Herrie bij regen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herrie bij regen

Bericht door Tom Westendorp » di 24 apr 2012, 11:24

Ik dacht al! Wat radicaal. Ik denk dat een spuitbus het beste alternatief is. Soort van bitumen kan natuurlijk ook maar is lastiger te verwijderen en goed te plakken denk ik.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Herrie bij regen

Bericht door RonaldNL » di 24 apr 2012, 11:50

Jaaa lul je ermaar uit wedde dat je tt heb gedaan lol :-D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Herrie bij regen

Bericht door dubbel-UP! » di 24 apr 2012, 16:50

Ik vind de regen wel meevallen, steentjes hoor je echter veel duidelijker.
Ik vermoed zomaar dat er een tzt een originele wielkastbekleding (kunststof) op de markt gaat komen.
De aftermarket zal hier best iets voor verzinnen. De rest vertrouw ik niet zo, spuitbussen e.d. Kom je dan nog weg met eventuele roestgarantie?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Herrie bij regen

Bericht door High-up! » di 24 apr 2012, 17:17

RonaldNL schreef:Jaaa lul je ermaar uit wedde dat je tt heb gedaan lol :-D
Damn... Je hebt me door!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Herrie bij regen

Bericht door Ron UP » di 24 apr 2012, 19:08

Moeten jullie eens luisteren........ :D
Ik had ergens in mn grijze massa ooit eens iets opgevangen wat een clubmaatje had bedacht bij onze weetjewel club. Dat persoon is altijd heeeeel erg serieus met zn bus bezig e nook hij heeft toen zn wielkasten gedaan met tapijt, dus ja, het is een bekend iets om t zo te doen. Scheelt aanmerkelijk in het geluid maar hij had dus eerst een kunststof scherm erin gehangen, wat voor de Up nog niet beschikbaar is.
Hier zijn uitgebreidde verhaal........

http://www.eldiape.com/geluidsreductie/ ... ductie.htm

Zijn site: http://www.eldiape.com/ we hebben met zn alleen veel aan zijn info gehad, en nog steeds kom ik op weetjewel (12 jaar trouwe bezoeker geweest he :D )
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Herrie bij regen

Bericht door RonaldNL » di 24 apr 2012, 21:40

Ja leuk maar hier zit het tapijt idd op de plastic behuizing dus dat valt voor d eUp al af , maar hij heeft ook zn kasten met tectyl gedaan dan ben je volgens mij ook al klaar dempt ook het geluid , maar idd wat hierboven al werd gezegt zou dat effect hebben op de garantie.... zou niet weten waarom maar je weet nooit met Pon
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Herrie bij regen

Bericht door RoyVisser » wo 25 apr 2012, 15:13

Die bitumen matten zijn ook een goede oplossing
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Herrie bij regen

Bericht door TOP UP! » wo 25 apr 2012, 19:45

.... dan maar herrie. Ik vind het zonde om een nieuwe auto vol te plakken met tapijt of bitumen. Maarja, het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herrie bij regen

Bericht door Tom Westendorp » do 26 apr 2012, 10:38

Rij comfort is natuurlijk wel belangrijk maar ik kan me niet voorstellen dat het een onvoorstelbare herrie geeft bij het rijden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Herrie bij regen

Bericht door Psycho_Mantis » do 26 apr 2012, 10:55

Ik vond het geluid best wel meevallen eigenlijk?
Alleen als je door een grote plas heen rijd hoor je dat wel natuurlijk.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Herrie bij regen

Bericht door up! » do 26 apr 2012, 12:40

TOP UP! schreef:.... dan maar herrie. Ik vind het zonde om een nieuwe auto vol te plakken met tapijt of bitumen. Maarja, het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht ;)
+1 Los daarvan, ik heb eigenlijk nauwelijks ergens last van, valt me bijna niet op. Ok, het is geen Mercedes S-klasse qua comfort, maar wat maakt het uit :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Herrie bij regen

Bericht door Ron UP » wo 09 mei 2012, 20:55

Gisteravond in noodweer gereden, nabij Amersfoort, zeeeeer veel water op de weg, Uppie had totaal geen moeite met sturen of aquaplanning ofzo, maar dat geluid in de achterste wielkasten was werkelijk niet om aan te horen hoor, klonk echt superhard in de Up.
Ik was al van plan om mn achterwielkasten te laten behandelen, dus vanmorgen gelijk gebeld. Ik wil t allemaal goed geregeld hebben voordat ik nog zieker ga worden, ieder "hoofdstuk" snel afhandelen in mn hoofd, noem ik dat.
Vrijdag breng ik m weg naar een anti roest bedrijf, eerst een ML laag erop, en dan een dik blijvend elastisch spul erop :mrgreen:
Zal ongetwijveld beter zijn qua geluid, evt roestvorming en de looks zijn ook beter :D
Zal gelijk ook ff vragen of ze de remtrommels meepakken, is nu een vieze rare grijsachtige kleur. Normaal gesproken doe ik dat zelf altijd met zwarte Hammerrite hamerslag maar nu ze toch bezig gaan.........
Laatst gewijzigd door Ron UP op wo 09 mei 2012, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Herrie bij regen

Bericht door eas » wo 09 mei 2012, 20:57

als zaankanter moet ik vragen : wat mot dat kosten ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Herrie bij regen

Bericht door Ron UP » wo 09 mei 2012, 20:58

Hoezo als zaankanter? Kijk uit he, mn moeder is ook een zaankanter :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Daca51
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 21:12

Re: Herrie bij regen

Bericht door Daca51 » vr 11 mei 2012, 00:16

IK heb al eerder hierover geschreven( niet alleen herrie bij regen maar ook opspattende steentjes en modder).Niemand had een antwoord en toen heb ik toch contact opgenomen met mijn dealer.Hij is nu op zoek naar een oplossing.Zodra ik een antwoord krijg laat ik jullie weten.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Herrie bij regen

Bericht door Paulus » za 12 mei 2012, 07:50

Daca51 schreef:IK heb al eerder hierover geschreven( niet alleen herrie bij regen maar ook opspattende steentjes en modder).Niemand had een antwoord en toen heb ik toch contact opgenomen met mijn dealer.Hij is nu op zoek naar een oplossing.Zodra ik een antwoord krijg laat ik jullie weten.
Ik ben zeer benieuwd wat de dealer voor oplossing heeft! Aangezien een wielkastkap m.i. niet haalbaar is zonder de binnenkant flink aan te passen, lijkt mij voor opspattende steentjes de enige oplossing om de wielkasten van tectyl te voorzien + de binnenkant met bitum matten bekleden, dan ben je al een heel end. Dan zit het metaal aan beide kanten ingedekt waardoor je geen metaal klank meer krijgt.

Voor degene die een Peugeot 206 (ik dus) hebben gereden, weten dat de geluiden die de Up! met zich meebrengt eigenlijk in het niets vallen :D . Ok, met steentjes heb ik het idee dat ze in mn kofferbak terecht komen steeds. :roll: Desondanks wacht ik af wat de beste oplossing gaat worden.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Herrie bij regen

Bericht door Up-Jury » za 12 mei 2012, 20:49

Knip een oude band in 2en en plak die in je wielkast, probleem opgelost! :lol:

Ik werk ook met transportbanden van 2/3 mm dik en ongeveer 1mtr breed en lengte is afhakelijk van de bandsectie deze zijn voorzien van een rubbere top laag en een Nylon geweven onderkant. Momenteel zit ik te denken om een strook te maken en deze in me wielkast te plakken als ik op 2 juni of later ook het geluid iritant vind. :)

Ben eigenlijk best trots op het idee. ;)
Laatst gewijzigd door Up-Jury op za 12 mei 2012, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Herrie bij regen

Bericht door Up&Go » za 12 mei 2012, 21:39

Daca51 schreef:IK heb al eerder hierover geschreven( niet alleen herrie bij regen maar ook opspattende steentjes en modder).Niemand had een antwoord en toen heb ik toch contact opgenomen met mijn dealer.Hij is nu op zoek naar een oplossing.Zodra ik een antwoord krijg laat ik jullie weten.
Ik luister ....... :P

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Herrie bij regen

Bericht door schuit_nl » za 26 mei 2012, 20:00

Vandaag eens even gekeken in de wielkasten van onze pasafgeleverde Up. Ik denk dat VW inmiddels zelf de oplossing heeft gevonden. In de wielkasten is namelijk een dikke laag flexibel donkergrijs spul gespoten. Het heeft een ruw oppervlak en is op alle delen in de wielkasten gespoten. Het ziet en voelt aan als geluiddempend.

Aangezien het nog niet regende weet ik niet zeker of dit inderdaad de oplossing is. Maar ik lees uit de bovenstaande berichten van jullie, dat de wielkasten gewoon kaal plaatstaal hebben.

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Herrie bij regen

Bericht door RonaldNL » za 26 mei 2012, 20:40

geen kaal plaatstaal dat kan niet he ±D
The Only Way is UP!

Plaats reactie