Navigatie updaten lukt niet

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Cardanus
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 21:44

Navigatie updaten lukt niet

Bericht door Cardanus » zo 19 mei 2013, 22:08

De Q2012-versie wilde ik vervangen door een nieuwe versie, die was immers beschikbaar kreeg ik te horen.
Dat was het begin van alle ellende...
Na updaten (uren) was ik weer terug bij af en stond Q2012 weer op het toestel.
Nogmaals, na update waren alle landen die ik had aangevinkt (B-Dld-Lux-Ned) verdwenen, alle Oostbloklanden beginnende met Albanie waren er wel.
Weer opnieuw (uren...) Nieuwe Software-versie, daarna weer landen update en wat is het resultaat... Ja... Q2012.
Nog een laatste poging, nogmaals de juiste landen aangevinkt en weer geupdate... en in de GPS staat nu Q2012 en....Q2013.
Na controle zijn het echter nog steeds de oude kaarten! Om wanhopig van te worden.
(Flyover kruispunt Kerensheide, Eindhoven richting Heerlen staat er niet op.)
Wat is hier nu aan te doen?
Ik ben niet de eerste met deze problemen lees ik,Volkswagen doet zijn naam geen eer aan...
Eerst betaal je voor een duur navigatiesysteem; daarna betaal je voor de updates en uiteindelijk werkt het niet.
In Duitsland zag ik onlangs dat je een los Navigon-systeem kon kopen voor nog geen Euro150,- met levenslange updates van Europakaarten....!
Hopelijk komt er een oplossing...

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door Psycho_Mantis » ma 20 mei 2013, 13:55

Heb je nieuwe kaart updates gekocht?
Zo niet dan zal je ze ook niet krijgen

Kost 20 euro voor 2 jaar ;)

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door inMnUppie » di 21 mei 2013, 14:26

Heb gisteren ook de Maps aan de PC gehangen, backup gemaakt (man, wat duurt dat lang) en vervolgens de voorgestelde SW update gedraaid (dat duurde nog langer :( ). Ik wilde toen direct aansluitend kaarten updaten, maar toen klaagde ie om een fout, en dat ik de backup maar terug moest zetten :shock: . Heb 'm maar ontkoppeld en toen kon ik 'm niet afzetten alvorens ik, al volgende de instructies op het scherm, 'm aan mijn 'gloednieuwe' auto had gekoppeld :o. Daar had ie 3 seconden voor nodig, en toen ging is wel uit :shock:
Ik hoop dat als ik 'm vanavond weer aan de PC hang, dat ie wel kaarten wil updaten... Is niet de eerste keer dat ik issues ermee heb, ik heb inmiddels als mijn tweede Maps nadat de eerste was overleden :(
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door inMnUppie » wo 22 mei 2013, 08:01

inMnUppie schreef:Heb gisteren ook de Maps aan de PC gehangen, backup gemaakt (man, wat duurt dat lang) en vervolgens de voorgestelde SW update gedraaid (dat duurde nog langer :( ). Ik wilde toen direct aansluitend kaarten updaten, maar toen klaagde ie om een fout, en dat ik de backup maar terug moest zetten :shock: . Heb 'm maar ontkoppeld en toen kon ik 'm niet afzetten alvorens ik, al volgende de instructies op het scherm, 'm aan mijn 'gloednieuwe' auto had gekoppeld :o. Daar had ie 3 seconden voor nodig, en toen ging is wel uit :shock:
Ik hoop dat als ik 'm vanavond weer aan de PC hang, dat ie wel kaarten wil updaten... Is niet de eerste keer dat ik issues ermee heb, ik heb inmiddels als mijn tweede Maps nadat de eerste was overleden :(
Gelukkig, gisteren aan Freshmaps gehangen en probleemloos de nieuwe kaarten geïnstalleerd :D Reset via de auto was dus nodig om de Maps weer in normale toestand te krijgen. Ben benieuwd of je nu voortaan bij elke SW update via de auto moet initialiseren...
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
5up
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:42

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door 5up » za 25 mei 2013, 18:40

misschien een dome vraag,

maar hoe kan ik updaten ?

ik heb die navigatie aan de PC gehangen maar er gebeurd weinig tot niets eigenlijk
kan ook niets vinden

kan iemand mij dit vertellen aub

gr henk
alles wat voor mij rijd moet UPzouten

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door oubaasje » za 25 mei 2013, 18:57

heb je Navigon Fresh geinstalleerd op je PC?
Dat programma kan je hier
http://www.navigon.com/portal/nl/karten ... fresh.html
downloaden en dan installeren.
Je M+M tablet aansluiten via usb aan je pc
Navigon Fresh starten en de rest wijst zichzelf

Gebruikersavatar
5up
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:42

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door 5up » za 25 mei 2013, 19:00

dank je wel , ga het gelijk uitvoeren...
TOP..


gr henk
alles wat voor mij rijd moet UPzouten

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door Jos Bosch » za 25 mei 2013, 19:37

5up schreef:misschien een dome vraag,

maar hoe kan ik updaten ?

ik heb die navigatie aan de PC gehangen maar er gebeurd weinig tot niets eigenlijk
kan ook niets vinden

kan iemand mij dit vertellen aub

gr henk

Als het goed is zit er boekje bij met de mogelijkheid om 2 jaar te UPDATEN voor 19.95.
Er staat de code die je moet invullen bij mij was dat Freshmaps80.Deze moet je betalen met een creditcard via PayPal.Even aanmelden hier en dan loopt het vanzelf.
als je dan je Navi aansluit kan je uit verschillende update's kiezen.Daar staan ook radiologo's bij en zo.
Moest je wel je navi aanmelden en zelf een account aanmaken.
Succes.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
5up
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 17:42

Re: Navigatie updaten lukt niet

Bericht door 5up » za 25 mei 2013, 19:40

Het is me gelukt, ik hoefde niet te updaten..

toch toppie bedankt...

gr henk
alles wat voor mij rijd moet UPzouten

Plaats reactie