Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door MauriceR. » zo 16 mar 2014, 18:07

Hier op de site heb ik mooie verhalen gelezen van tevreden mede-forummers die hun Upje hebben verlaagd. Aanlokkelijk om ook te laten doen, dus.

Mijn High Up heeft het zg. Dynamic pakket met de Triangle velgen. Het pakket bevat (citaat):
-Lichtmetalen velgen 'Triangle' zwart, -6J x 16 met banden 185/50 R 16-Sportonderstel-65% getinte ramen achter-let op: i.c.m. BlueMotion Technology vervalt het sportonderstel
Hierin lees je dat het sportonderstel (verlaagd neem ik aan) niet geldt voor de BMT-uitvoeringen. Dat zijn dus de 60 en 75 PK handgeschakelde versies. De 75 PK automaat heeft geen BMT. Dat betekent dat die met een Dynamic pakket WEL verlaagd zou zijn?

Mijn vraag: waarom past VW dit Dynamic pakket aan als het om BMT gaat / wordt de auto niet verlaagd geleverd?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door StefanK-Mii » zo 16 mar 2014, 18:36

Luchtstroom is beter en wordt er een lagere co2 uitstoot gehaald wat positief kan zijn voor de bijtelling.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door oppermii » zo 16 mar 2014, 19:23

Ik dacht dat de bmt juist lager was?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door Xanderv » zo 16 mar 2014, 19:35

Mbt is standaard lager als een "gewone"
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door MauriceR. » zo 16 mar 2014, 19:45

Xanderv schreef:Mbt is standaard lager als een "gewone"
Dus je bedoelt dat VW ook had kunnen schrijven bij het Dynamic pakket: 'Verlaagd onderstel niet nodig, want BMT heeft dat al'?

Als dat zo is, een nieuwe vraag: verandert er iets als ik Eibach veren eronder laat zetten?

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 mar 2014, 19:45

Dan wordt de auto volgens mij nog eens 20mm verlaagd en de auto gaat een stuk beter sturen omdat de Eibach veren progressief zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door Pop Up! » zo 16 mar 2014, 22:57

Precies ik heb hetzelfde de auto is al lager met een bmt, daarom vervalt het bij een dynamic pakket.
Met de Eibach veren wordt hij nog een stukje lager en stuurt hij inderdaad wat directer. Aanrader!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door MuziekUP » ma 17 mar 2014, 10:42

Petrolhead Tom schreef:Dan wordt de auto volgens mij nog eens 20mm verlaagd en de auto gaat een stuk beter sturen omdat de Eibach veren progressief zijn.
Heb Eibach veren laten monteren op mijn Up bmt. Een bmt is af fabriek 1,5 cm lager dan een standaard auto en met Eibach veren komt er nog eens 1,5 cm bij. Totale verlaging is dus 3 cm t.o.v. een standaard Up/Mii/Go.

Voordeel vind ik dat ronding van wielkasten mooier valt t.o.v. de wielen, d.w.z. minder (lelijke) lege ruimte boven wielen zichtbaar en de auto stuurt een stuk strakker en fijner, zonder dat er aan comfort iets verloren gaat. Auto rijdt fijner.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wie weet hier een antwoord op? (Verlagen icm BMT)

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 11:58

Top mod dus! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie