Aankooptips gebruikte Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
vrolijk nootje
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 18:21

Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door vrolijk nootje » di 21 jul 2015, 10:12

Wat ik eigenlijk mis (aangezien een hoop mensen nieuw kopen)
is een topic met aankooptips voor een gebruikte Up!, Mii of Citigo.

De auto is sinds 2011 in bedrijf, dus na 4 jaar zijn er vast dingen te melden die van belang zijn bij een aankoop,
en vraag me ook af of het dan op dit moment gunstig is om vanuit Duitsland te gaan kopen..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door Tom Westendorp » di 21 jul 2015, 12:41

Leuk dat je het zegt ik zat vanmorgen net met een idee te spelen om een soort van definitieve buying guide in te richten.

Zo vanuit mijn blote hoofd zijn er een aantal zaken waar je op moet letten en een aantal zaken waar je mogelijk naar kunt kijken vanuit persoonlijke smaak.

1. Vocht. De eerste generatie Vagling heeft wel eens last van vochtproblemen. soms een beetje soms veel. Er loopt hier een uitgebreid topic over op het forum dus daar kun je het nodige wel in terug vinden.
2. De eerste generatie wil nog wel eens naar links trekken. Wanneer dit gebeurt kun je naar de dealer voor een andere stuurmodule. Volgens mij wordt dit redelijk coulant opgelost als de up! uit de garantie is. Meestal openbaart zich dit probleem al eerder.
3. Het hitteshild van de uitlaat. De eerste series up! hebben een dunner hitteschild. Deze trilt kapot en zorgt ervoor dat je een vervelend geluid krijgt. Volgens mij is Volkswagen redelijk couland met Vaglings die uit de garantie zijn maar er extra op letten bij aankoop kan kosten achteraf voorkomen. Inmiddels monteert Volkswagen een hitteschild dat dikker is en dus geen last meer heeft van kapot trillen.
4. De overige zaken waar je op let bij aankoop van een auto, schade, onderhoudsboekjes en ga zo maar verder.

Aanvullingen zijn welkom! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door Vinniepilon » di 21 jul 2015, 21:34

Auto uit 2013 en jonger, niet teveel kms(gemiddeld rekenen wat ermee gereden wordt) 10.000 a 15.000. ExLeaseauto zou niet mijn voorkeur hebben. En wat Tom geschreven had.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
cozy59
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 22:35
Locatie: Koekstad

Re: Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door cozy59 » wo 22 jul 2015, 12:13

Regelmatig terugkerend op het forum is remschijvenprobleem.
Kan mi meegenomen worden in het overzicht, zodat men bij een gedegen proefrit dit kan vaststellen.
High Up! Tornado Rood 55kW/75pk | Hatchback 2 deurs + Drive pakket + Sound pakket + Midden-armsteun (org) + VAGcom instellingen + Sonax Polymer Netshield Sealant protected

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door Tom Westendorp » wo 22 jul 2015, 18:24

Klopt! Is ook een punt dat vaak terugkomt.

Puntje van aanvulling mijnerzijds.
60 vs 75pk Ik vind het echt een wereld van verschil. Als je houdt van autorijden en graag opschiet dan ben je met een 75pk gewoon beter af. Het is een compleet andere auto als je hem vergelijkt met de 60 pk. De bakverhoudingen zijn korter en de motor is gewoon een stuk losser. Ik zou daarom altijd de 75 pk versie verkiezen boven de 60.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aankooptips gebruikte Up!

Bericht door henri » wo 22 jul 2015, 21:39

Houd er rekening mee dat een groot deel van het gebruikte aanbod geïmporteerd is; ook bij de dealers. Hiervan is lang niet altijd de historie van te achterhalen. Ook zie ik op Marktplaats vaak scherp geprijsde, bij elkaar geraapte uitvoeringen langskomen (bijvoorbeeld Take Up's, met een interieur van een High Up en weer andere details van een Move Up). Dan vraag ik me wel eens af van wat er van een kilometerstand klopt en wat zo'n auto verder meegemaakt heeft.

Ook worden er veel huurauto's uit Spanje en Portugal aangeboden. Tellerstanden kunnen dan wel aantrekkelijk zijn, maar dat zijn dan wel zware kilometers geweest.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een origineel Nederlands geleverde auto, maar dat is meer een afwijking van mij. Er worden genoeg import-Up's aangeboden, waar helemaal niets mis mee is en ook origineel NL Up's, waar je met een grote boog omheen moet lopen 8-) Belangrijkste is om altijd kritisch te zijn en niet direct de eerste Up aan te schaffen, die je pad kruist. Het aanbod is groot genoeg ;)

Plaats reactie