Imago....

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Imago....

Bericht door Autheo » vr 05 sep 2014, 09:36

Vandaag verscheen bij de ANWB een occasiontest van de up!
http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests ... catestVWup

Dit is de conclusie:
De Volkswagen up! is een topauto, juist in deze tijd. Voor een bescheiden (nieuw)prijs biedt hij veel comfort, rijplezier en lage rijkosten. De occasionprijzen liggen vaak opvallend dicht bij de nieuwprijs, zeker als er tijdelijk sterke aanbiedingen bestaan. Wie minder om imago geeft, moet toch ook eens aan een Seat Mii of Skoda Citigo denken
Naar mijn idee is er geen verschil in imago voor onze Vagling. Zou dat zijn omdat ik een Mii rijd?

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Imago....

Bericht door JCC » vr 05 sep 2014, 12:04

Ik zie wel verschil in Imago,

net zoals verschil tussen Coca cola en Pepsi, Google en Apple, ajax en psv, wijn en bier, Bert en Ernie, Star Trek en Star Wars.

Er zal er altijd wel een op papier populairder zijn of meer geld verdienen of hipper zijn, of beter zijn.
Maar het is gewoon wat je eigen afweging is. Imago is er wel maar het boeit weinig.

Imagoverschil bij onze auto's is gecreeërt door mama VAG, genoeg mensen die het geloven en VAG verdiennt er geld mee.
En trouwens ik doe er ook aan mee. Ben fan van volkswagen en ik zal nooit een Seat willen. Al weet ik dat het eigenlijk niks boeit, zit het toch tussen mn oren.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Imago....

Bericht door Menaz » vr 05 sep 2014, 12:30

Imago ontlenen aan een VW. Lol. Het is geen BMW hè?
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Imago....

Bericht door up! » vr 05 sep 2014, 17:14

Natuurlijk is er verschil in imago. Het zijn verschillende auto's, dus je hebt er een verschillende indruk van. Grille en achterkant verschillen, dus je hebt bij elk van de auto's een ander beeld (de letterlijke betekenis van imago/image).

Ik ben Audi-VW-fan en geen Seat fan (in het algemeen dan, de Mii vind ik een mooie auto). Ik vind VW en Audi nu eenmaal mooiere auto's maken dan Seat en Skoda, ik zie gewoon verschil in design.. Ook zonder marketingpraat, en geheel op eigen gevoel zonder je iets aan te trekken van wie dan ook, kun je fan van VW zijn en Skoda's of Seat's wat minder waarderen. Omdat het VW design van interieur en exterieur je gewoon meer aanspreekt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Imago....

Bericht door vwupassen » vr 05 sep 2014, 18:33

Volkswagen heeft naar mijn mening sowieso een hoge ingeschaald imago als Skoda en Seat (niet voor niets submerken geworden van VW)
Ik denk dat je er pas echt achter komt als de auto 5+ jaar oud is en je het verschil gaat zien in restwaarde.
Verder blijft het natuurlijk een kwestie van smaak. Ik rijd zelf de Up! maar heb al verschillende Citigo's gezien die me bevielen. De Mii's hebben mijn persoonlijke smaak niet (vind de neus niet mooi)
Kwalitatief zijn de auto's natuurlijk identiek.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Imago....

Bericht door Tom Westendorp » vr 05 sep 2014, 18:37

Imago wordt bepaald door perceptie van de koper. VW heeft een hoger imago dan Seat en Skoda. Feit. Of je het gaat merken in de restwaardes vraag ik me af, temeer omdat de auto's identiek zijn op een paar details na.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Imago....

Bericht door vwupassen » vr 05 sep 2014, 18:49

Petrolhead Tom schreef:Imago wordt bepaald door perceptie van de koper. VW heeft een hoger imago dan Seat en Skoda. Feit. Of je het gaat merken in de restwaardes vraag ik me af, temeer omdat de auto's identiek zijn op een paar details na.

Deels met je eens maar er zijn ook genoeg voorbeeld van auto's die identiek zijn qua techniek maar toch behoorlijk verschillen in restwaardes. Het blijft natuurlijk altijd een inschatting die je maakt maar als je bijvoorbeeld de prijzen van een Lupo en die van een Arosa vergelijkt zijn de lupo's over het algemeen duurder.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Plaats reactie