Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.............

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.............

Bericht door SuperEd » zo 10 aug 2014, 13:34

Paar weken geleden gebabbeld met verkoper van mijn VW UP (Cheerup) over een inruilprijs, omdat
ik best wel nieuwsgierig was.

Verkoper gaf al aan, dat het (nog) niet de allerbeste keuze was m.b.t. de leeftijd van de UP ( in okt. 1 jr)

Maar vragen staat vrij toch ..............

Ik moet zeggen, dat ik best wel schrok, de UP heeft toch een lage afschrijving ?? Ik moet ook zeggen dat dit mijn 1e echt nieuwe auto is
en weet dat je best wel afschrijft op nieuw, maar dat is een keuze.
Maar zo veel ?? :cry: :cry:

Het kwam neer op een restwaarde die in minder dan 1 jaar gedaald zou zijn met 29,62 %
Wat is jullie beleving hierbij, is dit toch reëel, of niet.

Oh ja, in de nieuwe offerte stond ook een rijklaar maken prijs van...............€ 905,=...........Het wordt steeds gekker
straks kost een nieuwe auto nog maar €10.000,= en zijn de afleverkosten € 9.500,=
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Touchwood » zo 10 aug 2014, 13:38

Als ze 30% minder terugbetalen en vervolgens weer verkopen voor 10% minder hebben ze 20% verdiend.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 aug 2014, 14:28

Touchwood schreef:Als ze 30% minder terugbetalen en vervolgens weer verkopen voor 10% minder hebben ze 20% verdiend.
Het gaat erom hoeveel er onder aan de streep bij moet inderdaad of dat dan 50% afschrijving is en vervolgens 30%korting maskt niet uit. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Menaz » zo 10 aug 2014, 14:32

Ik kijk er niet van op. Stel dat hij je 10% onder de nieuwprijs zou bieden, dan zou hij hem met een beurt en een stukje marge voor net zoveel te koop moeten zetten als een nieuwe. Dat koopt niemand. Als je nieuw wilt rijden, dan moet je er wel een paar jaar mee gaan rijden.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Touchwood » zo 10 aug 2014, 14:34

Ik bedoel, dat ze die -30% Up weer te koop zetten voor -10%. Op zo'n moment leer je in hoeverre die verkoper echt met je begaan is. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Menaz » zo 10 aug 2014, 14:35

Die wagens hebben ook weer een statijd. Dat kost ook geld. Wat ze vandaag inruilen hebben ze niet morgen verkocht.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Upsilon » zo 10 aug 2014, 14:48

WAt had je zelf verwacht dan? Hij kan moeilijk 10% van de nieuwprijs doen en hem dan als tweedehands aanbieden voor de prijs van nieuw.

Ik ben zelf gister ook bezig geweest met een andere auto aanschaffen. Ik heb m'n up voor 13000 gekocht in oktober 2012 (12.000 aanschaf + velgen 1000 later erbij).

Bij inruil kreeg ik nog 8500 euro terug. Dat is na bijna 2 jaar een afschrijving van 34 procent.

Maar goed, ik weet niet wat je terug wilde kopen?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 aug 2014, 15:22

Touchwood schreef:Ik bedoel, dat ze die -30% Up weer te koop zetten voor -10%. Op zo'n moment leer je in hoeverre die verkoper echt met je begaan is. ;-)
Maar als ze je 10% onder de nieuwwaarde geven dan kunnen de lampen bij een dealer toch niet branden? Dan is het geld weggeven.

Het kan trouwens wel hoor. Mijn vriendin heeft een nieuwe 500 twinair gekocht. Helemaal afgeladen met opties goede kleur alles klopte. Ze heeft er een jaar mee gereden en er 26k kilometers op geklokt. Toen ingeruild op een winkeldochter van de lokale Volvo dealer. Een oranje Volvo C30 2.0 die ook weer helemaal afgeladen met opties is. De Volvo is twee jaar oud maar heeft wel een 2.0 en nog maar 24k op de teller. Niet nieuw maar wel een stap vooruit. Afschrijving? € 750 op de Fiat in een jaar en 26k kilometers.

Onmogelijk weinig. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Upsilon » zo 10 aug 2014, 15:26

Daarom was ik ook benieuwd wat er aangeschaft zou worden. Jij denkt dat je maar 750 euro hebt afgeschreven, maar feitelijk is het gewoon een stukje marge wat de dealer weggegeven heeft aangezien Volvo's aardig overpriced zijn. En italiaanse auto's staan nou niet bepaald bekend om hun waardevastheid.

Voordat ik m'n octavia kocht heb ik ook gekeken naar een nieuwe V40. Allemachtig wat een geld je betaald voor een auto die niet eens de V van variant mag dragen want groter dan een Golf is het niet.

Zoals je zelf ook aangaf; het is het belangrijkste wat je bij moet betalen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door el coche SEAT » zo 10 aug 2014, 16:08

Ik heb vorig jaar onze UP na 14 maanden ingeruild.
En precies dezelfde uitvoering weer nieuw gekocht
Inclusief afleverkosten heb ik in 14 maanden 1400 euro afgeschreven.

Ik zo eens bij een andere dealer gaan kijken.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 aug 2014, 17:28

Upsilon schreef:Daarom was ik ook benieuwd wat er aangeschaft zou worden. Jij denkt dat je maar 750 euro hebt afgeschreven, maar feitelijk is het gewoon een stukje marge wat de dealer weggegeven heeft aangezien Volvo's aardig overpriced zijn. En italiaanse auto's staan nou niet bepaald bekend om hun waardevastheid.

Voordat ik m'n octavia kocht heb ik ook gekeken naar een nieuwe V40. Allemachtig wat een geld je betaald voor een auto die niet eens de V van variant mag dragen want groter dan een Golf is het niet.

Zoals je zelf ook aangaf; het is het belangrijkste wat je bij moet betalen.
Normaal gesproken zou ik dat met je eens zijn maar in dit geval ging er ook nog 1.000 euro van de Volvo af ( de dealer had hem afgeprijsd en de verkoper die ons geholpen had was vergeten ons eerst te bellen) de prijs van de Volvo was daardoor mega scherp (goedkoopste van Nederland op dat moment) en een monsterlijk hoge inruil.

Nogmaals het kan maar dan moet je wel geluk hebben en accepteren dat je geen invloed hebt op zaken zoals kleur of exacte specificaties. Een winkeldochter shoppen helpt ook.

In het geval van een zelfde nieuwe auto snap ik dat nooit zo goed. Als je auto bevalt waarom dan na een jaar exact dezelfde kopen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door oppermii » zo 10 aug 2014, 17:38

Wat is "een winkeldochter shoppen"?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » zo 10 aug 2014, 17:44

oppermii schreef:Wat is "een winkeldochter shoppen"?
Een auto die al erg lang bij een dealer te koop staat. Ongewilde modellen of ongewilde kleuren zeg maar. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door GuidoUp » zo 10 aug 2014, 18:13

Ik kreeg na 2 jaar bij m'n dealer toch wel wat terug....
Mijn auto was nieuwwaarde €11500,-
Ik kreeg als ik een nieuwe highup zou kopen, 7800,- terug
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door up! » zo 10 aug 2014, 23:20

Ik vind het heel normaal dit voorstel. Een inruilbod dat ik van een Audi dealer kreeg was veel gekker. Ik bood mijn half jaar oude Audi S3 bij de Audi dealer aan. Nieuw gekocht voor 58K. Inruilbod was 32K... Na 6 maanden rijden, auto was feitelijk nieuw... Dus het voorstel wat jou gedaan wordt, is niet zo gek. Natuurlijk zijn er altijd weer mensen die een betere deal hadden.. Heb je altijd..
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » zo 10 aug 2014, 23:37

@UP!, tja, een s3...mooie auto, maar een kleine en specifieke markt. Dergelijke autos schrijven altijd als een gek af.

@ts: als je nieuw al 10% korting krijgt op een nieuw te bestellen auto(10,7 in mijn geval), wat moet hij dan voor een tweede hands geven? Zeker met de lage bedragen is een absoluut kleine marge al snel relatief groot.(maw: als je voor een poets en onderhoudsbeurt 500 euro moet rekenen(teveel ja, maar ok) is dat relatief meer op een up dan op een golf. Tenaamstelling, stalling en de gebruikelijke lasten.

Maargoed, 30% is erg veel. Is de korting al van de nieuwe auto of zit die er ook nog bij in?

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » ma 11 aug 2014, 00:55

Het is altijd moeilijk om dit soort zaken te vergelijken. In feite is het alleen te bepalen wat de afschrijving is als je precies dezelfde uitvoering koopt en dan kijkt wat er onder de streep bij moet worden betaald (en dan t.o.v. aanschafwaarde van de in te ruilen auto minus de korting en dus zonder inruil). Kortom als er wordt ingeruild wordt dit altijd verrekend met de korting en de marge die de dealer nog heeft. Als je een winkeldochter koopt, kan je dus een giga inruilprijs krijgen voor je auto, maar als je die nieuwe auto later gaat inruilen schrik je van de afschrijving.

Ik vind een afschrijving van 20 % in het eerste jaar redelijk. Maar een auto inruilen na 1 jaar is natuurlijk heel ongunstig. Als de auto in de showroom staat moet het verschil toch groot genoeg zijn t.o.v. een nieuwe.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Ketoembar » ma 11 aug 2014, 06:58

:D
Laatst gewijzigd door Ketoembar op ma 11 aug 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een hamer past alles

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door blackup2013 » ma 11 aug 2014, 07:21

Dit heb ik meegemaakt:

Ik heb mijn crosspolo gekocht 08-04-2014 nieuw. Deze wilde ik juni dus 2 maanden later met 4000km weer inruilen voor een ruimere auto. Deze had ik gekocht voor 23389,- ik kreeg er terug 15000,-
Bizzar en schandalig! Dus voor mij geen auto inruilen in de eerste jaar. Ik denk als ik volgens jaar hem inruil dat ik er nog steeds 15000,- voor terug krijg.

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door yoyoman » ma 11 aug 2014, 08:04

Heel simpel sommetje nieuwprijs ongeveer 12000.
Eerste jaar 3500 2e jaar 1500/2000 van de waarde 3e jaar 1000 na 3 jaar inruilen ongeveer 5500/6000 bijleggen.
Daarom heb ik de mijne uit voorraad gekocht via http://www.nieuweautokopen.nl .
Dan maak je foto s van je auto je mailt ze wat je wil en eventueel wat voor opties etc.
Ik ruilde mijn 3 jaar oude Twingo diesel op deze manier in had aangegeven dat het mij niet uit maakte of ik Seat Skoda of VW kreeg alleen wilde ik airco boordcomputer navigatie en het sound system. En een 4 deurs
Kreeg toen 31 offertes binnen in 2 weken, de beste was 7600 inruil de slechtste was toevallig de dealer uit mijn eigen stad 5100.
Heb toen mijn wagen gekocht in Breda dat is anderhalf uur rijden van uit Alkmaar maar voor 2400 euro verschil vindt ik dat de moeite.
Als ik deze wagen over pak hem beet 2½ jaar weer weg doe probeer ik het wederom zo te doen.
De winterbanden die ik er ook op wou heb ik via deze site en de cruise controle heb ik in laten bouwen bij VAG in Nuenen zo bespaarde ik ook poen.
Nu leg ik alvast elke maand 150 euris in mijn oude schoenen doos dan kan ik de volgende kar ook betalen.
Maar ja inruilen na een jaar is een heel dure hobby 3 jaar is te doen en 4 jaar of langer doorrijden in zo een wagentje dan ga je kosten krijgen.
Succes met je beslissing

O ja die inruil kosten en zo daar moet je over onderhandelen dat maakt het juist zo leuk beetje financieel ping pongen het eindbedrag onder de streep daar gaat het om mij kan het niet schelen van welk dingetje de verkoper hun verdiende marge halen als ik maar tevreden ben.

Plaats reactie