Herrie bij regen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Herrie bij regen

Bericht door Paulus » wo 30 mei 2012, 10:22

schuit_nl schreef:Vandaag eens even gekeken in de wielkasten van onze pasafgeleverde Up. Ik denk dat VW inmiddels zelf de oplossing heeft gevonden. In de wielkasten is namelijk een dikke laag flexibel donkergrijs spul gespoten. Het heeft een ruw oppervlak en is op alle delen in de wielkasten gespoten. Het ziet en voelt aan als geluiddempend.

Aangezien het nog niet regende weet ik niet zeker of dit inderdaad de oplossing is. Maar ik lees uit de bovenstaande berichten van jullie, dat de wielkasten gewoon kaal plaatstaal hebben.
Ik heb ook een witte Up, wat bedoel jij met donkergrijs spul in de wielkast? Er zit inderdaad een soort van rubberachtig laagje in de wielkasten gespoten, maar dat is bij mij wit (licht meegespoten met de auto kleur zeg maar). Ik denk dat dit een tectyl laag is tegen roest en tevens dempt dit iets.

Ik heb zelf onlangs in de reservewielbak een paar bitumen matjes geplakt (niet de gehele bak vol) en precies achter de plankhouder die aan de zijkanten op de wielkasten zit een bitumen matje. Dit scheelt al de helft aan rolgeluiden, regen nog niet meegemaakt. Als je alleen al nu op de wielkasten tikt (hetgeen niet beplakt is) dan klinkt dat al meer gedempt. Kosten 12,50 totaal (5 matjes).

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Herrie bij regen

Bericht door Martin33 » wo 30 mei 2012, 17:13

Paulus schreef:
schuit_nl schreef:Vandaag eens even gekeken in de wielkasten van onze pasafgeleverde Up. Ik denk dat VW inmiddels zelf de oplossing heeft gevonden. In de wielkasten is namelijk een dikke laag flexibel donkergrijs spul gespoten. Het heeft een ruw oppervlak en is op alle delen in de wielkasten gespoten. Het ziet en voelt aan als geluiddempend.

Aangezien het nog niet regende weet ik niet zeker of dit inderdaad de oplossing is. Maar ik lees uit de bovenstaande berichten van jullie, dat de wielkasten gewoon kaal plaatstaal hebben.
Ik heb ook een witte Up, wat bedoel jij met donkergrijs spul in de wielkast? Er zit inderdaad een soort van rubberachtig laagje in de wielkasten gespoten, maar dat is bij mij wit (licht meegespoten met de auto kleur zeg maar). Ik denk dat dit een tectyl laag is tegen roest en tevens dempt dit iets.

Ik heb zelf onlangs in de reservewielbak een paar bitumen matjes geplakt (niet de gehele bak vol) en precies achter de plankhouder die aan de zijkanten op de wielkasten zit een bitumen matje. Dit scheelt al de helft aan rolgeluiden, regen nog niet meegemaakt. Als je alleen al nu op de wielkasten tikt (hetgeen niet beplakt is) dan klinkt dat al meer gedempt. Kosten 12,50 totaal (5 matjes).
zijn dat van die matjes die ook onder het aanrecht zitten? waar kan je die kopen?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Herrie bij regen

Bericht door Ron UP » wo 30 mei 2012, 17:26

Conrad verkoopt dat ook, en ook dempingsmatten
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Herrie bij regen

Bericht door Paulus » wo 30 mei 2012, 17:59

Martin33 schreef:
Paulus schreef:
schuit_nl schreef:Vandaag eens even gekeken in de wielkasten van onze pasafgeleverde Up. Ik denk dat VW inmiddels zelf de oplossing heeft gevonden. In de wielkasten is namelijk een dikke laag flexibel donkergrijs spul gespoten. Het heeft een ruw oppervlak en is op alle delen in de wielkasten gespoten. Het ziet en voelt aan als geluiddempend.

Aangezien het nog niet regende weet ik niet zeker of dit inderdaad de oplossing is. Maar ik lees uit de bovenstaande berichten van jullie, dat de wielkasten gewoon kaal plaatstaal hebben.
Ik heb ook een witte Up, wat bedoel jij met donkergrijs spul in de wielkast? Er zit inderdaad een soort van rubberachtig laagje in de wielkasten gespoten, maar dat is bij mij wit (licht meegespoten met de auto kleur zeg maar). Ik denk dat dit een tectyl laag is tegen roest en tevens dempt dit iets.

Ik heb zelf onlangs in de reservewielbak een paar bitumen matjes geplakt (niet de gehele bak vol) en precies achter de plankhouder die aan de zijkanten op de wielkasten zit een bitumen matje. Dit scheelt al de helft aan rolgeluiden, regen nog niet meegemaakt. Als je alleen al nu op de wielkasten tikt (hetgeen niet beplakt is) dan klinkt dat al meer gedempt. Kosten 12,50 totaal (5 matjes).
zijn dat van die matjes die ook onder het aanrecht zitten? waar kan je die kopen?
Kan je kopen bij de betere auto-audio zaken. Gewoon vragen om bitumen dempingsmatten. Je hebt ook zilveren, die zijn meer om grotere oppervlakten te bekleden. Ik heb de dunnere (zwarte) matten gekocht (ongeveer 3-4mm dik) dikkere kan je lastig verwerken.

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Herrie bij regen

Bericht door schuit_nl » wo 30 mei 2012, 19:15

Ik heb ook een witte Up, wat bedoel jij met donkergrijs spul in de wielkast? Er zit inderdaad een soort van rubberachtig laagje in de wielkasten gespoten, maar dat is bij mij wit (licht meegespoten met de auto kleur zeg maar). Ik denk dat dit een tectyl laag is tegen roest en tevens dempt dit iets.
Dit lezend schat ik in, dat het om hetzelfde materiaal gaat. Ben nog benieuwd of de eerste lichting Up's deze coating ook heeft. Ik heb nog niet in de regen gereden, maar kennelijk is dit niet genoeg.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Herrie bij regen

Bericht door Paulus » wo 30 mei 2012, 19:31

schuit_nl schreef:
Ik heb ook een witte Up, wat bedoel jij met donkergrijs spul in de wielkast? Er zit inderdaad een soort van rubberachtig laagje in de wielkasten gespoten, maar dat is bij mij wit (licht meegespoten met de auto kleur zeg maar). Ik denk dat dit een tectyl laag is tegen roest en tevens dempt dit iets.
Dit lezend schat ik in, dat het om hetzelfde materiaal gaat. Ben nog benieuwd of de eerste lichting Up's deze coating ook heeft. Ik heb nog niet in de regen gereden, maar kennelijk is dit niet genoeg.
Zo stil een Up in zijn klasse is, zo aanwezig regen-rolgeluid in de achterwielkasten is.

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Herrie bij regen

Bericht door Jeroen Spits » di 19 jun 2012, 08:16

Herrie bij regen? ik vind het allemaal wel meevallen, net wat je gewend bent. Mijn Mazda daar hoorde je het pas bij.
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Herrie bij regen

Bericht door Ron UP » di 19 jun 2012, 10:05

Jeroen Spits schreef:Herrie bij regen? ik vind het allemaal wel meevallen, net wat je gewend bent. Mijn Mazda daar hoorde je het pas bij.
Ja maar die had overal gaten zitten hahaha
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Herrie bij regen

Bericht door up! » di 19 jun 2012, 11:48

Jeroen Spits schreef:Herrie bij regen? ik vind het allemaal wel meevallen, net wat je gewend bent. Mijn Mazda daar hoorde je het pas bij.
Eens. Gisteren tijdens het noodweer met veel regen weinig bijzondere geluiden gehoord in de wielkasten. Ik snap het punt niet echt...
Steentjes hoor ik overigens wel duidelijk in de wielkasten, maar dat komt niet echt vaak voor. En dan nog, ik stoor me er totaal niet aan.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herrie bij regen

Bericht door Tom Westendorp » di 19 jun 2012, 12:29

Geeft een raceauto gevoel! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Herrie bij regen

Bericht door Jeroen Spits » di 19 jun 2012, 14:03

Ach joh bij de mazda had je de steentjes gewoon op schoot tijdens het rijden, ik bedoel maar :lol:
Ik ga het meemaken vrijdag richting Frankrijk, als het echt zo erg is, kan ik altijd nog de boel isoleren lees ik hierboven.
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Herrie bij regen

Bericht door Tom Westendorp » di 19 jun 2012, 14:14

Gewoon de radio een tandje hoger zetten. Geniet!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Herrie bij regen

Bericht door eas » di 19 jun 2012, 16:34

Jeroen Spits schreef:Ik ga het meemaken vrijdag richting Frankrijk
dan kan je mooi straks hier al je ervaringen kwijt http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=96
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Plaats reactie