knak in de koppeling Oplossing P9

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: knak in de koppeling

Bericht door Touchwood » za 18 jan 2014, 09:57

De master zit direct achter het mechanisme van het koppelingspedaal. De slave op de versnellingsbak. Beetje moeilijk duiden zo. Als je geïnteresseerd bent kun je het beste alle documentatie voor een paar euro downloaden van Erwin, waar dankzij Europa Volkswagen alle info beschikbaar moet stellen. Een zee van info al die pdf's. Dikke 3000 pagina's in totaal.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: knak in de koppeling

Bericht door Touchwood » za 18 jan 2014, 10:03

erwin.volkswagen.de

Account aanmaken en aan een uur download tijd heb je genoeg voor de Up.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
richardm35
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 09:27

Re: knak in de koppeling

Bericht door richardm35 » za 18 jan 2014, 10:41

Mijn seat mii is afgelopen woensdag naar dealer geweest en hebben ze de koppelingspedaal vervangen en nu heb ik er geen last meer van! Top service van seat century

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » zo 19 jan 2014, 10:00

Beste Uppers..

Ik ben even asociaal om mijn eigen niet voor te stellen (Dat ga ik dadelijk meteen doen ;))

Ik kwam naar aanleiding dat ik een knak/klik in mijn koppeling heb,zodra ik hem in wil drukken.
Het gaat hier om een nieuwe Seat Ibiza (augustus 2013 nieuw gekocht), en na 900KM kwam de knak in mijn koppelingspedaal. (staat overingens nu pas 3000KM op de teller, wij rijden niet zoveel)

Paar keer voor gebeld naar de dealer, geen probleem, kom langs gaan we kijken.
Zo gezegd zo gedaan, langs geweest.. niks aan de hand meneer, het is de schakelaar, maar daar kunne wij NIKS aan doen.

Goed, wij waren hier niet blij mee, ging ik rond zoeken op het internet,kwam ik verschillende dingen tegen, dealer gebeld, hoop uitleg en tekst gehad dat dit echt niet valt te verhelpen,en dat wij de eerste waren die hier over "klagen".
Oke, fijn.. het zal dan wel, ga je weer kijken op internet dan zie je dat er heel veel VAG auto's hier last van hebben (VW up, Seat Mii, Skoda Citigo).
Ik zie dat sommige mensen netjes worden behandeld, en sommige wat minder,want PON zegt dat dit gewoon hoort, en als hun het zeggen is het waar :naughty:

A fijn, weer gebeld, en we werden niet meer serieus genomen. (Dit is onze 4de auto die we daar kopen,hoe kan je ons NIET serieus nemen..)
Na hoop gestegel en geruzie willen ze de schakelaar vervangen, MAAR.. ze zijn er van overtuigd dat het terug kan komen.
Dan lijkt mij dat je als dealer zijnde verdomd goed weet wat de oorzaak is!!

Afgelopen zaterdag even langs een dealer in de buurt geweest, uiteraard deed me koppeling het zoals die nomaal hoort te doen,geen klikken/knakken, dus kunnen ze ook niet vertellen wat het is.
De monteur dacht waarschijnelijk de koppelings cilinder, maar dat lijkt mij ook zo sterk, het is een droge klik als je de pedaal even met "rust" heb gelaten (soms doet die het bij elke keer als ik wil schakelen)
Overigens werkt de schakelbak prima, niks geks aan.

Nu wordt dus zoals gezegd na veel bellen en wat woordenwisselingen de schakelaar vervangen,maar de magazijnchef stond erop, als dit wordt gemaakt, doen zij er niks meer aan!! :evil:
Waar is die 4 jaar garantie dan voor ??

Wij weten niet meer wat wij moeten doen,wij durven gewoon niet meer contact op te nemen met de dealer. (en het is niet in de buurt, wij komen uit R'dam, en het zit in Brabant, dat deden wij juist omdat we hiervoor altijd onze auto's daar lieten maken,keuren, kopen, en de hele goed service)

Eerlijk gezegd hebben wij nu ook een beetje spijt dat we weer voor Seat zijn gegaan.

Help. :|

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door RobertJ » zo 19 jan 2014, 14:44

Dag ... (naam onbekend),

Waarom ga je niet met de ibiza naar een andere dealer? Garantie is universeel en garages staan te springen om klanten (voornamelijk voor onderhoud e.d.).
Laat andere garages er eens een mening over geven, dan kom je vanzelf verder :)

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » zo 19 jan 2014, 16:01

Hallo Robertj,

Ik ben gisteren bij een VW dealer geweest (doet ook onderhoud Seat ect.)
Daar het probleem uitgelegd, maar had er nooit van gehoord, en natuurlijk deed de pedaal het perfect. (net als je kiespijn heb,en je komt bij de tandarts en er is niks)
Dus hij dacht, koppelingscilinder, maar dat geloof ik ook niet zo.

Probleem is, dat ze overal wat anders zeggen, en ik sta er ook niet om te spingen om bij die dat te doen,en de ander dit. En dat erbij komt dat elke keer alles uit de auto moet gebouwd worden. (ik snap dat dat moet,maar leuk is anders)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door RobertJ » zo 19 jan 2014, 18:24

Ach gewoon een paar keer langs gaan als ie het doet.... eens zal er een moment komen dat ze het ook horen en dan krijg je misschien eennbetere verklaring :)

Sent from my XT897

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » zo 19 jan 2014, 19:06

Dat is het probleem, als we gaan is er niks te merken, en sta je voor niks daar.

Onze vaste dealer is niet zozeer naast de deur, moet er toch echt een vrije dag voor nemen.
Gisteren bij ons in de buurt langs geweest,die denken de koppelings cilinder, maar dat lijkt mij eigenlijk niet. De rest werkt normaal zoals het moet.

Dat is het probleem,de één zegt dit,de ander dat.

En bij PON is dit probleem bekend, niet alleen bij Up's, Mii's en Citigo's, heb er ook een paar gelezen over Golfjes ect.

Nu willen ze de schakelaar bij het pedaal vervangen, maar ze zijn ervan overtuigd dat dit toch niet gaat werken,en dat ze nu dus iets vervangen wat niet nodig is (snap het als dat ook zo is)
Maar dan moet er toch iets anders zijn ?

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » zo 19 jan 2014, 19:20

Overigens, mijn vaste dealer, de monteur houdt het op dat de Cruis Control erop is aangesloten,dat daarom mijn pedaal klikt. (misschien klinkt dit bekend,dat ze ook dit bij de gedupeerde mensen zeggen)

Erg vreemd, rij al jaren met auto's met Cruise, zelfde merk, andere merken en nergens zat een klik in..
Overigens is het probleem soms bij elke rit, elke keer als je schakelt, en soms is er niks.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: knak in de koppeling

Bericht door oppermii » zo 19 jan 2014, 19:33

Is het nou een klik of een knak? Of n tik? Is tuurlijk lastig te omschrijven op n forum maar dus ook lastig te begrijpen :O
Ik hoor ook wel tikken uit het dashboard maar dat klinkt meer als n relais en weet nog niet of het samenvalt met het gebruik van de koppeling.

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » zo 19 jan 2014, 19:43

Klik, klak, ik bedoel er allebei hetzelfde ermee. Het is inderdaad lastig uit te leggen zo vanaf de computer. ;)

Nee het is ook niet uit het dashboard,want ik voel het echt in mijn linker voet :)

Maar dit is volgens mij gewoon een productie probleem,waar PON niks mee doet.
Het schijnt dat het niet kwaad kan, maar leuk is anders.

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » ma 20 jan 2014, 08:47

vwboy schreef:Bij ons gaat ie volgende week naar de dealer om t onderdeel te vervangen hou jullie op de hoogte.
Het duurt ongeveer 2.5 uur om t onderdeel te wisselen
Hoe is de situatie op dit moment. Werkt het weer naar behoren, of nog steeds problemen ?

Wat is er nu precies vervangen ?

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: knak in de koppeling

Bericht door CanisLupus » di 21 jan 2014, 12:54

Vanmorgen ook weer die knak gevoeld, iets meer dan op andere momenten.
Situatie was:
-Koude motor
-Links afslaand
-Licht slippende koppeling in zijn 2 (anders ging ik met 1200 toeren te hard de bocht door), pedaal iets ingedrukt.

Gebruikersavatar
ma76
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 07:57
Locatie: regio 0164

Re: knak in de koppeling

Bericht door ma76 » do 23 jan 2014, 17:23

Zoals belooft zou ik vandaag melden dat de up!naar De dealer is geweest voor de knak in de koppeling en de koppeling pedaal is vernieuwd e de pedaal knak niet meer
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » do 23 jan 2014, 18:29

vwboy schreef:Zoals belooft zou ik vandaag melden dat de up!naar De dealer is geweest voor de knak in de koppeling en de koppeling pedaal is vernieuwd e de pedaal knak niet meer

Hou het even in de gaten,ben benieuwd hoelang die nu zonder "knakken" het doet,

Is alleen het pedaal vervangen,of ook de koppelings cilinder ?
En wat was hun antwoord waarom de pedalen nu al knakken , ergens een bekend probleem ?

Gebruikersavatar
ma76
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 27 nov 2013, 07:57
Locatie: regio 0164

Re: knak in de koppeling

Bericht door ma76 » do 23 jan 2014, 19:15

Dat gaan we zeker doen
High up azul blue bijna full option 17 inch wielen

Marc VW
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 01 sep 2013, 13:37

Re: knak in de koppeling

Bericht door Marc VW » wo 29 jan 2014, 15:37

OPGELOST! , vandaag de Up opgehaald, nieuw koppelingspedaal en cilinder. Product eigenschap mun kont! .. Ach ja, leenauto mee gehad en mun up gewassen terug gekregen

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » wo 29 jan 2014, 18:29

Ik wist het,ik wist het!!!

Wij moeten vrijdag, bij ons gaan ze lekker van "achter" naar "voor" werken, ze blijven erbij dat het de SCHAKELAAR is, :evil:
En maar zeggen dat ik de eest ben met dit probleem, terwijl ik bij de VW dealer wel serieus werd genomen en dat het een fout uit de fabriek is (net zoals bij de Up,Mii's en Citigo's)

Ben bang dat het ruzie wordt, wij willen niet dat de schakelaar vernieuwd wordt, omdat het niet de schakelaar is (terwijl ze zelf zeggen dat de schakelaar 100% goed is die er NU in zit... man man,hoe kan je je eigen tegenwerken)

Heb er al zin in vrijdag.. Not.

Mijn vriendin ging vandaag stuk rijden met de auto, serieus bij elke schakel die ze deed : in zijn 1 "knak" , 2 "knak" ga zo maar door.

Ibizaboy
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 09:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door Ibizaboy » za 01 feb 2014, 07:36

Update :

Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest.

Een hele discussie aangegaan,met ruzie tot gevolg (kreeg de sleutels terug)

Ik wilde NIET dat de schakelaar vervangen werd,maar gelijk de oorzaak aanpakken, koppelingscilinder en pedaal.
Hoofdmonteur erbij, nee schakelaar wordt vervangen,is het daarna nog dan gaan we verder zoeken.

Ik was hier totaal niet mee eens, ben zuinig op mn spullen,en wil niet dat 3,4,5 keer mijn auto wordt opgehaald terwijl ze zelf zeiden dat het niet aan de schakelaar ligt!
Dus ik zei : bij een andere dealer zeiden ze koppelingcilinder vervangen (staat notebenen nu pas 3,400KM op de teller,auto is bijna 6 maanden oud!)
Toen werd het ruzie,kreeg ik de sleutels terug en kon ik vertrekken, best joh, ben ingestapt en even blijven wachten (mijn vriendin was de boel aan het rechttrekken..waar halen die vrouwen die kalmte vandaan ?? :))

Dus even laten hebben ze de excuus aangeboden (ben tenslotte jaren klant,mijn vierde auto daar! + nog mensen heengestuurd om daar hun nieuwe auto te bestellen)
Hebben de magazijn chef en monteur een rondje in de auto gereden, en ja hoor.. schakelaar EN koppelingscilinder wordt vervangen.

NU kan het INEENS wel.. raar.

Volgende week donderdag weer daarheen om de auto af te zetten,als alles goed gaat is die vrijdag klaar. Ga hem zaterdag ophalen dan.
Nu hoop ik dat ze hem GOED ontluchten, dat heb ik met een andere auto daar ook eens gehad, kon ik ook 2x terug!

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: knak in de koppeling

Bericht door RobertJ » za 01 feb 2014, 10:09

Toch knap dat je daar dan nog blijft, ik had al lang een andere dealer gezocht na zulke dingen. Maarja, als deze dealer het dichtstbij zit, moet je ook naar je eigen voordeel blijven kijken :)
Hoop dat je probleem ermee is opgelost, al vraag ik me toch af of het niet snel weer zal terugkomen, ik neem aan dat ze geen ander type erin zetten.

Sent from my XT897

Plaats reactie