Klotsend geluid rechts achter

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door robw » wo 15 okt 2014, 20:51

Mijn uppie is van juni dit jaar, na regen beslaan de ramen ook constant. Ik ga nu ook twijfelen of het wel goed zit. Kan iemand foto's plaatsen zodat duidelijk welke en waar de problemen zich kunnen bevinden?
UP! HIGH 60PK

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » do 16 okt 2014, 07:56

Mijn Up is niet lek, maar beslaan van de ramen gebeurt al gauw. Zeker met regen. De passieve ventilatie van de Up is wat zwak en de ventilator op standje 1 is dan al gauw nodig.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door RobertJ » do 16 okt 2014, 08:11

Altijd op 1 laten inderdaad. Schone ramen doen ook wonderen. Het leek wel of ze in mijn auto bij aflevering ook de binnenzijde in de was hadden gezet. Goed schoonmaken en nooit meer last van beslagen ramen. Wel wil de onderkant van het voorruit nog wel eens beslaan na het uitzetten van de airco. Die verdamper heeft blijkbaar niet zo een goede afvoer.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Touchwood » do 16 okt 2014, 08:56

Alle lucht in het interieur moet via de kofferruimte afgevoerd worden. Onder de klep achter de kunststof-facia zitten 4 met een rubber flapje afgedekte gaten. Via gaten in de achterwand van de kofferruimte onder de klep staan die 4 ventilatiegaten in verbinding met het interieur. Bij lage snelheden werkt dat zonder ventilator voor geen meter. En als spullen in de kofferruimte die gaten geheel of gedeeltelijk afdekken wordt de functionaliteit ook niet beter.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Tibbi3 » wo 22 okt 2014, 22:23

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heel irritant als je weg rijdt in je 1e versnelling. Voor de rest heb ik er weinig last van

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Klotsend geluid rechts achter

Bericht door Patrick-Brand » vr 24 okt 2014, 06:25

Tibbi3 schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heel irritant als je weg rijdt in je 1e versnelling. Voor de rest heb ik er weinig last van
Gewoon even voor naar de dealer. Ik had hem na een bakje koffie alweer terug.
Heel gek, ik heb misschien maar een week met het klotsende geluid gereden, maar zit nog altijd op het klotsen te wachten als ik nu optrek in z'n 1. Zo vastgebijteld zit het al tussen m'n oren :lol:
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Plaats reactie