders.

Nergens hierboven beperk ik anderen in het hebben van een eigen mening en eigen normen en waarden...laat mij dan aub ook dit voorrecht behouden?

Bedankt weer voor een mooi inzicht in hoe onbegrip regeert in de maatschappij.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door TwitNour » ma 31 aug 2015, 13:09

Jongens, zullen we het gezellig houden?

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Gert » ma 31 aug 2015, 17:57

Graag. Ik denk dat ook Altos dat wil. Ik geloof wel dat hij onder gezellig verstaat dat hij wel mag zeggen dat ik onzin vertel maar dat ik niet mag zeggen dat hij raaskalt ;)
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » ma 31 aug 2015, 18:03

:clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 sep 2015, 06:33

Gezellig weer hier. Vergelijking tussen de 206 en up! slaat natuurlijk nergens op. Maten zijn missschien wel enigszijns overeenstemmend maar dan kun je er nog 100 A en B segmenters aan de haren bij slepen.

Iedereen heeft wel eens een slechte ervaring met een bepaald merk of dat nou een auto of een koelkast is maakt op zich niet zoveel uit. Zie het zo: als een auto je niet bevalt heb je mooi een excuus om weer een andere te kopen! :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door yoyoman » do 03 sep 2015, 09:32

Veel succes met je nieuwe wagen

Ik heb een Mii heb hem laten chippen boordcomputer veranders Cruise control er in en ook een extra raam bediening aan de linker kant.
Ook ik vind het een hobbel hok zonder pit. Ik had hiervoor een Twingo diesel die reed vele malen beter dan deze Vag 3 ling.
Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een nieuwe Toyota Auris. Zodra ik het mij kan permiteren *(ik houdt niet van leningen) koop ik ook zo een wagen hij is zuiniger dan de Up/Mii/Citigo rijdt prettiger ik koop er dan wel een die uit de lease of zo komt. Heb geen noemens waardige problemen met mijn Mii maar het is echt een vervoershokje zonder echt karakter.
Dus grotendeels ben ik het eens met je.

rjw
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 11:36

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door rjw » zo 06 sep 2015, 13:23

Ik heb voor de Up 4 jaar in een Aygo Dynamic Blue gereden en dat was een leuke auto maar de Up vind ik toch een klasse hoger dan die Aygo.
De Up is in mijn beleving veel stiller dan de Aygo, de stoelen zijn veel beter, grotere en mooiere kofferbak en ook het interieur is volwassener, je hebt het gevoel dat je in een klasse hoger zit.
Maar toch ben ik ook over de Up niet tevreden en dat komt voornamelijk door het vochtprobleem, regelmatig de airco aanzetten om van de beslagen ramen af te komen maar dat had ik met de Aygo ook.
Lijkt wel of alle kleine auto's hier last van hebben en dan mag je blij zijn dat je een airco hebt want anders wordt het een onveilige auto.
De volgende auto wordt dus geen Up meer en door de slechte ervaring met de dealer waarschijnlijk ook geen Polo.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door HeHo » ma 07 sep 2015, 11:51

Ten opzichte van de vorige Aygo/107/C1 heb je in de Up! het gevoel dat je een klasse hoger rijdt, Echter ten opzichte van de nieuwe Aygo echt niet. De Up! kent behoorlijk wat minpuntjes. Natuurlijk heeft elke auto zijn minpuntjes, maar als je puur naar het technische vlak kijkt is de Up! lang niet zo'n goede auto als men doet voorkomen.

O.a. gammele versnellingsbak, blijvend vochtprobleem, naar links trekken, rammelend hitteschild, enz...

Klagen over een te kleine kofferbak, slecht zittende stoelen, binnenverlichting en ontbrekend dashboardkastje gaat nergens over, dat weet je van te voren. :naughty:

Voor mij ook geen VW (Up!) meer in de toekomst. Ik ga over op een Mazda CX3 of CX5. Technisch op het moment superieur aan al het VAG spul. ;)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door kgroot.nl » ma 07 sep 2015, 12:48

Vind het wel mooi dat de mensen een Up af kraken.
De Aygo is net een nieuw model. De Up al weer wat jaren auto. Logisch dat daar verschil in zit.
Ennuh Mazda superieur aan VAG? Succes met de dynamo's, bobines, vochtproblemen in de computers etc
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door Altos » ma 07 sep 2015, 20:56

Blijvend vochtprobleem is niet meer van toepassing sinds een jaar sowieso, hitteschild is opgelost, versnellingsbak is aangepast, naar links trekken...alles alang opgelost, nu ook 2 ramen bedienbaar door bestuurder. een nieuwe aygo of een vagling is dus een eerlijker vergelijk dan een up van 4jaar oud tegen een nieuwe auto...
Ik praat niks goed voor de vagling hoor en er zal vast van alles op aan te merken zijn zoals op elk product maar houd het wel graag bij de feiten ipv oneerlijk vergelijk.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Blij dat ik er binnenkort vanaf ben!

Bericht door JoVe » ma 07 sep 2015, 21:03

Leuke review in Autoweek.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie