nieuwe kaarten voor navignon

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
rik32
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 18:12

nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door rik32 » vr 28 feb 2014, 17:34

Om de kaarten te vervangen zie ik niet zoveel draadjes op dit forum, ben al aan het zoeken op worldofnavigation.com maar daar staat ook weinig op, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en ook op het andere forum bezig zijn voor een kaar update?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door Xanderv » vr 28 feb 2014, 19:16

Volgens mij is er wel info op het forum. Updates gaan gewoon via de navigon site....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door --BUMP-- » za 01 mar 2014, 10:33

Ik heb mijn nieuwe kaarten gewoon gedownload via het programma Navigon Fresh, wel eerst een back-up maken van je huidige bestanden! Mocht er dan iets misgaan, dan kun je het altijd nog herstellen.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door peter1957 » za 01 mar 2014, 14:12

Ik kan de kaarten niet (meer) updaten. Als ik de Navigon aansluit, krijg ik het icoontje dat de Navi is verbonden met de PC. Vervolgens reboot de Navi met de melding "Ubplug USB, countdown .. seconds to reboot" :twisted:
Als ik de USB niet verwijder blijft dit zo doorgaan. Heb diverse kabeltjes geprobeerd, maar wil niet lukken. Heb op internet wel gevonden dat meer mensen dit probleem hebben, maar de oplossing nog niet gevonden. :evil:
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door Jos Bosch » za 01 mar 2014, 15:19

peter1957 schreef:Ik kan de kaarten niet (meer) updaten. Als ik de Navigon aansluit, krijg ik het icoontje dat de Navi is verbonden met de PC. Vervolgens reboot de Navi met de melding "Ubplug USB, countdown .. seconds to reboot" :twisted:
Als ik de USB niet verwijder blijft dit zo doorgaan. Heb diverse kabeltjes geprobeerd, maar wil niet lukken. Heb op internet wel gevonden dat meer mensen dit probleem hebben, maar de oplossing nog niet gevonden. :evil:

Volgens mij kan je navi ook resetten.Zou dit eens proberen en dan weer Navigon fresh er op zetten( computer) en gewoon opnieuw proberen.Voor 19.95 kan je 2 jaar updates krijgen.Tenminste ik had er een voucher bij zitten.
Moet zeggen dat het bij mij vlekkeloos verliep.Gelukkig wel.

Succes met het oplossen hiervan.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

rik32
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 18:12

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door rik32 » vr 07 mar 2014, 10:58

Dat is niet duur voor die €20, zal is op die site kijken :) .

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door HeHo » vr 07 mar 2014, 16:41

Kaarten downloaden en gewoon op je M&M zetten. Je schrijft het er gewoon overheen. Maak voor de zekerheid even een backup.
Er hoeft niets geactiveerd te worden. Is je gedownloade (legale of illegale ;-) ) kaart te groot, dan haal je wat landen eruit waar je toch nooit komt.

rik32
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 18:12

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door rik32 » za 08 mar 2014, 09:29

Heb met dit systeem geen ervaring, wel met de TT, we kunnen het gaan proberen, bedankt voor de info

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door CanisLupus » za 08 mar 2014, 17:43

Als ik de code (korting op freshmaps - van 100 voor 20 euro) invul krijg ik de volgende melding:
U kunt de FreshMaps tegoedbon niet meer inwisselen, aangezien het apparaat inmiddels langer dan dertig dagen in gebruik is.

Ik heb nooit naar dat boekje met vouchers gekeken. Vandaag dacht ik, toen ik het bovenstaande las: laat ik eens ff kijken...
Helaas, dan maar over een jaar eens 100 euro dokken :-(

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door GuidoUp » za 08 mar 2014, 18:16

Yes dat had ik ook... Dan wordt je goed genaaid hiermee!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
vibi
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 jul 2013, 18:16

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door vibi » za 08 mar 2014, 18:43

Ik heb het zelfde gehad
Op de site van navigon stond dat je na 30 dagen moest updaten
Dus gewacht in gelogd en kreeg de zelfde melding
Bellen, sorry er staat een fout op de site, deze is immiddels hersteld
Ze kunnen de datum nog terug zetten ff zeuren, dat het onduidelijk is
Misschien lukt het anders vragen voor een aanbieding ik kreeg in eerste instantie korting ipv €99 €79 is niet veel maar toch iets
Suc 6
http://www.garmin.com/nl/garmin-aankond ... swagen-up/

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door CanisLupus » za 08 mar 2014, 18:52

Bedankt voor de tips. Misschien wel slim om te reclameren, de dealer adviseerde om eerst een paar maanden te wachten met updaten omdat er in het begin nog wel eens wat mis ging. Systeem moest eerst "inleren"; vreemd verhaal. Maar misschien kan het dan via de dealer, zij gaven immers het advies...

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door DonkUp » za 08 mar 2014, 21:04

Ik kreeg de voucher juist apart in de handen gedrukt door de verkoper bij aflevering, met de mededeling zo snel mogelijk aan te melden en de code te activeren om zo de korting mee te pakken.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door --BUMP-- » zo 09 mar 2014, 00:34

Ik heb die voucher van 20 euro lekker links laten liggen: je hebt sowieso recht op de nieuwste kaart bij aanschaf, dus binnen 90 dagen kon ik nog mooi de nieuwste kaart gratis downloaden.

Met die voucher heb je een tweejarig abonnement, maar in twee jaar tijd verandert er over het algemeen niet zo veel (grofweg 5% per jaar, misschien 1% merkbaar). Daar had ik het geld niet voor over hoor.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door CanisLupus » zo 09 mar 2014, 10:06

Ach ja Bump, je hebt gelijk. Op onze andere auto heb ik 3 jaar gedaan voor ik een update deed (3 jaar, maar toen was het echt nodig, vooral omdat we met deze auto ook buiten de regio reden, we reden steeds vaker verkeerd).
Met de Up doe ik woon-werk en een beetje in de regio. Dus update is echt niet nodig. Het was meer het gevoel...

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door MuziekUP » zo 09 mar 2014, 19:56

Voor € 20,00 gedurende 2 jaar per kwartaal een update acht ik wel zinvol, heb dan ook gebruik gemaakt van de voucher. Ik kijk daarbij niet alleen naar veranderingen in het NL-wegenstelsel, maar ook naar het buitenland.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

bamibal
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 15:41
Locatie: Almere

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door bamibal » za 22 mar 2014, 18:55

Zojuist de nieuwste kaart erop gezet (Q1 - 2014), niet duidelijk wat er vernieuwd is, de N201 wijziging staat er nog niet op. Het updaten zelf duurt nog steeds erg lang zeker een uur dus doe geen update vlak voordat je op vakantie gaat. Voor de mensen met een verlopen kortingscode, dat probleem had ik ook maar nadat ik met navigon support contact had opgenomen kreeg ik een verse code voor 2 jaar updates.
Seat Mii 5drs met cruisecontrol Afbeelding = Afbeelding Spritmonitor

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door CanisLupus » zo 23 mar 2014, 20:52

bamibal schreef:Voor de mensen met een verlopen kortingscode, dat probleem had ik ook maar nadat ik met navigon support contact had opgenomen kreeg ik een verse code voor 2 jaar updates.
Ik ben benieuwd waar ik de support site kan vinden 'bamibal'. Gewoon in het fresh programma?

bamibal
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 15:41
Locatie: Almere

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door bamibal » do 08 mei 2014, 15:14

Ja in het Fresh programma, je moet voor het Fresh programma ook een navigon fresh account maken. Destijds (juli 2013) heb ik per email contact gehad met support.nl@garmin.com en aan hun uitgelegd dat ik iets te laat was met het gebruik van de voucher. Ze hebben toen de voucher opnieuw geactiveerd. (sorry voor de late reactie op je vraag).
Seat Mii 5drs met cruisecontrol Afbeelding = Afbeelding Spritmonitor

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: nieuwe kaarten voor navignon

Bericht door CanisLupus » vr 09 mei 2014, 20:16

bamibal schreef:Ja in het Fresh programma, je moet voor het Fresh programma ook een navigon fresh account maken. Destijds (juli 2013) heb ik per email contact gehad met support.nl@garmin.com en aan hun uitgelegd dat ik iets te laat was met het gebruik van de voucher. Ze hebben toen de voucher opnieuw geactiveerd. (sorry voor de late reactie op je vraag).
Bedankt :D Ik heb net een mail gestuurd. Nu even afwachten.

Plaats reactie