Automatische vergrendeling na rit

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Automatische vergrendeling na rit

Bericht door TwitNour » wo 25 dec 2013, 13:25

Hallo allemaal,
Ik stuit regelmatig tegen een probleem dat waarschijnlijk veelvoorkomend is. Je rijdt met je Up naar bestemming, zet de motor af, haalt sleutel uit het contact en stapt uit. Je vergrendelt je auto en later vraag je je dus af of je je auto wel hebt vergrendeld. Ik kan mij nog herinneren dat we in een Audi A4 van paar jaar geleden een automatisch slot zat. De deuren gingen automatisch op slot nadat je uitstapte (na paar minuten). Ik weet wel dat er standaard in de Up een soortgelijke functie zit. Wanneer je de auto ontgrendelt maar geen portieren opendoet, dan vergrendelt de auto zichzelf weer na approx 30 seconden.

Is het mogelijk om net als de Audi een automatisch slot aan te zetten of te programmeren? Zo ja, hoe? Het is bedoeld als 'zekerheid' en niet om voortaan de auto zonder vergrendeling achter te laten. Ik weet nog een keer dat ik naar de film ging en mijn auto in de garage parkeerde. Eenmaal in de bioscoopzaal vroeg ik mezelf toch echt af of ik mijn auto had vergrendeld... Heel de film met onderbuikgevoel gekeken. Op zulke momenten zou het handig kunnen zijn om te weten dat dat ding ook zichzelf vergrendelt als het nodig is. Ik hoop dat mensen dit snappen. Wat denken jullie?

Groet
Laatst gewijzigd door TwitNour op vr 04 jul 2014, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Muppie
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 21:14
Locatie: Zuid-Holland

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Muppie » do 03 jul 2014, 11:54

Ik zie dat je nog steeds geen reactie gehad heb op je vraag, best wel opvallend, want het lijkt mij dat wel meer mensen dit ook heel handig zouden vinden.
High Up - 60 pk - Dark Blue - 3-deurs - Classic Velgen - Drive pakket - Executive pakket - Maps & More - Getinte achterruit
TO DO: Zwarte naafdoppen, witte knipperlichten, witte dagrijlichten, kofferbakverlichting, instaplijsten, Vagcom-instellingen.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Altos » do 03 jul 2014, 14:05

Lijkt meer op keyless entry zo...niet zo nodig eigenlijk...maargoed, ieder z'n ding.

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Bhuddymahn » do 03 jul 2014, 18:12

Je zal maar een keer je sleutels in de auto hebben liggen terwijl hij zichzelf afsluit. Dan ben je nog verder van huis. Nee, dan liever zeker weten en checken dat hij op slot zit ;)
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Tom Westendorp » do 03 jul 2014, 18:17

Wie is er nou in charge over zijn eigen leven dan? Jij! Laat nog meer aan de techniek over! Dan leef je straks niet meer maar besta je alleen nog. Waar je zin in hebt. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Xanderv » do 03 jul 2014, 18:17

Mee eens bhuddymahn. Dan kan het inderdaad voorkomen dat ie afsluit met je sleutels ergens in de auto. Zal ook de reden zijn dat het geen optie is.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
mijndochters
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:37
Locatie: Heerhugowaard

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door mijndochters » do 03 jul 2014, 18:19

Bhuddymahn schreef:Je zal maar een keer je sleutels in de auto hebben liggen terwijl hij zichzelf afsluit. Dan ben je nog verder van huis. Nee, dan liever zeker weten en checken dat hij op slot zit ;)
ook al een keer aan de hand gehad.. 300 km van huis en dus ook de reservesleutel... :?
Ging als een trein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegenwoordig in een 11-2022 Volkswagen T-ROC

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Jos Bosch » do 03 jul 2014, 19:19

Mij ook al gelukt.Kofferbak open sleutel op hoedenplank en dicht gegooid.

Op slot dus :shock:

Gelukkig thuis voor de garage.En op vakantie altijd de reservesleutel mee ;)
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door VinceP » do 03 jul 2014, 19:32

Mijn Skoda gaat vanzelf opslot als ik ver genoeg van me auto af ben. Maar gaat niet opslot als de sleutel er nog in ligt. pas ook met auto wassen had ik de sleutel op hoedenplank laten liggen en auto bleef gewoon open. hij kan dan kennelijk nog steeds de transponder lezen van klein afstandje. Net nog even gecheckt als ik naar binnen loop springt hij op slot. auto staat overzijde straat in vak. Dus werkt prima zou ik zeggen
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door GuidoUp » do 03 jul 2014, 19:39

Heb jij dan een intelligent key??


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door RobertJ » do 03 jul 2014, 20:34

GuidoUp schreef:Heb jij dan een intelligent key??


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Als die ook mijn tentamens maakt wil ik die ook wel!

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Roelio » do 03 jul 2014, 21:17

Waar is mijn fucking reserve sleutel !!!!!!!
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Thijsvdvl » do 03 jul 2014, 21:34

Een auto hoort nooit uit zichzelf te sluiten! Wanneer hij dit doet is er altijd iets mis.
Enigste manier wanneer een auto hoort te sluiten is via de afstandsbediening of anti carjacking als je gaat rijden.

Kessy is sowieso geen sprake van bij een Up want is nooit geleverd. Daarbij moet je ook gewoon de auto sluiten met kessy en sluit niet automatisch als je weg loopt.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door vwupassen » vr 04 jul 2014, 00:09

Ik zie ook totaal geen nut in deze optie. Ik vertrouw geen enkele techniek 100%. Ik check standaard bij afsluiten of de deur daadwerkelijk op slot is. Is niet eens iets waar je bij nadenkt is een automatisme. Ik zou verwachten dat vrijwel iedereen met een eigen auto dat zou hebben maar misschien zit ik er volledig naast. haha
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door oppermii » vr 04 jul 2014, 07:17

Dus je vertrouwt het remsysteem ook niet? En de wielophanging?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Autheo » vr 04 jul 2014, 10:02

RobertJ schreef:
GuidoUp schreef:Heb jij dan een intelligent key??
Als die ook mijn tentamens maakt wil ik die ook wel!
Voor iemand die denkt dat een intelligent key bij tentamens kan helpen is het zeer de vraag of diens kennis hoe dan ook toereikend is om voor een tentamen te kunnen slagen... ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 13:00

Het is niet dat ik altijd vergeet m'n auto op slot te doen, het is meer dat ik daar altijd veel te veel over nadenk en veel te veel paranoia over ben. Met zo'n systeem zou het twijfels kunnen wegnemen. Het is niet de bedoeling dat je gaat rekenen op het systeem dat hij het wel voor je doet, meer een extra tooltje voor de zekerheid. Zoiets als de skoda heeft van een paar posts terug lijkt me ontzettend handig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 13:03

Thijsvdvl schreef:Een auto hoort nooit uit zichzelf te sluiten! Wanneer hij dit doet is er altijd iets mis.
Enigste manier wanneer een auto hoort te sluiten is via de afstandsbediening of anti carjacking als je gaat rijden.
Dat is volgens mij niet waar. Als je je Up ontgrendelt en 30 seconde wacht, dan gaat hij toch echt zelf weer op slot. Of bedoel je dat met 'via afstandsbediening'?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door Jos Bosch » vr 04 jul 2014, 15:22

Thijsvdvl schreef:Een auto hoort nooit uit zichzelf te sluiten! Wanneer hij dit doet is er altijd iets mis.
Enigste manier wanneer een auto hoort te sluiten is via de afstandsbediening of anti carjacking als je gaat rijden.

Kessy is sowieso geen sprake van bij een Up want is nooit geleverd. Daarbij moet je ook gewoon de auto sluiten met kessy en sluit niet automatisch als je weg loopt.
Thijs had alleen de kofferbak open gemaakt.De rest was nog op slot.Ben zelfs nog de reservesleutel gaan halen.
Was dus echt vanzelf weer op slot gegaan.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Automatische vergrendeling na rit

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 15:59

Jos Bosch schreef:
Thijsvdvl schreef:Een auto hoort nooit uit zichzelf te sluiten! Wanneer hij dit doet is er altijd iets mis.
Enigste manier wanneer een auto hoort te sluiten is via de afstandsbediening of anti carjacking als je gaat rijden.

Kessy is sowieso geen sprake van bij een Up want is nooit geleverd. Daarbij moet je ook gewoon de auto sluiten met kessy en sluit niet automatisch als je weg loopt.
Thijs had alleen de kofferbak open gemaakt.De rest was nog op slot.Ben zelfs nog de reservesleutel gaan halen.
Was dus echt vanzelf weer op slot gegaan.
Als je op je AB de middelste knop indrukt, dan kan alleen de kofferbak open. Doe je hem dan dicht, dan kan hij niet meer open. Veelgebruikt in Amerika blijkbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Plaats reactie