knak in de koppeling Oplossing P9

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » di 05 apr 2016, 12:58

Net bij de dealer geweest, en het probleem voorgelegd. De beste man kom mij vertellen dat garantie op garantie niet bestond. Voor de duidelijkheid heb ik nog eens gevraagd wat er precies was vervangen de vorige keer. Hij zei het koppelingspedaal en de cilinder die daar achter zit. Kosten exclusief btw voor die reparatie zouden dan zijn geweest € 360. Deze zijn natuurlijk vergoed vanwege de garantie. Nu heeft de service medewerker gebeld met iemand van de reparatie afdeling en zij hadden gezegd het probleem te herkennen. Echter kon er geen beroep worden gedaan op de garantie van de reparatie, omdat de reparatie onder de initiële garantie viel. Kan ik begrijpen, misschien dat kgroot.nl dit kan bevestigen. officieel gezien zou ik dan nu wel voor de kosten moeten opdraaien. Echter zijn zij bereid om te kijken of een coulance mogelijk is. Daar word ik later vandaag of morgen voor gebeld. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: knak in de koppeling

Bericht door robbert-h » di 05 apr 2016, 13:45

TwitNour schreef:Net bij de dealer geweest, en het probleem voorgelegd. De beste man kom mij vertellen dat garantie op garantie niet bestond. Voor de duidelijkheid heb ik nog eens gevraagd wat er precies was vervangen de vorige keer. Hij zei het koppelingspedaal en de cilinder die daar achter zit. Kosten exclusief btw voor die reparatie zouden dan zijn geweest € 360. Deze zijn natuurlijk vergoed vanwege de garantie. Nu heeft de service medewerker gebeld met iemand van de reparatie afdeling en zij hadden gezegd het probleem te herkennen. Echter kon er geen beroep worden gedaan op de garantie van de reparatie, omdat de reparatie onder de initiële garantie viel. Kan ik begrijpen, misschien dat kgroot.nl dit kan bevestigen. officieel gezien zou ik dan nu wel voor de kosten moeten opdraaien. Echter zijn zij bereid om te kijken of een coulance mogelijk is. Daar word ik later vandaag of morgen voor gebeld. Ik ben benieuwd, wordt vervolgd
Op de onderdelen zit bij VW altijd 2 jaar garantie: http://www.volkswagen.nl/service/garantie
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » di 05 apr 2016, 18:18

Volgens de medewerker blijkbaar niet als ik niet heb betaald voor de reparatie.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » di 05 apr 2016, 18:58

Lijkt me toch ook niet moeten uitmaken. Alsof er ineens een ander onderdeel in gaat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » wo 06 apr 2016, 16:59

Van Mosse Tilburg biedt mij een coulanceregeling aan. 70% op de onderdelen. Helaas niks op de arbeid. Totale kosten inclusief BTW komen dan op ongeveer €345,- (€75 minder)

Offerte aangevraagd bij VAGTechniek.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » wo 06 apr 2016, 19:08

Van Mossel is wettelijk verplicht garantie te geven op het onderdeel. Garantie van twee jaar op het onderdeel is twee jaar garantie of dat onderdeel er gedurende reparatiewerkzaamheden in is gekomen of tijdens een regulier onderhoud maakt geen zak uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » wo 06 apr 2016, 22:04

Petrolhead Tom schreef:Van Mossel is wettelijk verplicht garantie te geven op het onderdeel. Garantie van twee jaar op het onderdeel is twee jaar garantie of dat onderdeel er gedurende reparatiewerkzaamheden in is gekomen of tijdens een regulier onderhoud maakt geen zak uit.
Ik kan daar helaas niks over vinden op internet. Ergens officiële documentatie gevonden, Tom?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » do 07 apr 2016, 06:37

Begin hier eens. Kan vanavond het wetboek er wel even bij pakken. http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ietermijn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » ma 11 apr 2016, 23:12

Dealer gaat kijken of er wellicht wat meer coulance mogelijk is (ze gaan voor 100% coulance) Belt mij morgen terug om te laten weten. To be continued...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » di 12 apr 2016, 07:52

Klinkt als een goede ontwikkeling! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door damianw26 » wo 13 apr 2016, 20:11

Ook die van mij heeft een knakkende koppeling als de motor draait, het lijkt mij niet dat dit veel kwaad kan
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » do 14 apr 2016, 00:39

damianw26 schreef:Ook die van mij heeft een knakkende koppeling als de motor draait, het lijkt mij niet dat dit veel kwaad kan
Ik las op een ander forum dat je er niet mee moet gaan rondrijden omdat je er ook doorheen kunt trappen blijkbaar. Ook de dealer heeft 'niet repareren' niet echt als optie gegeven.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door Tom Westendorp » do 14 apr 2016, 10:41

Ik begrijp dat een dealer dat zegt maar volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Ik snap nog steeds niet precies wat het probleem precies is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door damianw26 » do 14 apr 2016, 12:02

Ik vind het raar dat domme 'producteigenschap' excuus. Die knak klinkt ook niet echt lekker maar ik heb er niet echt last van, maar goed als je er daadwerkelijk doorheen kunt trappen dan Zijm maar eens opbellen/langsgaan...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door damianw26 » do 14 apr 2016, 12:06

De knak is trouwens niet in het koppelingspedaal te voelen, je hoort het alleen als je ernaast staat of in mijn geval het dak open hebt..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » do 14 apr 2016, 17:23

Gebeld door de dealer. Coulance wordt 100%, dus ik hoef niet voor de reparatie te betalen. Netjes opgelost door Van Mossel Tilburg. Morgen belt de beste man voor een afspraak.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door damianw26 » vr 15 apr 2016, 13:14

Netjes van van Mossel :thumbup: . Ik dacht trouwens dat het vrij normaal is dat de koppeling knakt, bij mij knakt ie als ik m in zijn vrij zet en het koppelingspedaal loslaat. Dus niet bij het indrukken alleen bij het loslaten, knakt de koppeling bij jullie ook op die manier want dan is het dus wel een probleem :think:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » za 16 apr 2016, 00:17

Nee bij mij echt bij het indrukken.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door damianw26 » za 16 apr 2016, 14:39

Oké, in dat geval heb ik er geen last van. Hebben andere up's mii's citigo's het knak geluid onder de motorkap en enkel bij een draaiende motor, zowel bij het loslaten als bij het indrukken van de koppeling, of enkel bij loslaten? Niet dat ik bij de dealer aankom en dat zij mij dan vertellen dat het zo hoort :?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: knak in de koppeling

Bericht door TwitNour » ma 18 apr 2016, 10:31

Afspraak staat op donderdag. Kan er op wachten dus dat is mooi.

Plaats reactie