Volkswagen gaat failliet.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 mei 2012, 19:37

Althans dat zou zomaar kunnen als men in Wolfsburg de ingeslagen koers blijft varen.

Wat is er aan de hand? Volkswagen heeft op dit moment veel problemen met de 1.4tsi blokken. Het zijn niet alleen de 170pk dubbel geblazen blokken maar alle blokken. Autobild in Duitsland is er eens ingedoken en is tot de conclusie gekomen dat het niet zo verwonderlijk is dat de blokken van Volkswagen massaal sneuvelen gezien de onderdelen die gebruikt worden. Dat de kettingspanners van de 1.4 tsi blokken niet van beste kwaliteit zijn is al een tijdje bekend. Wat wel nieuw is is de omvang van het probleem. Het lijkt wel of er een beerput is losgetrokken en er elke dag nog meer klachten bij komen.

Hoeveel klachten betreft het nu hoor ik u denken? 15.000 inmiddels. Ik vraag me af hoe Volkswagen dit op gaat lossen. Een goede reputatie opbouwen is één, hem vasthouden is twee.

Maken de nieuwbakken UP! eigenaren zich ook zorgen om potentieel fataal technische problemen? Ik vraag me ook af hoe Volkswagen zich nu op gaat stellen. Gaan ze met de billen bloot en trekken ze het boetekleed aan of houden ze de mond en proberen ze het probleem dood te zwijgen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door RoyVisser » zo 06 mei 2012, 19:41

Pfoe, als het daadwerkelijk alle versies zijn van de 1.4tsi motor.. Dan kon dat nog wel eens een behoorlijke dure business worden. Failliet gaan ze zeker niet, maar een deuk in het imago zit er wel aan te komen als dit nog meer "publiek" gaat.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door eas » zo 06 mei 2012, 19:43

fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 mei 2012, 19:44

De problemen zijn ook gesignaleerd bij de 2.0TSI blokken. Ik hoop oprecht dat de 3 cilinders in de UP! van hogere kwaliteit zijn dan de geblazen torretjes op dit moment.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door up! » zo 06 mei 2012, 20:31

Ik vind de kop (Volkswagen gaat failliet) nogal tendentieus. Meer een bericht voor de concurrent om de wereld in te helpen, niet voor Petrolhead Tom van het vwupforum :? Ik zou het gewoon bij de feiten houden.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door henri » zo 06 mei 2012, 20:36

Het is met de Up nog afwachten hoe het met de kwaliteit gesteld is. Up's met hoge leeftijden en kilometerstanden zijn er nog niet. Onze Up zal zich dus nog moeten bewijzen.

Als een auto degelijk aanvoelt, wil dat absoluut nog niet zeggen dat deze ook degelijk is.

Probleem met de huidige auto's is dat produktiekosten een veel te hoge prioriteit hebben. We willen allemaal goed spul hebben, maar hebben er eigenlijk geen cent voor over. Auto's met een bouwkwaliteit, die kan tippen aan die van bijvoorbeeld een Golf II of de Mercedes W201/W124, worden niet meer gemaakt. Genoemde modellen waren toen veel duurder dan vergelijkbare modellen van andere merken, terwijl ze ook nog eens een stuk kaler waren. Maar je kreeg er wel wat voor terug: een auto waar je zonder noemenswaardige probleem 15 jaar of 2 ton mee kon rijden.

Tegenwoordig koop je vooral gebakken lucht, wat als 'premium' aan de man wordt gebracht.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door RonaldNL » ma 07 mei 2012, 18:09

Dit is mensen gek maken die TSI's zijn prima tuurlijk zit er ss een rotte tussen heb je met elk merk maar zo groot als gesteld is niet waar..

Anti VW schrijvers :)
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Crash » ma 07 mei 2012, 18:27

Telegraaf

Problemen met VW TSI-motoren
07 mei 2012, 11:35
Importeur Pon in Leusden bevestigt dat er met bepaalde types van de TSI-motoren zich problemen met de distributieketting kunnen voordoen. In het ergste geval kan de schade aan de motor in de duizenden euro's lopen.

ONDERZOEK

In Duitsland wordt Volkswagen al enige tijd overstelpt met klachten over onder meer de 1,4 liter TSI-motoren, die onder meer in de Golf, Touran en Tiguan liggen. Bij het Duitse autoblad Autobild hebben zich al tientallen gedupeerden gemeld met problemen die door een te slappe distributieketting zouden zijn veroorzaakt. Het ging daarbij vooral om de 1,4 liter TSI motoren (140 pk) die in 2006 en 2007 zijn gebouwd. De problemen blijken tussen de 40.000 en 70.000 kilometer aan het licht te komen. Bij het starten van de koude motor klinkt er een ratelend geluid en kan er tevens een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er sprake is van een opgerekte distributieketting. De oorzaak hiervan is nog onbekend. Volgens VW moet een distributieketting een motorleven lang meegaan. Ook in ons land hebben zich al de nodige gedupeerden gemeld.

BESLOTEN

Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie maar ook om de 1.2 TSI-motor. Van deze laatste motor gaat het om zo'n 900 exemplaren waarvan inmiddels 85% van een nieuwe distributieketting is voorzien. Bij de 1.4 gaat het om een klein deel van de ruim 50.000 motoren, die er in ons land rondrijden. De importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto's vanaf 2006.

Merken

Ook voor de merken Audi, Seat en Skoda geldt een vervangingsactie indien er sprake is van de 1.2 TSI-motor. Als de auto voor een servicebeurt wordt aangeboden, zal de distributieketting worden vervangen. Bij Skoda gaat het om 242 auto's, voor Seat 14 exemplaren terwijl het er bij Audi 70 zijn.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Ron UP » ma 07 mei 2012, 20:13

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is t al langer bekend dat de distr. ketting veel te licht bemeten is, te dun is.
Door t opbouwen van een turbo bij deze lichte motoren wordt er aanzienlijke vermogens gecreeerd wat de kettingen niet aankunnen, breken snel, rekken uit en gaan klapperen.
Ik was destijds na mn t4 op zoek naar een Golf tsi of Altea tsi toen ik van deze materie hoorde ben ik er gelijk vanaf gestapt, ook door vw monteurs werd t bevestigd.....toen tijdelijk de overstap naar Ford gemaakt voor 3 maanden, en nu dus de Up :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door golfruud » ma 07 mei 2012, 23:35

Petrolhead Tom schreef:Althans dat zou zomaar kunnen als men in Wolfsburg de ingeslagen koers blijft varen.

Wat is er aan de hand? Volkswagen heeft op dit moment veel problemen met de 1.4tsi blokken. Het zijn niet alleen de 170pk dubbel geblazen blokken maar alle blokken. Autobild in Duitsland is er eens ingedoken en is tot de conclusie gekomen dat het niet zo verwonderlijk is dat de blokken van Volkswagen massaal sneuvelen gezien de onderdelen die gebruikt worden. Dat de kettingspanners van de 1.4 tsi blokken niet van beste kwaliteit zijn is al een tijdje bekend. Wat wel nieuw is is de omvang van het probleem. Het lijkt wel of er een beerput is losgetrokken en er elke dag nog meer klachten bij komen.

Hoeveel klachten betreft het nu hoor ik u denken? 15.000 inmiddels. Ik vraag me af hoe Volkswagen dit op gaat lossen. Een goede reputatie opbouwen is één, hem vasthouden is twee.

Maken de nieuwbakken UP! eigenaren zich ook zorgen om potentieel fataal technische problemen? Ik vraag me ook af hoe Volkswagen zich nu op gaat stellen. Gaan ze met de billen bloot en trekken ze het boetekleed aan of houden ze de mond en proberen ze het probleem dood te zwijgen.
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft. Dat er klachten zijn oke, maar VW failliet, kom op zeg.
Zo wordt Nederland ook kapot geschreven met de crissis, alleen negativiteit publiceren door de media
VW gaat dit heus wel oplossen, beetje positief blijven.

Bart
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 22:10

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Bart » di 08 mei 2012, 08:24

Pas geleden in de krant nog gelezen dat er 50.000 BMW's terug naar de garage moesten voor een defect, z'n omvang heeft het VW probleem nog niet eens.

Fouten in auto's zullen er altijd blijven en helaas komen sommige dingen pas na een x aantal km's aan het licht. Ze gaan een auto niet eerst 100.000 km laten lopen voor hij in productie gaat.
Wordt allemaal berekent met pc's en mensen en die maken nu eenmaal fouten.

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door eas » di 08 mei 2012, 08:50

en al jaren worden toeleverancier uitgeknepen door de automobielfabrikanten die bepalen uiteindelijk wat ze voor een onderdeel over hebben
en dan komt het natuurlijk voor dat er er eens iets tussen zit waarvan de kwaliteit niet helemaal oke is
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door JuP ! » di 08 mei 2012, 09:06

Petrolhead Tom schreef:De problemen zijn ook gesignaleerd bij de 2.0TSI blokken. Ik hoop oprecht dat de 3 cilinders in de UP! van hogere kwaliteit zijn dan de geblazen torretjes op dit moment.
Oh ja ? bij de 2.0 ook.....dat is nieuw voor mij. ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Tom Westendorp » di 08 mei 2012, 14:36

Ik geef toe dat de kop misschien ietwat gezocht is maar als VW hier niet fatsoenlijk op ingrijpt kan dit een dermate beschadigd imago opleveren dat zelfs sites als deze straks niet veel meer te doen hebben. ;) Een top positie in de markt veroveren is één, hem vasthouden is twee. Dikke winst maken is allemaal leuk en aardig maar als het ten koste gaat van de degelijkheid van de verkochte waar dan schiet met niet zoveel op met geld in kas. Dat is korte termijn visie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door golfruud » di 08 mei 2012, 18:08

Petrolhead Tom schreef:Ik geef toe dat de kop misschien ietwat gezocht is maar als VW hier niet fatsoenlijk op ingrijpt kan dit een dermate beschadigd imago opleveren dat zelfs sites als deze straks niet veel meer te doen hebben. ;) Een top positie in de markt veroveren is één, hem vasthouden is twee. Dikke winst maken is allemaal leuk en aardig maar als het ten koste gaat van de degelijkheid van de verkochte waar dan schiet met niet zoveel op met geld in kas. Dat is korte termijn visie.
Hier geef ik je 100% gelijk. Ik neem aan dat VW dit goed gaat oplossen. ;)

Jantje
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59

Re: Volkswagen gaat failliet.

Bericht door Jantje » wo 09 mei 2012, 06:51

Is niet geheel nieuw. Mijn 1.6 fsi is bij 40000 km voorzien van; ketting,
Spanrol,nokkenasversteller enz. Probleem uitte zich door gerammel
bij koude start. Alles netjes onder coulance vervangen.

Plaats reactie