Corrosie Triangle velgen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Corrosie Triangle velgen

Bericht door Ome Rolph » ma 14 jul 2014, 19:44

Zijn er meer mensen die net als ik na ruim een jaar al corrosie op hun Triangles hebben?
Vreemd genoeg alleen op de achterste 2.

Zou dit onder de garantie vallen?
image.jpg
image.jpg
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door Xanderv » ma 14 jul 2014, 20:02

Kunt het proberen maar ben ban dat ze dit onder slijtage gaan schuiven
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door broker » ma 14 jul 2014, 23:28

Die gepolijste velgen met zwarte vlakken zijn prachtig om te zien maar o zo kwetsbaar. Ik heb ze ook onder mijn huidige C1, MAK velgen die gepolijst zijn met anthraciet vlakken. Ondanks dat ze nog nooit met wegenzout in aanraking zijn geweest, begonnen ze na 3 jaar hetzelfde beeld te geven: vocht en dus corrosie onder de blanke lak. Onder de (groove)UP! die ik nu besteld heb, komen de Ypsilon velgen. Zelfde verhaal ben ik bang. Ook onder mijn klassieke Volvo 760 uit 1983 heb ik dit type velgen. Bij aankoop 7 jaar geleden heb ik de velgen opnieuw laten polijsten en spuiten. Ondanks dat ik deze auto maar slechts enkele duizenden km's per jaar gebruik en dan alleen nog in de zomer, beginnen er, weliswaar heel klein, ook weer van die plekjes te komen.

Ik denk dat de blanke lak i.c.m. de scheidingsvlakken naar de donker gespoten delen dus heel kwetsbaar is en dat dit bijna niet te voorkomen is. Helaas, want het is en blijft een prachtige combi op lichtmetalen velgen.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door up! » di 15 jul 2014, 09:00

Hier hetzelfde met de Classic velgen, na anderhalf jaar rijden.. Nooit in de winter gereden. Het lijken wat goedkoper gemaakte velgen, met andere auto's (die nieuw 10x zoveel kosten als de Up) nooit zo snel corrosie gehad op de velgen :|
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door Ron UP » di 15 jul 2014, 17:09

Ik weet niet hoe schoon je bent op je velgen, waar je ze mee behandeld bv, maar onze velgen hebben totaal geem corrosie.
Het zijn geen slechte velgen want ze zijn gemaakt door Borbet in Duitsland, erg betrouwbaar dus!

Wij hebben ze nu 2 jaar en 3 maanden er op zitten met 30000 km
Swinters hebben we wel een andere set erop natuurlijk

Ik zal t toch voor garantie gaan proberen hoor. Je hebt immers 2 jaar he !!
Laatst gewijzigd door Ron UP op di 15 jul 2014, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Corrosie Triangle velgen

Bericht door NoTVR » di 15 jul 2014, 17:19

Ik heb de gepolijste randen van de Classics in de vloerwas gezet. Na ruim twee jaar nog geen corrosie.

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door Ome Rolph » di 15 jul 2014, 18:13

Ron UP schreef:Ik weet niet hoe schoon je bent op je velgen, waar je ze mee behandeld bv, maar onze velgen hebben totaal geem corrosie.
Het zijn geen slechte velgen want ze zijn gemaakt door Borbet in Duitsland, erg betrouwbaar dus!

Wij hebben ze nu 2 jaar en 3 maanden er op zitten met 30000 km
Swinters hebben we wel een andere set erop natuurlijk

Ik zal t toch voor garantie gaan proberen hoor. Je hebt immers 2 jaar he !!
Ik houd m'n Up! zeer regelmatig bij. Velgen altijd met koud water zonder toevoegingen.
Het feit dat ik ze niet in de was zet, zou natuurlijk geen invloed mogen hebben op de "houdbaarheid" van m'n velgen. En zeker niet na 17 maanden.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door vwlars » do 17 jul 2014, 20:00

Heb de upsilon velgen en heb het ook. Heb ze afgelope winter goed in de wax gezet. En het is gelukkig niet erger geworden.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Corrosie Triangle velgen

Bericht door Witte Reus » vr 25 jul 2014, 17:07

Algemeen bekend probleem van dit soort velgen. Is voor mijn iig de reden geweest om "gewone" velgen te nemen. Jammer, want m.n. de upsilons en de cross-up velgen vind ik bijzonder mooi.................helaas alleen zolang t duurt.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Even aankaarten bij de dealer. En in de garantietijd moeten zij bewijzen dat jij ze verkeerd hebt behandeld en dat is minstens zo lastig als dat jij moet bewijzen (na die 2 jaar) dat je dat niet hebt gedaan.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Plaats reactie