Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.............

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Upsilon » ma 11 aug 2014, 08:30

up! schreef: Natuurlijk zijn er altijd weer mensen die een betere deal hadden.. Heb je altijd..
Hier wil ik me graag bij aansluiten. Uiteindelijk moet je zelf besluiten wat je het waard vind om bij te betalen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » ma 11 aug 2014, 08:40

@blackup: klopt ook, een dag na aflevering is ie net zoveel waard als een maand later... logisch lijkt mij.

@yoyoman: dat is ongeveer wat wij ook doen, alleen gebruiken we de info uit de mails als basis voor onderhandelingen. Ik leg het hoogste bod altijd even voor bij een andwr. Het is misschien niet zo leuk voor de dealer, maar uitspelen hoort er bij wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Upsilon » ma 11 aug 2014, 09:03

RobertJ schreef:@blackup: klopt ook, een dag na aflevering is ie net zoveel waard als een maand later... logisch lijkt mij.
Ja denk je dat echt? Zodra je de drempel van de showroom overgaat is het ding 2ehands en gaat echt geen hond er je aanschafprijs voor teruggeven. Dat zou betekenen dat een koper van die auto meer moet gaan betalen dan nieuw te bestellen want de dealer gaat er echt geen verlies op maken.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door šváb » ma 11 aug 2014, 13:01

Ik heb een andere ervaring. Mijn VW dealer bood mij vorige week €11250,- voor mijn Up (volgende week 2jr oud en nu 55d km). Maar dan moet ik hem wel inruilen op een nieuwe Polo First Edition. Ik was aangenaam verrast. Hele mooie auto die Polo, maar aangezien de Polo geen 3-deurs, panoramadak en stoelverwarming heeft rijden we nog ff door in de Up ;)
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » ma 11 aug 2014, 14:41

Upsilon schreef:
RobertJ schreef:@blackup: klopt ook, een dag na aflevering is ie net zoveel waard als een maand later... logisch lijkt mij.
Ja denk je dat echt? Zodra je de drempel van de showroom overgaat is het ding 2ehands en gaat echt geen hond er je aanschafprijs voor teruggeven. Dat zou betekenen dat een koper van die auto meer moet gaan betalen dan nieuw te bestellen want de dealer gaat er echt geen verlies op maken.
???? Volgens mij lees je tegengesteld aan wat ik typ ;)

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » ma 11 aug 2014, 20:25

Ik lees wel een hoop haantjes gedrag hierboven :mrgreen: . Allemaal trotse verhalen over de aankoop tactiek, maar uiteindelijk is het toch ook de verkoper die er aan verdient. En natuurlijk kan je voor weinig een kale uitvoering kopen, want die worden massaal ingekocht met flinke korting. Sterker nog er worden een hoop Up's en Mii's geïmporteerd, heel vaak ex huurauto's uit Spanje en Portugal van nog geen 1 jaar oud en met een nieuw kenteken.

Dat je beter na 3 a 4 jaar je auto kan inruilen omdat er dan onkosten ontstaan aan de auto vind ik onzin. Juist als de afschrijving minimaal wordt kan je juist beter doorrijden. Mogelijk dat je wat meer kwijt bent aan onderhoud, maar dan is het nog altijd goedkoper (tenzij je gewoon iets nieuws wilt hebben, maar dat is een ander verhaal).
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » ma 11 aug 2014, 20:57

Nou, ik weet niet of de verkoper aan mij heeft verdient, maar dat terzijde :D.
Doorrijden is altijd beter, helemaal mee eens. Zeker met dit soort simpele autos zullen de reparaties ook wel meevallen (lees: slechts 1 demper int midden, gaat. Langer mee, geen extern spruitstuk, geen hoedenplankkoortjes die afbreken...oh wacht :))

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » ma 11 aug 2014, 21:06

RobertJ schreef:Nou, ik weet niet of de verkoper aan mij heeft verdient, maar dat terzijde :D.
Doorrijden is altijd beter, helemaal mee eens. Zeker met dit soort simpele autos zullen de reparaties ook wel meevallen (lees: slechts 1 demper int midden, gaat. Langer mee, geen extern spruitstuk, geen hoedenplankkoortjes die afbreken...oh wacht :))
En geen raambediening in het linkerportier voor de rechter ruit :lol:

Zit er dan geen demper aan de achterzijde (oké schuldig, ik heb dus nog nooit de auto aan de onderzijde bekeken).
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » ma 11 aug 2014, 21:43

Idd, alleen een middendemper. Warmer(dichterbij)=mindercondens=minder roest(als het goed is) =win :)

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » ma 11 aug 2014, 22:17

RobertJ schreef:Idd, alleen een middendemper. Warmer(dichterbij)=mindercondens=minder roest(als het goed is) =win :)
Heeft iemand deze demper al eens verwijderd (beetje of topic, dat wel). Of voorzien van een andere demper?
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Upsilon » di 12 aug 2014, 09:30

RobertJ schreef:Nou, ik weet niet of de verkoper aan mij heeft verdient, maar dat terzijde :D.
Denk niet dat ze een auto met verlies gaan verkopen.
MiiRens schreef:Ik lees wel een hoop haantjes gedrag hierboven :mrgreen: . Allemaal trotse verhalen over de aankoop tactiek, maar uiteindelijk is het toch ook de verkoper die er aan verdient.
Inderdaad ja. Het is nog even wachten op de persoon die claimt meer teruggehad te hebben dan dat ie betaald heeft.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door el coche SEAT » di 12 aug 2014, 13:52

MiiRens schreef:Ik lees wel een hoop haantjes gedrag hierboven :mrgreen: .
Zie:
viewtopic.php?f=6&t=1803&p=28803&hilit= ... tie#p28803
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » di 12 aug 2014, 18:18

el coche SEAT schreef:
MiiRens schreef:Ik lees wel een hoop haantjes gedrag hierboven :mrgreen: .
Zie:
viewtopic.php?f=6&t=1803&p=28803&hilit= ... tie#p28803
Laat ik één ding voorop stellen: ik verwacht zo'n deal nooit meer in mijn hele leven mee te maken! :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MiiRens » wo 13 aug 2014, 01:10

el coche SEAT schreef:
MiiRens schreef:Ik lees wel een hoop haantjes gedrag hierboven :mrgreen: .
Zie:
viewtopic.php?f=6&t=1803&p=28803&hilit= ... tie#p28803
Komt ook geen haantjes gedrag aan te pas. Is gewoon een actie vanuit de dealer. ;)

Ben trouwens wel benieuwd hoe dit financieel in elkaar steekt. De dealer geeft een Up weg en krijgt een 2e hands terug + 1.000,00 in zijn handen. En het betreft dus ook zo'n zelfde uitvoering. Iemand moet hier voor Sint hebben gespeeld.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » wo 13 aug 2014, 08:43

Targets, bonussen, inkoopkorting. Dat zit wel goed hoor. De winst zit hem bij de importeur, de dealers hebben standaard zo een 1300 marge op een up, maar die kunnen ze vergroten door meer te verkopen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 aug 2014, 08:50

RobertJ schreef:Targets, bonussen, inkoopkorting. Dat zit wel goed hoor. De winst zit hem bij de importeur, de dealers hebben standaard zo een 1300 marge op een up, maar die kunnen ze vergroten door meer te verkopen.
Die kunnen ze vergroten maar tot een zekere hoogte natuurlijk. Waarom zou een dealer alles weg (moeten) geven? Er mag toch ook nog wat verdient worden? :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » wo 13 aug 2014, 08:57

Anders verkopen ze er niet genoeg en krijgen ze dus minder korting en minder bonussen. Ik heb zelf in oktober toen een hele goede deal gemaakt omdat de dealer nog wat moest verkopen voor zijn targets. Een dealer kan dus op een paar modellen zijn marge weggeven om op zijn hele verkoop wat bonus te krijgen. Ik snap het zelf ook niet zo perfect, maar zo is het mij door mn dealer uitgelegd :)
Uiteindelijk is pon de grootste winnaar :)

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MicroUp » do 14 aug 2014, 08:02

RobertJ schreef:Targets, bonussen, inkoopkorting. Dat zit wel goed hoor. De winst zit hem bij de importeur, de dealers hebben standaard zo een 1300 marge op een up, maar die kunnen ze vergroten door meer te verkopen.
Sorry. Ik moet heel even lachen. € 1.300,- marge op een up!. Hahahahaha. Geloof me, dat zit er echt niet op.

Ik vraag me af hoe mensen erbij komen dat dealers kapitalen verdienen op A00 auto's. Waar haal je die info vandaan? Dealers moeten meer dan 100% target draaien om een beetje geld te kunnen verdienen, als ze het kunnen verdienen.
Een up! met wat extra's.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door RobertJ » do 14 aug 2014, 08:24

verontschuldig je niet, lachen is gezond. :) Ik heb op het scherm gezien dat hij pas in het rood sprong na zo een 1100 a 1300 korting. Misschien is het wel 1100. Ik kreeg op het geheel 1500 korting incl 400 inruilpremie (maar zonder inruil) en het was geen voorraadmodel. Leg dat maar uit dan.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Inruilvoorstel (te laag ?) graag jullie mening.........

Bericht door MicroUp » do 14 aug 2014, 09:32

Dan keek je wellicht niet goed :) Maar goed, als je het wenst te geloven :) Per transactie kan ik niet oordelen, echter merk ik aan veel reacties hier, dat men doet of dealers bergen met geld verdienen op een auto. Was het maar zo, dan was het onderhoud ook een stuk goedkoper...
Een up! met wat extra's.

Plaats reactie