Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door up! » ma 16 apr 2012, 20:32

Ik ga binnenkort een tochtje door Italië maken, met een auto die geen (goed) navigatiesysteem heeft. Ik zou de navigatie van de up! (van het maps&more pakket) wel willen meenemen als (los) navigatiesysteem. Kan dat?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door koen » ma 16 apr 2012, 20:34

Voor zover ik weet kan dat gewoon, echter...... ik zou niet weten hoe je hem in dat geval moet opladen en hoe lang hij het vol gaat houden :D

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door High-up! » di 17 apr 2012, 13:10

Dat kan gewoon. Ik weet ook niet hoe lang je met een acculading doet en je hem volgens mij kan opladen met een USB adapter die je nog wel zelf aan zal moeten schaffen. Je kan kiezen tussen vervoersmiddel: auto, fiets, lopen en vrachtwagen en nog één (waarvan ik vergeten ben welke).. Wat wel een grappig dingetje is, is dat je als je je auto hebt geparkeerd en je te voet verder gaat, je jezelf weer naar je voertuig terug kunt laten navigeren. Hij onthoud waar je auto geparkeerd is. :D
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
geef nooit up
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 19:58

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door geef nooit up » di 17 apr 2012, 14:51

Dat laatste is idd 'fijn', vooral als je navigon gestolen wordt, verhalen zijn alom bekend :P dan ben je en de inhoud van je broekzakken kwijt plus je auto en met nog een beetje meer pech staat er in je navigon je thuis adres. kleine tip verplaatst dit adres dan bijvoorbeeld altijd een huis of 20, scheelt een hoop ellende.

Verder ontopic, je kan hem idd buiten de UP gebruiken je zal alleen voor in een andere auto een houder + oplader zien te regelen. :D
High up 60pk, bluemotion, Candy White, drive pakket, executive pakket, maps and more, dynamic pakket.

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door dubbel-UP! » di 17 apr 2012, 17:05

geef nooit up schreef:Dat laatste is idd 'fijn', vooral als je navigon gestolen wordt, verhalen zijn alom bekend :P dan ben je en de inhoud van je broekzakken kwijt plus je auto en met nog een beetje meer pech staat er in je navigon je thuis adres. kleine tip verplaatst dit adres dan bijvoorbeeld altijd een huis of 20, scheelt een hoop ellende.

Verder ontopic, je kan hem idd buiten de UP gebruiken je zal alleen voor in een andere auto een houder + oplader zien te regelen. :D

Zit wat in, maar je kan er een pincode inzetten. Je eigen auto herkent het apparaatje. Maar eenmaal uit de auto, dien je de pincode in te toetsen.
Toch weer een beveiliging
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door koen » di 24 jul 2012, 22:16

Weet iemand toevallig welk type houder je moet kopen om de Navigon buiten de Up! te gebruiken. Ik wil hem namelijk graag mee hebben op vakantie en de Up! blijft thuis.

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door pvaken » wo 25 jul 2012, 16:33

Volgens mij is de PID op basis van de Navigon 70 Premium.
Indien de achterzijde gelijk is zouden deze moeten passen

http://www.gpsshop.nl/accessoire/102287 ... emium.html
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door oubaasje » wo 25 jul 2012, 17:34

koen schreef:Weet iemand toevallig welk type houder je moet kopen om de Navigon buiten de Up! te gebruiken. Ik wil hem namelijk graag mee hebben op vakantie en de Up! blijft thuis.
Waarom zou je een houder willen hebben? Je kunt het tablet toch gewoon in je rugzak of je jaszak stoppen?
Als je ook nog een laptop bij je hebt met usb-aansluiting kun je de Navigon M+M ook nog opladen (mits de laptop op het lichtnet is aangesloten)

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door pvaken » wo 25 jul 2012, 17:46

oubaasje schreef:
koen schreef:Weet iemand toevallig welk type houder je moet kopen om de Navigon buiten de Up! te gebruiken. Ik wil hem namelijk graag mee hebben op vakantie en de Up! blijft thuis.
Waarom zou je een houder willen hebben? Je kunt het tablet toch gewoon in je rugzak of je jaszak stoppen?
Als je ook nog een laptop bij je hebt met usb-aansluiting kun je de Navigon M+M ook nog opladen (mits de laptop op het lichtnet is aangesloten)
Ik denk omdat hij hem in de auto wil gebruiken en de PID gewoon aan het raam wil monteren.
Opladen kan overigens ook gewoon met een USB oplader voor in de sigaretten aansteker waar je de USB kabel insteekt die bij je PID is geleverd.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door koen » wo 25 jul 2012, 22:22

Dat klopt inderdaad. Ik wil hem mee hebben in de andere auto en hem op het raam monteren. Ik denk dat ik hem van die site ga bestellen.

Dank je wel voor de tip. Ik ga er mee aan de slag. Volgens mij is het inderdaad gelijk aan de Navigon 70 Premium.

genooiyork
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 21:11

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door genooiyork » do 31 okt 2013, 21:13

Beste koen,

Kunt u mij laten weten als de oplader gewerkt heeft ? Want ik heb al vele opladers geprobeerd maar telkens valt hij uit ( denk dat de accu leef raakt).

Want moet hem hierna gewoon weer opstarten helaas.

Red-up
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 18 okt 2013, 19:28

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door Red-up » do 31 okt 2013, 21:22

Topic is al meer dan een jaar oud.
Misschien dat iemand er wel een antwoord op heeft.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Navigatie buiten up! bruikbaar?

Bericht door up! » do 31 okt 2013, 23:42

Ja hoor, het werkte. Het navigatiesysteem heb ik vorig jaar meegenomen in mijn andere auto en het systeem werd gewoon doorlopend opgeladen via de 12V-aansluiting in mijn andere auto (via extra USB apparaat dat ik in de 12V-aansluiting stopte).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie