Klotsend geluid rechts achter

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » vr 10 okt 2014, 20:24

Ik rij al meer dan een jaar zonder problemen met m'n Up.
Echter sinds 2 weken hoor ik duidelijk een klotsend geluid rechts achter bij het optrekken. Best wel storend, vooral omdat ik het niet eerder heb gehad. Wat kan dit zijn? Is dit de brandstof in de tank? Of ligt er ergens een laagje water? Ik heb overigens geen last van een vochtprobleem en alle rubbers lijken oké te zijn.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door RobertJ » za 11 okt 2014, 01:23

Ik denk dat die fles whisky in je kofferbak is afgenomen tot een klotsbare hoeveelheid :)

Heb zelf nog geen klotsend geluid van de auto bemerkt, toch lijkt het me de brandstof...

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Xanderv » za 11 okt 2014, 08:37

Ik ook nog nooit gehoord, ik rijd mijn tank vrijwel helemaal leeg dus zou het dan gemerkt moeten hebben....
Tripje naar de dealer?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » za 11 okt 2014, 08:51

Water in de rechter kokerbalk?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door RobertJ » za 11 okt 2014, 09:19

Water in de kokebalk zou niet best zzijn!

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » za 11 okt 2014, 11:19

Bedankt voor de reacties. Het bleek inderdaad de fles wiskey te zijn!! :lol:
Nee ik ga zo als het weer droog is op onderzoek uit. Even kijken of ik gaatjes, dopjes of rubbers kan ontdekken.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door henri » za 11 okt 2014, 11:56

Heb ik ook gehad. Bij mijn Up stond er water in de dorpels.

Zelf heb ik de ovale pluggen in de dorpel gedemonteerd en hier 5 mm gaatjes ingeboord. Dit gebeurt bij de dealer ook in het kader van een werkplaatsactie bij bepaalde series. De mijne viel hier ook onder.

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » za 11 okt 2014, 12:35

henri schreef:Heb ik ook gehad. Bij mijn Up stond er water in de dorpels.

Zelf heb ik de ovale pluggen in de dorpel gedemonteerd en hier 5 mm gaatjes ingeboord. Dit gebeurt bij de dealer ook in het kader van een werkplaatsactie bij bepaalde series. De mijne viel hier ook onder.
Hoe komt hier water in? Tussen de lasnaden door? Want het zou toch niet moeten kunnen. Zo ligt roest op de loer lijkt mij.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » za 11 okt 2014, 12:37

OK, afvoer geregeld, maar waar kwam bij jouw auto het water naar binnen? Het is niet de bedoeling, dat er ergens water zo'n dorpelbalk instroomt.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door RobertJ » za 11 okt 2014, 17:15

Inderdaad, hoe komt het erin?

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door henri » za 11 okt 2014, 17:49

Ik zou er niet van wakker liggen hoe het erin komt. Belangrijk is dat het makkelijk weer weg kan.

Door portieren in een auto stromen in een autoleven ook honderden liters water. Dit levert ook geen problemen op, zolang de afvoer naar beneden vrij is, plaatdelen van een goede wasbehandeling voorzien zijn en er geen druppel naar het interieur doordringt.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » zo 12 okt 2014, 06:00

Dat vind ik een ietwat gewaagde uitspraak. Er zijn gevallen bekend, waarbij het lek bovenaan de voorruit zit of halverwege de A-stijl bij een niet geheel gelukte seam-sealer. In die gevallen stroomde het water via de A-stijl de dorpel in. Geloof niet, dat de OP zou moeten willen, dat z'n A-stijl dient als toevoerkanaal voor de dorpel. Het is ook niet de bedoeling, dat de dorpelbalk voortdurend water bevat.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » zo 12 okt 2014, 09:20

Ik heb gisterenmiddag even de benzinetank volgetankt en ook het ruiterwisserreservoir volgegooid. Daarna maar een heel kort stukje gereden waardoor ik niet goed kon horen of het klotsen nu weg is. Maandag ga ik weer rijden en ga ik eens goed opletten. Als ik het dan nog hoor maak ik wel een afspraak bij Hoogenboom.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 okt 2014, 19:49

En?!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » ma 13 okt 2014, 20:18

Klotst nog steeds. Als ik optrek hoor je duidelijk het water van voor naar helemaal achter klotsen.
Deze week maar even bellen naar Hoogenboom voor een afspraak. Met de duidelijke opdracht niet alleen het water te verwijderen maar vooral de oorzaak.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Tom Westendorp » di 14 okt 2014, 06:32

Heel apart inderdaad. Wel goed dat je er op tijd bij bent! Dat zijn geen dingen die je moet laten versloffen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door GrijzeUp » di 14 okt 2014, 16:32

Ik heb dit ook gehad
Ben mijn Up! een week kwijt geweest, complete interieur gedemonteerd.
Het bleken achteraf slechte lasnaden te zijn waardoor er water in de kokerbalk kon lopen.

Daarna nog een keer last van gehad, waren ze de afwaterings-stopjes eruit vergeten te halen :naughty:

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » wo 15 okt 2014, 18:50

Ik ben vanochtend even langs de dealer gereden en ze hebben er meteen naar gekeken. De afwateringsdopjes zaten verstopt waardoor het water niet weg kon. Ongeveer een liter. De monteur geeft aan dat ze de rubbers eruit hebben gehaald waardoor het water nu makkelijker weg kan. Probleem lijkt hiermee te zijn opgelost.
Ik heb nog kritisch gevraagd dat er m.i. geen water in de kokerbalk zou moeten komen.. maar hier werd enigszins omheen gedraaid. Maar goed, prima service en goede koffie! :D
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » wo 15 okt 2014, 18:59

Die rubbers vlak achter de voorwielen en vlak voor de achterwielen kunnen ze toch niet weglaten??? Zit de dorpel binnen de kortste keren vol modder en 's winters vol pekel.

Ongelooflijk dat ze dat doen.

En echt uitzoeken waarom die liter water in die dorpel zat is kennelijk te veel moeite. Ik noem dat geen service
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » wo 15 okt 2014, 19:51

Touchwood schreef:Die rubbers vlak achter de voorwielen en vlak voor de achterwielen kunnen ze toch niet weglaten??? Zit de dorpel binnen de kortste keren vol modder en 's winters vol pekel.

Ongelooflijk dat ze dat doen.

En echt uitzoeken waarom die liter water in die dorpel zat is kennelijk te veel moeite. Ik noem dat geen service
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het die rubbers zijn. Zal er geen standaard afwatering zijn? Omdat de monteur ook aangaf dat die verstopt zaten? Volgende keer als ik m'n auto weer ga wassen zal ik wel even kijken welke rubbers of gaten er gemaakt zijn.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Plaats reactie