Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 2014’

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 2014’

Bericht door ruud » wo 17 dec 2014, 09:03

Consumentenbond: up! is ‘Beste uit de test’

De Volkswagen up! is door de Consumentenbond uitgeroepen tot ‘Beste uit de test’ in de categorie stadsauto’s.
Het is voor het eerst dat de consumentenorganisatie dit predicaat ook aan auto’s toekent.
De Golf kwam in zijn klasse als beste uit de bus en werd eveneens met het predicaat onderscheiden.
Om het ‘Beste uit de test’-label te krijgen, moeten auto’s bovengemiddeld hoog scoren op veel essentiële punten.
Belangrijke criteria zijn rijgedrag en gebruiksgemak.
Bovendien komen auto’s alleen voor het Consumentenbond-predicaat in aanmerking als ze de maximale score van vijf sterren bij EuroNCAP hebben behaald.
Bovendien moet zij goed zijn voor minstens vier van de vijf sterren bij de EcoTest .
Afschrijving en betrouwbaarheid zijn ook belangrijke beoordelingspunten.

Om het ‘Beste uit de test’-label te krijgen, moeten auto’s bovengemiddeld hoog scoren op veel essentiële punten.
Belangrijke criteria zijn rijgedrag en gebruiksgemak.
Bovendien komen auto’s alleen voor het Consumentenbond-predicaat in aanmerking als ze de maximale score van vijf sterren bij EuroNCAP hebben behaald.
Bovendien moet zij goed zijn voor minstens vier van de vijf sterren. http://www.volkswagen.nl/over-volkswage ... kswagen-up
bij de EcoTest.
Afschrijving en betrouwbaarheid zijn ook belangrijke beoordelingspunten.

Up! de betrouwbaarste.
De Consumentenbond riep de up! in zijn klasse uit tot ‘Beste uit de test’.
Hij scoorde vooral met zijn comfort, ruimteaanbod en rijkwaliteiten.
Bovendien roemde de Consumentenbond de goede veiligheidssystemen, waaronder City Emergency Braking.
En daarbij bleek de up! ook nog eens de meest betrouwbare auto te zijn in zijn segment.

link: http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/actueel/nieuws/2014/up-beste-uit-de-test#

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door Gert » wo 17 dec 2014, 10:15

Tja, bij de volkswagen dealer moesten ze wel lachen toen ik langs kwam en zei dat ik een 206 had en een 108 wilde gaan kopen maar dat ik op internet gezien had dat de up almaar alle testen won.

Het is nog waar ook. Zo zag ik een Duitse test waarbij de 108, de picanto en de up vergeleken werden. De Duitse reviewer bood zijn excuses ervoor aan maar zei dat hij er niet aan ontkwam om een Duitse auto te laten winnen.

Ook vond ik een link naar een vergelijkende test in een autotijdschrift. Daar deden 20 verschillende stadsauto's aan mee. Je mag raden wie er won.

Dit is allemaal bijzonder veelzeggend als je je realiseert dat dit soort testen eigenlijk het liefst geen winnaar aanwijzen of in elk geval steeds een andere winnaar. De testers willen immers overal welkom zijn en een vorkje meeprikken als het toevallig etenstijd is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door RobertJ » wo 17 dec 2014, 11:05

Inderdaad gert, het getuigd niet van onafhankelijkheid als je telkens dezelfde winner hebt. Ik geloof wel dat de i10 een test in aw had gewonnen. Dat kan ik me ook wel enigszins voorstellen als je daarin geen probleem met je zitpositie hebt.

Ontopic: erg leuk dat die award erop zit. Ik voorzie wel enigszins problemen voor de vagling: de hogere prijs.. de recentere modellen als de twingo en 108 zullen hier wellicht minder last van hebben

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door HeHo » wo 17 dec 2014, 16:09

Nou, hier zal de VAG groep wel flink de vinger in gehad hebben. De VW Up!, Seat Mii en Skoda Citigo zijn zeker geen betrouwbare auto's. Zwakke remmen, zwakke koppelingen, loszittende hitteschilden, naar links of rechts trekkende auto's en dan over het vochtprobleem nog maar te zwijgen. :evil:

Dus of VW heeft een enorm schip met geld naar de consumentenbond gestuurd, of de concurrentie is nog veel slechter. :mrgreen:

woutvanos
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 18:05

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door woutvanos » wo 17 dec 2014, 16:22

Gelukkig heb ik deze ervaringen niet. Misschien ben ik wel in m'n uppie blij:)

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door Gert » do 18 dec 2014, 10:17

Voorlopig ben ik ook nog heel tevreden en heb meer het idee dat de up alle testen wint omdat hij met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Ze kunnen hem simpelweg met goed fatsoen niet op een lagere plaats zetten.

Hopelijk zijn veel voorkomende problemen zoals het vochtprobleem inderdaad kinderziektes want het zijn natuurlijk dingen die niet kunnen en niet mogen.

Wat de 108 betreft kan ik goed vergelijken want daar heb ik ook in proef gereden. De up is echt meer auto, vooral bij hoge snelheid. Daarbij komt dan nog dat de 108 allure (zelfde toeters en bellen als de high up) offerte precies even hoog was als die voor mijn high up. Bij de high up zat dan wel cruise control en het panorama dak er al bij, samen toch al vlug een kleine 1500 euro waard. Veel geld dus voor voor mij onmisbare zaken.

Ja de 108 heeft ook een open dak optie maar dat kost ook geld en is een linnen dak wat ik voor niks niet wil hebben: makkelijk te beschadigen en zowel open als dicht zeer gehorig. Als ik een schuif kanteldak wilde hebben dan kon dat alleen maar aangebracht worden bij een vier deurs versie die weer duurder is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door Tom Westendorp » do 18 dec 2014, 16:30

Henkjan schreef:Nou, hier zal de VAG groep wel flink de vinger in gehad hebben. De VW Up!, Seat Mii en Skoda Citigo zijn zeker geen betrouwbare auto's. Zwakke remmen, zwakke koppelingen, loszittende hitteschilden, naar links of rechts trekkende auto's en dan over het vochtprobleem nog maar te zwijgen. :evil:

Dus of VW heeft een enorm schip met geld naar de consumentenbond gestuurd, of de concurrentie is nog veel slechter. :mrgreen:
Beetje kort door de bocht. Volgens mij is het maar een hele kleine groep auto's waarbij dit soort problemen spelen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door PR010 » do 18 dec 2014, 20:45

Ik heb geen last van vocht, remt gewoon goed. Alleen bekende hitteschild
Black on Black

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door DonkUp » do 18 dec 2014, 21:39

PR010 schreef:Ik heb geen last van vocht, remt gewoon goed. Alleen bekende hitteschild
Zelfs dat hier niet.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de tes

Bericht door NoTVR » vr 19 dec 2014, 09:02

54000 km, en geen van de problemen. Soms wint de i10 een vergelijkingstest, maar in TopGear zeggen ze wel over de i10: If you don't care about cars, buy this one. Ik vind de up nog steeds de beste auto die ik ooit had, omdat 'ie meer dan voldoet aan wat ik ervan had verwacht.

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door JCC » vr 19 dec 2014, 09:47

Bijna 10.000km gereden in de up en elke km met plezier.
Bij elke lange rit komt wel eens in de up ter sprake wat voor fijne, leuke, praktische, verstandige auto het is.
Okey voor de fun mist hij nog wat pk's. Maar ach dan maar wat harder door de bocht.

Of hij echt de beste is in zijn klasse weet ik niet.
Zal er vast wel een zijn die boven de 120 wat stiller is en waar je wel met 5 man in kan. Of die wat meer pit heeft.

qua design vindt ik de UP wel de meest sympathieke en geslaagde, het klopt gewoon. :)
De opel karl en de peugeot willen eruit zien als een volwassen auto, beetje grootheids waanzin..
De aygo is te trendy en de hipster van kijk mij.
De twingo is tof maar in het echt vind ik um te smal voor het design. Dus design tof uitwerking niet.
De citroen is een wannabe DS.
De Alto en pixo zijn qua design echt al gedateerd.
En wat ze in Korea verzinnen (ook al zitten daar Europeanen) houd ik me niet mee bezig.
De panda en de 500 snappen het dan weer wel.
En de adam mogen ze door de plee spoelen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Consumentenbond: Volkswagen Up! is ‘Beste uit de test 20

Bericht door Tom Westendorp » di 23 dec 2014, 09:29

Mooie samenvatting JCC! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie