Verschillende banden?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 20:11

Zojuist op autoweek gelezen, klopt dit?





Enzo Ferrari
Re: Officieel: Volkswagen Up! (vijfdeurs p.23)
04-03-2012 19:53








Vandaag een nog af te leveren standaard Up! en een Bluemotion-versie zien staan bij de dealer. Zo vanaf de buitenkant -afgezien van het Bluemotion schildtje- weinig verschillen te zien. Alleen de banden zijn anders. Een standaard Up! wordt op Continentals geleverd, en de Bluemotion op Bridgestone Ecopia's.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Verschillende banden?

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:12

Wat klopt er?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 20:17

Dat er verschil is in merk banden, dat er op de bmt dus bridgestones zitten ipv conti
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verschillende banden?

Bericht door henri » wo 11 apr 2012, 20:22

Bluemotions in Take Up en Move Up uitvoering, dus met 14 inch wielen, worden inderdaad afgeleverd met de Bridgestone Ecopia banden. Onder mijn Move Up lagen ook de genoemde banden. Deze zijn bij mij gewisseld voor een setje winterbanden.

De modellen met 15 en 16 inch wielen worden wel standaard met Conti's geleverd.

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Verschillende banden?

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:30

henri schreef:Bluemotions in Take Up en Move Up uitvoering, dus met 14 inch wielen, worden inderdaad afgeleverd met de Bridgestone Ecopia banden. Onder mijn Move Up lagen ook de genoemde banden. Deze zijn bij mij gewisseld voor een setje winterbanden.

De modellen met 15 en 16 inch wielen worden wel standaard met Conti's geleverd.
Ok thx weer wat wijzer ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 20:56

Ok dus de Conti´s op mijn velgen straks, prima !
Dank U ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Verschillende banden?

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 21:00

Ron UP schreef:Ok dus de Conti´s op mijn velgen straks, prima !
Dank U ;)

Waarschijnlijk zitten ze er al onder ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 21:12

Hahahaha denk t nog niet, de velgen gaan dr volgens mij pas as vrijdagmiddag als allerrrrrlaatste onder :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Verschillende banden?

Bericht door piet48 » zo 15 apr 2012, 21:22

Hoi,
Ben het aan de dealer vergeten te vragen maar is hier iemand die weet of de banden die er onder liggen 4seizoenen banden zijn en zo niet is er een mogelijkheid dat je die banden bij oplevering of net er voor om kan ruilen,voordat je met die auto gereden heb voor 4seizoenen banden?Dit is ivm dat je in of naar Duitsland etc rijdt in de wintertijd.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: Verschillende banden?

Bericht door TOP UP! » zo 15 apr 2012, 21:32

piet48 schreef:Hoi,
Ben het aan de dealer vergeten te vragen maar is hier iemand die weet of de banden die er onder liggen 4seizoenen banden zijn en zo niet is er een mogelijkheid dat je die banden bij oplevering of net er voor om kan ruilen,voordat je met die auto gereden heb voor 4seizoenen banden?Dit is ivm dat je in of naar Duitsland etc rijdt in de wintertijd.
Grt piet
Als ik jou was , dan zou ik gewoon de zomerbanden erop laten en een extra set stalen velgen met winterbanden aanschaffen...op de lange termijn een betere investering.

Ik heb onder een van mijn auto's All season banden voor het gemak maar eigenlijk is een all season band maar een compromis: het geen top zomerband is en geen top winterband. Voor mijn Up koop ik wel een extra set... veiligheid boven alles.

en dan blijven je zomervelgen ook langer mooi, want met dat strooizout blijf je poetsen ;)

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Verschillende banden?

Bericht door dubbel-UP! » ma 16 apr 2012, 17:46

piet48 schreef:Hoi,
Ben het aan de dealer vergeten te vragen maar is hier iemand die weet of de banden die er onder liggen 4seizoenen banden zijn en zo niet is er een mogelijkheid dat je die banden bij oplevering of net er voor om kan ruilen,voordat je met die auto gereden heb voor 4seizoenen banden?Dit is ivm dat je in of naar Duitsland etc rijdt in de wintertijd.
Grt piet
Er zitten zeker geen 4season banden op, dat is wel zeker.
Of het uberhaupt op je standaard velg mogelijk is hangt af van je velgmaat. Heb je een uitvoering met 16" dan bestaan er alleen maar zomerbanden voor. Winter en 4season banden bestaan niet in de maat 185/50 R16.

aparte set met winterbanden is zeker de betere/veiligere optie.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Verschillende banden?

Bericht door piet48 » di 17 apr 2012, 11:49

Hoi
Kreeg gisteren te horen dat onze Up pas volgende week woensdag komt,het was een communicatieprobleempje.Het schijnt dat er nog een met mijn "zelfde" achternaam een auto besteldt had maar was wel een Audi A1.Maar om op die banden terug te komen,wat men al op dit item schreef was het toch,buiten dat je bij de dealer bitter weinig voor je banden terug krijgt ,beter om een nieuw setje winterbanden met stalen velgen te nemen.Men dacht daar bij de dealer dat als je een akkefietje in Duitsland heb of waar het verplicht is in die landen in de winter en je heb geen " winterbanden " eronder liggen je alsnog aansprakelijk ben ,of kan stellen ,voor de schade.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Verschillende banden?

Bericht door dubbel-UP! » di 17 apr 2012, 17:07

Goed Piet,

Zou ik ook voor kiezen, in Duitsland zijn er wintercompleet sets te koop. Velg + winterband.
Originele VW velg met een winterband. Dat kan hier vast ook, maar is daar wel goedkoper.
(Is al eens ergens op dit forum behandeld, zoekfunctie..........) ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Tess
Vagling liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 20:54
Locatie: Den haag

Re: Verschillende banden?

Bericht door Tess » di 17 apr 2012, 22:24

Bij mij wordt de up afgeleverd op Goodyear all-wheater banden. Bevalt mij al jaren prima. De standaard banden vervallen dan.
Sinds maandag 25 juni 2012 super trotse eigenaar van een rode move UP! BM, all weather banden van Goodyear, Maps & more, ex pakket.
Rode Up is verkocht, nu heb ik een blauwe high Up met classic velgen en een Panorama dak en de opties Vd rode Up!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » do 19 apr 2012, 13:39

Zojuist de test resultaten opgezocht voor de Continental premiumcontact 2, eventjes aan de rechtkant vd pagina klikken voor de testen, komt er goed uit !! :D
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So
Vind het persoonlijk een beetje jammer dat VW geen band gekozen heeft met een velgrandbeschermer :(

Nog ff wezen speuren op winterbanden, is lastig als je nu 16 inch hebt met 185-50 band. Om gelijkwaardig uit te komen zul je dus 175-60-15 moeten nemen maar is eigenlijk geen keus in.....
Dan kun je beter 185-55-15 nemen, is erge ruime keus in !! Banden zijn dan bijna 7 mm kleiner in omtrek maar nog wel binnen de max afwijking van 2%, is nl 1.2% ;)
Laatst gewijzigd door Ron UP op do 19 apr 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ben » do 19 apr 2012, 13:57

banden onder een BM hebben een lagere rolweerstand daarom blijven de Bridgestone banden er op zitten
voor de andere auto's worden in leusden alle banden verwisseld voor conti's
pon is namelijk eigenaar van conti dus daarom worden alle vw's op conti gezet ( eigenbelang)
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » do 19 apr 2012, 14:28

Dat Pon eigenaar is van Conti wist ik maar de conti´s gaan er dus af bij de bluemotions, waarschijnlijk bij de 14 inch take en move ups toch?
Ik had nl begrepen dat de Conti´s er gewoon op bleven zitten bij mijn 16 insers
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verschillende banden?

Bericht door henri » do 19 apr 2012, 15:53

BM's met 14 inch wielen staan in NL en D op Bridgestones. Op 15 en 16 inch wielen staan Duitse Up's ook op Conti's, als ik zo rondsnuffel op de Duitse occasionsites.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verschillende banden?

Bericht door Ron UP » vr 27 apr 2012, 07:53

Gisteren gezien dat er toch andere banden op liggen dan de conti's. Het zijn Bridgestones type turanza. Fijne band, heb ik op nn transporter ook gehad, maken weinig geluid. Maar wel apart dat de conti's er af zijn gehaald
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verschillende banden?

Bericht door henri » vr 27 apr 2012, 08:36

Je hebt 16 inch wielen of niet, Ron? BTW, Conti's worden door Pon niet gedemonteerd, maar juist erg vaak gemonteerd. Pon is namelijk zowel importeur van
VAG als Conti.

Met Bridgestone banden is over het algemeen niets mis. Ik heb er goede ervaringen mee. Als je de Turanza ER300 hebt, dan heb je zelfs een zeer fijne band, die niet hard slijt en zowel op droog als nat wegdek uitstekend presteert. Ik heb met een setje ruim 60.000 km kunnen rijden.

Plaats reactie