Fietsendrager

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsendrager

Bericht door JoVe » di 28 jul 2015, 11:31

Een fietsendrager aan de achterklep met steun op het raam zou ik nooit overwegen. Het is glas waar hij op steunt en met het gewicht van de fietsen erop lijkt mij toch een beetje link en dan met name bij de Up! die de achterklep van geheel glas heeft. Eronder zit wel een metalenframe maar toch, nee.
Er hoeft maar een beetje speling in te zitten doordat door de beweging de spanband wat losser gaat zitten en je zou door een kuil of over een drempel rijden dan zou je raam door de spanning wel eens kunnen springen en dan komt de steun dus naar binnen en heb je een hoop schade.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Fietsendrager

Bericht door oppermii » di 28 jul 2015, 13:08

JoVe schreef:Een fietsendrager aan de achterklep met steun op het raam zou ik nooit overwegen. Het is glas waar hij op steunt en met het gewicht van de fietsen erop lijkt mij toch een beetje link en dan met name bij de Up! die de achterklep van geheel glas heeft. Eronder zit wel een metalenframe maar toch, nee.
Er hoeft maar een beetje speling in te zitten doordat door de beweging de spanband wat losser gaat zitten en je zou door een kuil of over een drempel rijden dan zou je raam door de spanning wel eens kunnen springen en dan komt de steun dus naar binnen en heb je een hoop schade.
Bedankt, deze zorgen zijn inderdaad al vaker gemeld.

Mijn vraag gaat over de volgende trekhaak: http://www.eurotrekhaak.nl/nl/citi-go/3 ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GrooveDJ
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 09:52
Locatie: Utrecht & omgeving

Re: Fietsendrager

Bericht door GrooveDJ » ma 03 aug 2015, 09:29

Je zou ook kunnen overwegen om net als ik, dakdragers te kopen. Het op & eraf tillen is vrij gemakkelijk en het (de-)monteren gaat heel makkelijk. ik heb er ze binnen 5 minuten op zitten. Als je geen panoramadak op je auto hebt zitten dan kan je die van Thule overwegen, aangezien ik een panoramadak heb, ben ik "verplicht" om de VW-set aan te schaffen. Voor 2 fietsen bij een vw-set ben je in totaal €480,- kwijt. Als je voor de Thule set gaat ben je totaal zo'n €300,- kwijt.
Groove UP! Deep Black metallic - Fender 300w systeem - Maps & More - Panorama Schuif/Kanteldak - Parkeersensoren - Cruisecontrol - Lichtmetalen velgen "Waffle" - 1.0 60 pk -

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Fietsendrager

Bericht door oppermii » ma 03 aug 2015, 09:41

GrooveDJ schreef:Je zou ook kunnen overwegen om net als ik, dakdragers te kopen. Het op & eraf tillen is vrij gemakkelijk en het (de-)monteren gaat heel makkelijk. ik heb er ze binnen 5 minuten op zitten. Als je geen panoramadak op je auto hebt zitten dan kan je die van Thule overwegen, aangezien ik een panoramadak heb, ben ik "verplicht" om de VW-set aan te schaffen. Voor 2 fietsen bij een vw-set ben je in totaal €480,- kwijt. Als je voor de Thule set gaat ben je totaal zo'n €300,- kwijt.
Thanks, maar dan vang ik nog meer wind. Ik heb elektrische fietsen die redelijk zwaar zijn, dus allemaal niet praktisch :)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsendrager

Bericht door JoVe » ma 03 aug 2015, 11:00

20150511_140708.jpg
Ja het blijft een probleem, zeker met de E-bikes. Het enige wat rest als je veel van de E-bike gebruik maakt voor fietstochtjes is te overwegen voor een andere auto. Men heeft bij de dealers diverse leuke voorraad aanbiedingen, bv Seat Ibiza en VW polo.
Wij hebben hierdoor ook besloten de Up! in te ruilen voor een Seat Ibiza FR Dynamic met een leuk prijsje incl. afneembare trekhaak met een kogeldruk van 75 kg.
En dat bevalt ons prima.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

flaskk
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 jan 2013, 11:02

Re: Fietsendrager

Bericht door flaskk » do 15 okt 2015, 13:08

Thule heeft nu ook een kofferbakdrager voor de Citigo Thule RaceWay 991 en 992. Gek genoeg als je in de koopgids vw UP selecteer zie hem er niet tussen staan....

Prijs is 300+ dus niet echt een goedkope oplossing :( (en vraag me af of de boel niet voor de achterlichten cq kenteken zit)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fietsendrager

Bericht door Tom Westendorp » vr 16 okt 2015, 08:44

flaskk schreef:Thule heeft nu ook een kofferbakdrager voor de Citigo Thule RaceWay 991 en 992. Gek genoeg als je in de koopgids vw UP selecteer zie hem er niet tussen staan....

Prijs is 300+ dus niet echt een goedkope oplossing :( (en vraag me af of de boel niet voor de achterlichten cq kenteken zit)
Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat de achterklep van een up! van glas is waar dat bij de Mii en Citigo een stalen variant betreft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

wilnis
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 jun 2019, 17:48

Re: Fietsendrager

Bericht door wilnis » di 11 jun 2019, 18:01

Hallo allen,

Bij mij ook een UP zonder trekhaak voor de deur. Is er inmiddels een fietsendrager die op het achterklepje gemonteerd kan worden? of moet ik dan de fietsen op het dak doen?

Groet, bert

wilnis
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 jun 2019, 17:48

Re: Fietsendrager

Bericht door wilnis » vr 14 jun 2019, 06:43

betekend geen bericht, geen oplossing? ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsendrager

Bericht door JoVe » vr 14 jun 2019, 16:15

wilnis schreef:
vr 14 jun 2019, 06:43
betekend geen bericht, geen oplossing? ;)
je kunt er een trekhaak onder plaatsen maar let wel op de max kogeldruk. In ieder geval niet geschikt voor E-bikes maar denk wel voor een mountainbike of racefiets.
En een drager aan de achterklep bevestigen zou ik afraden vanwege de glazen achterkant. Zou bij de MII en Citigo nog wel kunnen denk ik. Of je moet even informeren om er een andere achterklep op te zetten. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die van de Citigo zou passen en dan is het onderstuk waar de drager op zou rusten in ieder geval van metaal.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie