Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.............

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » do 14 aug 2014, 11:08

Miss is die 1100 wel de max marge en moeten daar nog kosten vanaf als het tenaamstellen en weetikniet wat... ach maakt ook niet uit. Overigens vind ik onderhoud bij dealers (incl mobiliteitsgarantie) vaak nog wel concurrerend wetende dat ze de duurdere originele onderdelen gebruiken e.d. reparaties met uurlonen zijn alleen achterlijk duur.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » do 14 aug 2014, 22:21

RobertJ schreef:Miss is die 1100 wel de max marge en moeten daar nog kosten vanaf als het tenaamstellen en weetikniet wat... ach maakt ook niet uit. Overigens vind ik onderhoud bij dealers (incl mobiliteitsgarantie) vaak nog wel concurrerend wetende dat ze de duurdere originele onderdelen gebruiken e.d. reparaties met uurlonen zijn alleen achterlijk duur.
700 euro korting en 0 aflever kosten of 1200 korting en 500 aflever kosten scheelt natuurlijk niet zoveel. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
SuperEd
Vagling liefhebber
Berichten: 109
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 18:29

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door SuperEd » za 16 aug 2014, 17:16

Upsilon schreef:WAt had je zelf verwacht dan? Hij kan moeilijk 10% van de nieuwprijs doen en hem dan als tweedehands aanbieden voor de prijs van nieuw.

Ik ben zelf gister ook bezig geweest met een andere auto aanschaffen. Ik heb m'n up voor 13000 gekocht in oktober 2012 (12.000 aanschaf + velgen 1000 later erbij).

Bij inruil kreeg ik nog 8500 euro terug. Dat is na bijna 2 jaar een afschrijving van 34 procent.

Maar goed, ik weet niet wat je terug wilde kopen?
Aanschaf okt 2013 voor € 13500,= later originele classics bij geregeld en nog div. andere dingen.
Inruil na 11 maanden € 9500,= ( heb er wel bij gezegd, inruil zonder classics)

Aanschaf waarde andere auto dik € 21000,= ( VW polo 1.2 110 pk dsg en nog meer........

Dit is het hele verhaal.............

Daarom vond ik de afschrijving € 4000,= (persoonlijk) veel...............
UNDERSTEER is when you hit the fence with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the fence with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the fence.
TORQUE is how far you take the fence with you.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » za 16 aug 2014, 22:21

Ik zou het ook veel te veel vinden, zeker in 1 jaar.

Daarom is het plan om lang met de Mii te gaan rijden en hebben we de zuinigste en meest uitgebreide variant gekozen.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

3eUp
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 13:40

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door 3eUp » zo 17 aug 2014, 21:08

Ik heb mijn move up na 9 maanden en 6300 km ingeruild voor een move up edition en heb 2500 euro bij betaald.
En het mooiste van dit alles is dat die up nu voor meer te koop staat dan dat ik er vorig jaar voor betaald heb.
Dus kennelijk is de marge toch niet zo groot.
Was ook bij een andere dealer geweest en daar moest ik ruim 1000 euro meer bij betalen.
Wat precies mijn afschrijving is durf ik niet te zeggen want weet niet welke gedeelte marge er in de nieuwe auto zat. (op de factuur leek het alsof ik er 600 minder voor terug kreeg dan ik betaald had)
Misschien ook wel extra korting gekregen om dat we in 4 jaar tijd daar nu 4 nieuwe autos gekocht hebben

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Nicoup! » ma 18 aug 2014, 20:21

Grappig deze discussie, laten we beginnen bij het begin. Tja op een nieuwe auto schrijf je nou eenmaal meer af dan een tweede hands model. Dit is bij iedereen toch wel bekend lijkt me zo ? Dan even over de ' marge ' tja die is er wel degelijk maar helaas zeer minimaal. In het begin van 2012 was er veel vraag naar de up!s maar helaas had Pon er toen nog niet heel veel op voorraad, deze autos zat dus weinig marge op. Tja denk aan de Aflever kosten, de ene dealer tankt hem wel af andere niet. Ene poetst hem intern andere laat het door een bedrijf doen. Gemiddeld is de aflever kosten 700-900,- euro laten we zeggen dat het de dealer ong 300,- euro zelf kost.

Weinig winst dus.

Echter, nu we in 2014 zitten kopen de dealers de ups met 'dealerdeals' je koopt een stuk of 20 up's bij Pon voor een leuk bedrag wat de marge natuurlijk groter maakt. Ach de dealers in Nederland moeten ook wat verdienen, anders kunnen ze ons tenslotte geen mooie VAGS meer verkopen.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » ma 18 aug 2014, 22:35

Nicoup! schreef:Grappig deze discussie, laten we beginnen bij het begin. Tja op een nieuwe auto schrijf je nou eenmaal meer af dan een tweede hands model. Dit is bij iedereen toch wel bekend lijkt me zo ? Dan even over de ' marge ' tja die is er wel degelijk maar helaas zeer minimaal. In het begin van 2012 was er veel vraag naar de up!s maar helaas had Pon er toen nog niet heel veel op voorraad, deze autos zat dus weinig marge op. Tja denk aan de Aflever kosten, de ene dealer tankt hem wel af andere niet. Ene poetst hem intern andere laat het door een bedrijf doen. Gemiddeld is de aflever kosten 700-900,- euro laten we zeggen dat het de dealer ong 300,- euro zelf kost.

Weinig winst dus.

Echter, nu we in 2014 zitten kopen de dealers de ups met 'dealerdeals' je koopt een stuk of 20 up's bij Pon voor een leuk bedrag wat de marge natuurlijk groter maakt. Ach de dealers in Nederland moeten ook wat verdienen, anders kunnen ze ons tenslotte geen mooie VAGS meer verkopen.

Ja, en ............. . Door je openings zin dacht ik dat we nu het echte verhaal zouden horen, maar hier waren we al zo'n beetje gebleven.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door @@lgra » di 19 aug 2014, 19:07

In bijna 2 jaar tijd en 20dkm hebbenbwij 2500 afgeschreven op onze high up plus. We hebben de fout gemaakt om geen panoramadak te kiezen. Stom. Nu een new mini met panoramadak omdat we de autontoch meer gebruiken als verwacht. Wel een karretje uit een andere klasse. Wel beiden leuk. :dance:
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » di 19 aug 2014, 19:31

Inruilen op een veel duurdere auto (mini!) Geeft meer verkoopmarge en dus is de afschrijving relatief minder op de factuuur. Of is de afschrijving buiten de aankoop van de nieuwe om?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Ron UP » wo 20 aug 2014, 11:45

Mijn vorige was precies 1 jaar en 1 dag oud (highup, alle opties 3 deurs 15dkm) en ingeruild op precies dezelfde uitvoering, alleen nu 60 pk, maar dan in 5 deurs.
Ik moest er 1000 euro op bij betalen, erg netjes vond ik dat
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » wo 20 aug 2014, 14:37

Ron UP schreef:Mijn vorige was precies 1 jaar en 1 dag oud (highup, alle opties 3 deurs 15dkm) en ingeruild op precies dezelfde uitvoering, alleen nu 60 pk, maar dan in 5 deurs.
Ik moest er 1000 euro op bij betalen, erg netjes vond ik dat
Dat is zeker heel erg netjes, want dat zijn bijna de rijklaar maak kosten.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tibbi3 » vr 12 sep 2014, 14:40

Ik kreeg vandaag ook een voorstel om mijn VW up in te ruilen.

2 jaar geleden gekocht voor €9875 (incl. 400 inruilbonus).

Was een Move Up! met airco 60pk via upkopen.nl in Alkmaar.

Als ik een nieuwe Up! wil hebben moet ik € 3700 bijbetalen. Ligt dat aan mij of is dat wel een heel fors bedrag? In hun offerte rekenen ze maar liefst € 980 voor het rijklaar maken van de auto?! En dan zeggen dat ze een dubbele inruilbonus geven...

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door DonkUp » zo 14 sep 2014, 19:42

Die inruilbonus moet ergens van betaald worden, doen ze niet uit eigen zak ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

sangria
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 15:12

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door sangria » wo 17 dec 2014, 20:15

vandaag gekeken naar 2x MB B180 van 2012 prijs 19500/21000, kreeg bij 2 verschillende garages dezelfde inruilprijs van 8500 voor mijn zwarte vw up highline 17000 km bj 05-02013 , voorlopig langer doorkarren dus met de up, afschrijving is veel te hoog nu.

Gebruikersavatar
PR010
Vagling liefhebber
Berichten: 289
Lid geworden op: za 08 nov 2014, 15:25
Locatie: Rotterdam

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door PR010 » do 18 dec 2014, 07:25

Dan zal mijne nog wel minder waard zijn .. 2012 en 60.000km
Black on Black

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » di 23 dec 2014, 09:30

sangria schreef:vandaag gekeken naar 2x MB B180 van 2012 prijs 19500/21000, kreeg bij 2 verschillende garages dezelfde inruilprijs van 8500 voor mijn zwarte vw up highline 17000 km bj 05-02013 , voorlopig langer doorkarren dus met de up, afschrijving is veel te hoog nu.
Mocht je er graag van af willen is zelf verkopen misschien een betere optie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie