Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door Guy » do 11 aug 2016, 11:09





best geinig om te zien

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door lupocor » do 11 aug 2016, 11:17

aan de andere kant worden ook veel upjes verlaagd en voorzien van een andere maat velgen en banden dan voorgeschreven , ook dit mag niet maar kan wel.
waarom dan moeilijk doen over een trekhaak?
meer vermogen uit de motor halen dan op het kenteken of dan standaard is mag ook niet zonder het opnieuw laten keuren van de auto.
maar het kan wel en gebeurt ook.
en zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.
dat het niet zomaar mag wil niet zeggen dat het onveilig is maar dat het alleen geen type goedkeur heeft af fabriek.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door JoVe » do 11 aug 2016, 12:26

Autheo schreef:
JoVe schreef:Dit wordt een eindeloze discussie die nergens toe gaat lijden. Punt is het staat in de papieren dat het niet mag/kan volgens RDW m.u.v. een fietsendrager. Doe je het toch en je wordt gesnapt (kans is groot) dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Politie is ook niet van gisteren, duh klein autootje met aanhanger kannie
Ben het niet met je eens dat dit een eindeloze discussie hoeft te zijn die nergens toe leidt. Als je in dit topic de berichten leest van Johannes (zie 27-11-2014 om 7:05 en 21:52) blijkt dat de RDW wel degelijk de mogelijkheid biedt om de trekhaak te laten keuren en de papieren te laten aanpassen op individuele basis. Als je de bijlagen van de MVG-trekhaak leest met de Tüv testverslagen, zie je dat de trekmogelijkheden concreet zijn onderzocht. Met die papierwinkel (plus daaraan gerelateerde kosten) zou een individuele goedkeuring dus mogelijk kunnen zijn. Zonder die goedkeuring is een aanhanger achter een Vagling inderdaad illegaal. Ik blijf benieuwd of iemand het de kosten en moeite voor legalisering toch waard vindt.

Overigens lijkt me het gebruik als trekhaak voor een fietsenaanhanger veel minder belastend en gevaarlijk voor de Vagling (en het verkeer!), dan het gebruik als trekhaak voor alleen een fietsendrager. De verticale krachten die bij het rijden met een fiestendrager op de trekhaak uitgeoefend worden, zijn m.i. vele malen groter dan bij het gebruik maken van een fietsenaanhanger. Goedkeuring voor een trekhaak voor alleen het gebruik van een fietsendrager, zonder dat er een fietsenaanhangertje getrokken mag worden, lijkt mij dus eigenlijk nog dubieuzer en eigenlijk tegenstrijdig.

Als je de originele trekhaak bij de dealer koopt voor de Up! is deze ook voorzien van hulpvering erbij. Kosten zijn wel ruim 700 euro
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door UpSie » ma 15 aug 2016, 03:18

Hallo allen,

Buiten het technische vraagstuk, is de reden zoals ik begrepen heb een bpm verhaal.
Aangezien deze auto's een energie zuinig bpm label hebben, is de consequentie dat het niet is toegestaan om er wat mee te trekken.
In de periode dat er voor 'A' klasse auto's geen wegenbelasting of bpm betaald hoefde te worden was dit voor alle typen en merken uitgesloten.
Denk dat dit nog een nawee er van is.
Om er technisch op in te gaan.
Rijd zelf met mijn andere prive auto regelmatig met een zware aanhanger, speedboot op een tandemas trailer, heb dat eens met een transporter met 174pk motor geprobeerd waarlijk geen pretje, en niet mee uit het water te krijgen.
Buiten het gedans en gebonk wat de trailer aan de auto doorgeeft, moet dat allemaal door de body en chassis verwerkt worden.
Mijn vrouw haar Up, de 75pk versie, trekt in mijn beleving nu al geen deuk in een pakje boter.
Als je dan bedenkt, met zijn drieen er in zit plus aanhanger zeg plus 500kg,(gelet op het max toelaatbaar totaal gewicht) en uit stilstand de dijk op moet vertrekken vrees ik dat de koppeling er uit ligt eer je boven bent.
Verder zijn aanhangertjes tot 750kg niet geremd, dus zal het remmend vermogen van het trekkend voertuig voldoende moeten zijn, en het eigen gewicht van het voertuig voldoende om ervoor te zorgen dat de aanhanger het trekkend voertuig ongecontroleerd gaat voortduwen.
(recent een famillie drama, als gevolg van een falende oplooprem van een aanhanger, met dodelijke afloop voor 4 personen)
Technisch denk ik wel dat iets trekken kan, kwa constructie van de auto, motoren, koppeling, remmen en chassis zou mijn keuze indien nodig een andere zijn.
Een keer doen is vaak een ervaring, die lijdt tot het maken van (andere )keuzes.
Helaas vaak (althans in mijn geval) met extra kosten tot gevolg.
Toevallig afgelopen week wezen proefrijden met de nieuwe tiguan 2.0tsi 4 motion, om de huidige ML350 te vervangen. Puur uit kosten overweging, maar het was al vrij snel duidelijk dat het geen fijne trekauto is, heb geen vertrouwen dat deze veilig mijn bootje voortsleurt. Dus maar vanaf gezien.

Grtn Leen.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door dennuus1 » ma 15 aug 2016, 06:03

Amen.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door JoVe » ma 15 aug 2016, 14:49

Als de trekhaak alleen wordt gebruikt voor het transport van fietsen/e-bikes is er een speciale fietsaanhanger te koop. Deze is geheel opvouwbaar en kunnen 2 fietsen op of 1 fiets en bagage oid. Deze kost rond de 500 euro en weegt nog geen 100 kilo. Heb je ook niets meer te maken met de kogeldruk en alleen maar met trekgewicht.
http://www.termeeraanhangwagens.nl/bagagewagens.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.laurieraanhangwagens.nl/fiets-aanhangwagens" onclick="window.open(this.href);return false;
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door arnout84 » ma 15 aug 2016, 16:01

Dus voor wie het nog even wilt nalezen

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/kapot ... tjeskanaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga er niet meer op reageren, ik denk dat het nu duidelijk is

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door JoVe » ma 15 aug 2016, 16:32

arnout84 schreef:Dus voor wie het nog even wilt nalezen

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/kapot ... tjeskanaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga er niet meer op reageren, ik denk dat het nu duidelijk is

Dit wil je ook niet met een Up! willen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door DaanRoor » ma 15 aug 2016, 18:13

Als het de tegenstanders alleen maar gaat over topzware aanhangers waar boten op vervoerd moeten worden die eerst nog een steile helling op getrokken moeten worden en waarvan de oplooprem misschien weleens defect zou kunnen wezen, tja, dan noem je inderdaad allemaal dingen op die ik ook niet wil.

Ik mis de nuance, ik wil gewoon met een kleine aanhanger snoeiafval even naar de stort kunnen. Daar is niet eens een maximum trekgewicht van 750 kg voor nodig...
Ik ben even kwijt hoeveel trekgewicht ongeremd de Picanto mag hebben, was dat iets van 450 kg? Als de Vagling datzelfde ook zou mogen zou mij dat prima zijn.
Dat er vervolgens iemand komt die meent dat ie dan ook met z'n volgeladen caravan naar Spanje kan touren... Tja, zulke figuren blijf je altijd en overal houden.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door JoVe » ma 15 aug 2016, 18:18

Ieder weldenkend mens zou begrijpen dat dit niet kan. Met een caravan naar Spanje achter de Up!. hahaha
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door Autheo » ma 15 aug 2016, 19:18

JoVe schreef:Als de trekhaak alleen wordt gebruikt voor het transport van fietsen/e-bikes is er een speciale fietsaanhanger te koop. Deze is geheel opvouwbaar en kunnen 2 fietsen op of 1 fiets en bagage oid. Deze kost rond de 500 euro en weegt nog geen 100 kilo. Heb je ook niets meer te maken met de kogeldruk en alleen maar met trekgewicht.
http://www.termeeraanhangwagens.nl/bagagewagens.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.laurieraanhangwagens.nl/fiets-aanhangwagens" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, dat is nu precies wat ik bedoelde in mijn reactie van 11-08-2016 om 9:53. Grappig dat jij dit nu ook zo noemt. Maar in dit geval blijft toch nog gelden dat de trekhaak daarvoor dan wel moet zijn goedgekeurd door de RDW en de papieren zijn aangepast. En de vraag of iemand dat al heeft gedaan, blijft nog steeds open staan.

Ben het overigens met DaanRoor eens dat in de discussie wel erg in uitersten geredeneerd wordt. Hoe interessant de bijdrage van Upsie ook technisch kan zijn, het is natuurlijk absurd om in de discussie te doen alsof je met een up! een jacht uit het water wil trekken of met een sleurhut op vakantie wil gaan. Wie dat doet heeft technisch gezien inderdaad niet zo veel op met z'n up! Maar zou dat kleine karretje met snoeihout van Daan hem zomaar het kanaal in duwen?

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door UpSie » di 16 aug 2016, 06:18

Goedemorgen,

Nee, dat snoeihout van Daan zal het probleem ook niet zijn, dat is wat ik ook schrijf in mijn post.
Als er een trekhaak toelating zou worden aangevraagd bij de RDW, zullen allen daarvoor geldende testen moeten slagen.
Ook heuveltrek en overbeladings test, juist voor diegene, die wat anders willen vervoeren dan snoeihout.
En de praktijk leert dat veel mensen overbeladen, ach ik moet toch maar even naar de stort.
Het gaat niet specifiek om de mensen die met verstand met een aanhanger rijden.
Ik sta netjes met een kogeldrukmeter te kijken of dit in orde is voor ik weg ga.
Maar ik zie het gros dat op vakantie gaat met een caravan nog steeds de maan verlichten.
Picanto, zover ik weet is de kleinste aanhanger 750kg ongeremd, is lastig hoor om te bepalen dat er 450kg achter zit.
Ik ben ook eens staande gehouden, met de vraag wat de combinatie woog, ik dacht altijd 2300kg... Tot ik op de weegbrug moest, en 3100kg noteerde, gelukkig dat trailer, auto en papieren klopte, anders ga je flink voor gaas, dat bevestigde een aantal 'slachtoffers' daar, en terecht, want dat zijn gevaren op de weg voor zichzelf en voor een ander.
Juist bij die categorie gaat het fout.
En voor A klasse auto's in het algemeen denk ik, als mensen een aanhanger willen trekken of caravan of what ever, neem een wat grotere en zwaardere auto voor die klus.
Je koopt ook geen Up als je een gezin hebt met drie kinderen, en er mee op vakantie wilt toch?
Ik heb een schoonzus die een cuore heeft en een gezin met twee kinderen, voor de vakantie huren die een Ford S max om de vouwcaravan te trekken, prima oplossing.

Succes verder.

Grtn Leen.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door DaanRoor » di 16 aug 2016, 11:31

Beste Leen,
Ik snap alle punten die u aanhaalt. U heeft daar ook gewoon gelijk in. Op mijn beurt zeg ik dat deze punten ook toepasbaar zijn op andere types/voertuigen/situaties en dus niet specifiek van toepassing zijn op de Vagling of de bestuurders daarvan. Waarom als fabrikant/importeur deze specifieke groep eruit pikken en bij voorbaat tegen zichzelf in bescherming nemen en al het andere vrolijk toestaan?

Om mijn perspectief nog wat meer te duiden: ik zie hier in de straat zelfs fietsers met aanhangers voorbijkomen. Deze trekken dan vissersspulletjes, kinderen, huisdieren en ja, ook weleens snoeihout. Geen mens die hiervan wat zegt. Deze aanhangers wegen stuk voor stuk meer dan 0 kg. Met een Vagling mag je dus nog minder trekken dan een fietser mag.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door dennuus1 » di 16 aug 2016, 14:07

Zo'n fiets met aanhanger gaat hooguit 20 km/h
En als die aanhanger kantelt of schaart, dan val je op de grond en heb je je knietjes kapot..

Met een auto ga je harder, en als de aanhanger dan kantelt of schaart, dan heb je een probleem..

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door DaanRoor » di 16 aug 2016, 16:03

Als die fietsaanhanger schaart/kantelt op een uiterst ongelukkig moment waardoor er een Up (of vrachtwagen) achterop rijdt is er net zo goed een probleem.
Overigens kunnen vrachtwagencombinaties net zo goed scharen/kantelen, ook als ze correct beladen (of zelfs leeg) zijn.

Sorry, ik vind het geheel een erg groot doemdenk-gehalte hebben. Op deze manier geredeneerd ben je zelfs thuis op de bank niet meer veilig want stel dat een automobilist per ongeluk op hoge snelheid je huis binnen komt rijden (ja, ook dat gebeurt weleens).
Moet je dan thuis op de bank zitten verbieden of misschien autorijden verbieden? Of misschien snelheidslimieten instellen? Oh wacht, die zijn er al....
Ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren maar om nu te stellen dat een Up met kleine lichte aanhanger ieder moment kan scharen, kantelen, slingeren, anderzins een gevaar voor zichzelf en iedereen in de buurt vormt vind ik overdreven.
Ik voer deze discussie overigens niet om gelijk te krijgen ofzo, Pon heeft immers besloten om het niet toe te staan. Ik vind de argumenten over en weer wel interessant, ook al heb ik nog steeds geen argumenten gezien die mij overtuigen van de noodzaak om nog geen halve kg trekgewicht toe te staan.
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door dennuus1 » di 16 aug 2016, 16:57

Ik zeg niet dat hij ieder moment kan scharen, maar dat dit wel sneller kan omdat je geen tegen gewicht hebt..

Maar los daarvan, een 1.0 3 pitter, hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd om er alleen al aan te denken om hier een aanhanger achter te hangen!?

Miniatuur remschijven aan de voorzijde, remtrommeltjes achter.. De up staat al bekend om z'n zwakke koppeling met al z'n bijgeluiden, paar x een aanhanger van een paar honderd kg weg trekken en je hebt je koppeling op straat liggen.

En ja vroeger trok iedereen een paardentrailer met z'n kadetje blabla, we leven in 2016 nu.

Het word ook weer veel te ingewikkeld gemaakt hier, ik zie dit bij meerdere topics/onderwerpen.

Een aanhanger achter een Up, waarom gaan we daar überhaupt een discussie over starten...

Als je een aanhanger wilt trekken koop er dan een fatsoenlijke auto voor en geen boodschappen koekblikje.


En voor die paar x per jaar dat je met een aanhanger met snoeihout naar de stort moet kun je vast de auto van de buurman wel lenen.

DaanRoor
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 22:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door DaanRoor » di 16 aug 2016, 18:41

Ik hoef de de 1.0 3 pitter Golf van de buurman gelukkig niet te lenen (daar kan die motor dat gewoon aan gek genoeg, hij leent mijn aanhanger weleens, vandaar dat ik me dat in m'n hoofd haalde) aangezien ik zelf een trekauto in de vorm van een Ibiza uit 2007 heb.
Dat er ter vervanging van deze Ibiza om dit trekgewicht-verhaal geen Vagling zal komen is ook al jaren helder. Ik was alleen benieuwd naar de gefundeerde reden ervan. Doemdenk-scenario's en eigen meningen vallen daar wat mij betreft niet onder.

Dat van die koppeling is een interessant punt. Is dat net zo'n verhaal als het vermeende verschil tussen DSG koppelingen tussen Duitse en Nederlandse Volkswagens? Ik geloof dat dat ging om het verschil in landschap, Nederlandse auto's konden wel met een minder sterke koppeling af dan Duitse auto's. Heb nooit helder gekregen wat er nu precies waarheid was aan dit verhaal.
In ieder geval herken ik de stelling van een zwakke koppeling in de Citigo van mijn vriendin tot dusver niet, met 60.000 km op de teller in 3 jaar tijd. Geen bijgeluiden ofzo.
Qua remmen, in deze automaatversie remt het wagentje schokkend af maar wel als een blok als het moet. De schakel variant die ze hiervoor had remde ook als een blok maar dan zonder dat geschok. Ik heb nooit geweten dat dit een verkleinde versie van normale remmen betreft.
Geldt hier ook weer dat de Duitse Vaglingen een betere koppeling en betere remmen hebben dan de Nederlandse exemplaren (omdat ze daar in dat berglandschap kennelijk wel met een aanhanger op pad mogen wat ik eerder in de discussie begreep)?
Auto van mijn vriendin: Citigo automaat 2013, diverse Vagcom opties, cruise control, stoelverwarming, airco, getinte ramen achter, 60 naar 75 pk upgrade, LED achteruitrijlampen & hoedenplanktouwtjes.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door arnout84 » di 16 aug 2016, 20:42

Ik kan me niet voorstellen (uit economisch en logistiek oogpunt) dat VW andere remmen monteert bij Nederlandse auto's. Ik heb trouwens laatst remblokken en schijven gekocht in Duitsland. Zat ook geen verschil in trouwens....

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door JoVe » di 16 aug 2016, 21:21

dennuus1 schreef:Ik zeg niet dat hij ieder moment kan scharen, maar dat dit wel sneller kan omdat je geen tegen gewicht hebt..

Maar los daarvan, een 1.0 3 pitter, hoe haal je het in vredesnaam in je hoofd om er alleen al aan te denken om hier een aanhanger achter te hangen!?

Miniatuur remschijven aan de voorzijde, remtrommeltjes achter.. De up staat al bekend om z'n zwakke koppeling met al z'n bijgeluiden, paar x een aanhanger van een paar honderd kg weg trekken en je hebt je koppeling op straat liggen.

En ja vroeger trok iedereen een paardentrailer met z'n kadetje blabla, we leven in 2016 nu.

Het word ook weer veel te ingewikkeld gemaakt hier, ik zie dit bij meerdere topics/onderwerpen.

Een aanhanger achter een Up, waarom gaan we daar überhaupt een discussie over starten...

Als je een aanhanger wilt trekken koop er dan een fatsoenlijke auto voor en geen boodschappen koekblikje.


En voor die paar x per jaar dat je met een aanhanger met snoeihout naar de stort moet kun je vast de auto van de buurman wel lenen.

Of een hakselaar kopen, heb je ook nog compost
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Trekhaak: tot 750 kg trekken met een up!

Bericht door dennuus1 » di 16 aug 2016, 21:52

:mrgreen:

Plaats reactie