startprobleem

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
schiet Up!
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 23:20

startprobleem

Bericht door schiet Up! » vr 16 aug 2013, 23:57

Af en toe wil de up niet starten?
De lampjes op het dashboard gaan aan, maar bij het doordraaien van de sleutel gebeurt er niets..

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: startprobleem

Bericht door Bhuddymahn » za 17 aug 2013, 06:24

Bij het starten moet de koppeling ingetrapt zijn, anders gebeurt er precies wat jij beschrijft.
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: startprobleem

Bericht door Miisport1 » za 17 aug 2013, 17:33

Voet op de rem en in neutraal

schiet Up!
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 23:20

Re: startprobleem

Bericht door schiet Up! » zo 18 aug 2013, 22:56

De koppeling intrappen moet bij alle nieuwe Vag producten, daar ligt het niet aan.
De voet op de rem ga ik ook eens proberen.
Vandaag 2x willen starten, geen resultaat. Ik heb toen de sleutel uit contactslot gehaald, de auto opnieuw gesloten door op de knoppen op de sleutel te drukken, daarna weer opengedrukt en toen lukte het starten wel weer.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: startprobleem

Bericht door DonkUp » ma 19 aug 2013, 08:43

Even terug gaan naar de garage en de computer laten uitlezen. Misschien is de 'communicatie' tussen sleutel, startblokkering en motormanagment niet helemaal oke. Of misschien is er iets met de schakelaar op het koppelingspedaal.
Als hij de eerste keer niet start, helpt het als je de koppeling loslaat en weer intrapt?
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

schiet Up!
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 23:20

Re: startprobleem

Bericht door schiet Up! » ma 19 aug 2013, 19:56

We gaan het uitproberen, en anders even bij de dealer langs.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: startprobleem

Bericht door oubaasje » di 20 aug 2013, 16:11

Af en toe wil de up niet starten?
De lampjes op het dashboard gaan aan, maar bij het doordraaien van de sleutel gebeurt er niets..
Even een paar seconden wachten

Tibbi3
Forum newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 16:13

Re: startprobleem

Bericht door Tibbi3 » do 12 sep 2013, 09:29

Ik heb hetzelfde. Meestal doet ie het perfect, maar soms start de motor gewoon niet. Dan moet ik eerst b.v. de deurvergrendeling erop zetten en er terug afhalen, en dan det ie het meestal weer..

Alisan
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 22:22

Re: startprobleem

Bericht door Alisan » do 17 okt 2013, 21:44

Gister had ik ook zelfde probleem,ging naar werk auto geparkeerd na het werk wil de ik het starten contacslot aan branden lampje s op het dambord daarna weer dood het start niet steeds zelfde,auto naar martinschilder gebracht hoor de vandaag dat er grote zekering bij de accu was verbrand ? Besteld het komt morgen uit Duitsland oorzaak ? Word nog gezocht morgen .. Als de zekering binnen is..
Laatst gewijzigd door Alisan op do 17 okt 2013, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Alisan
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 22:22

Re: startprobleem

Bericht door Alisan » do 17 okt 2013, 21:46

oubaasje schreef:
Af en toe wil de up niet starten?
De lampjes op het dashboard gaan aan, maar bij het doordraaien van de sleutel gebeurt er niets..
Even een paar seconden wachten
Gister had ik ook zelfde probleem,ging naar werk auto geparkeerd na het werk wil de ik het starten contacslot aan branden lampje s op het dambord daarna weer dood het start niet steeds zelfde,auto naar martinschilder gebracht hoor de vandaag dat er grote zekering bij de accu was verbrand ? Besteld het komt morgen uit Duitsland oorzaak ? Word nog gezocht morgen .. Als de zekering binnen is..

Plaats reactie