Kaart Update probleem

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » wo 17 apr 2013, 21:50

Ik heb nu al voor de tweede keer een probleem bij het updaten van kaartmateriaal (Q1 2013 en hiervóór bij Q4 2012)op de PID (Maps and more). Het programma wil alleen verder als ik eerst de nieuwe software installeer, alleen de nieuwe kaarten downloaden is geen optie. Als dan de nieuwe software geïnstalleerd is ben ik verplicht naar de auto te gaan en die te starten (fijn om 11 u s'avonds als het regent en je auto staat 5 min. lopen verderop). Het apparaat start op maar als ik een mp3 wil afspelen gaat het fout: naar een andere map gaan veroorzaakt gesputter in het afspelen en vervolgens een crash van het systeem. :cry:

Heeft iemand een tip ( behalve alles resetten, want ik begrijp dat dat uren duurt en dat kan altijd nog, de 'oude' versie werkt namelijk goed).

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Kaart Update probleem

Bericht door skogo » wo 17 apr 2013, 22:23

Het kan zo maar zijn dat het apparaat defect is. Nou dan helpt natuurijk alleen het advies om het ding terug te brengen (garantie).
Maar voooruit probeer eens een ander geheugenkaartje en start met niet te veel mappen en mp3 en picturebestanden daarin.
Mijn ervaring is als je erg veel bestanden er op zet dat de boel gaat haperen.
Succes!

Verstuurd van mijn GT-P7510 met Tapatalk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Up-Jury » do 18 apr 2013, 01:27


Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » do 18 apr 2013, 18:20

Dat topic heb ik gezien maar dat zegt niets over mijn probleem. Ik word door het programma verplicht nieuwe software te downloaden voor ik kaarten kan updaten. Met dezelfde bestanden op de SD kaart waar het eerst wel mee lukte gaat het nu fout. Na de software update wil het programma niet naar de kaarten ( of die zijn misschien al bijgewerkt maar daar zie ik geen mededeling over). Het apparaat geeft vervolgens de melding dat ik naar mijn auto moet en het contact aan moet zetten. Dat heeft waarschijnlijk met het type te maken dat bevestigd moet worden, de update ging ook vooral over automatische transmissie als ik het me goed herinner. Heb ik niks aan dus.
Als de enige oplossing is de boel te resetten dan ga ik dat maar doen , maar ik vind het een slechte interface op deze manier.

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » di 23 apr 2013, 20:20

Nou ik heb inmiddels het systeem gereset via het programma, dan ben je inderdaad een paar uur verder. Daarna opnieuw de nieuwe software update erop ( omdat anders nieuwe kaarten downloaden niet lukt). Wéér naar de auto gelopen toen dat klaar was omdat die melding vrolijk op het schermpje verschijnt ( 'gefeliciteerd met uw brandnieuwe auto, sluit het systeem aan en start de auto', @#$%$).
Eindelijk de nieuwe kaarten kunnen downloaden en wat denk je ? Ik probeer een mp3-tje af te spelen en de boel zit gelijk weer vast. Dit gebeurt dus niet met dezelfde inhoud op het kaartje bij het 'oude' systeem. Mijn conclusie kan alleen maar zijn dat die systeemupdate niet deugt. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem??

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Pop Up! » di 23 apr 2013, 20:43

Ik krijg het ook niet voor elkaar en ben er inmiddels helemaal klaar mee, dan maar een navigatie met een oude kaart helaas :roll:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » di 23 apr 2013, 21:04

Ik ga hem ook maar weer terugzetten naar de versie van juli 2012 :|

Daan Roelofs
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 apr 2013, 10:23

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Daan Roelofs » vr 26 apr 2013, 10:30

Kaart update Q1 2013 gedaan.
PC en apparaat geeft aan dat alles goed is.
Maar kan kaart weergave niet openen, apparaat kan ze op een of andere manier niet lezen.
Als ik de kaart wil zien en dus druk op kaart weergave dan sluit apparaat af en wordt opnieuw opgestart, zonder kaart.
Kan dus ook geen route instellen.

Daan Roelofs.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Kaart Update probleem

Bericht door DonkUp » vr 26 apr 2013, 17:54

Bij het downloaden van de landkaarten staat bovenaan een ander bestand. Die moet ook gedownload worden, anders doet hij het inderdaad niet. Ik had dat bestand in eerste instantie ook niet aangevinkt. Later opnieuw de kaarten geïnstalleerd en ook dat eerste bestand aangevinkt, nu werkt het weer prima.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Scorpion » zo 28 apr 2013, 10:08

Misschien niet relevant aan dit probleem, maar ik had het volgende:
Ik had ook de software update voor de M&M opgestart. Inderdaad was ook eerst de versie 7.10.25 aan de beurt.
Die stopte met de foutmelding CB1028. Ik kon niet zo snel vinden wat deze melding in hield. Een beetje eigenwijs toch weer de update opgestart. Toen zag ik dat de voortgangsbalk wel verder ging als de eerste keer. Maar op een gegeven moment was de foutmelding er weer. Weer opnieuw opgestart en ook die stopte weer, met de melding, maar ook met de boodschap dat er op de harde schijf niet voldoende ruimte was om een tijdelijk bestand aan te maken. Ruimte vrij gemaakt en de update lukte. Daarna de kaarten geupdate, één keer in de auto aangesloten en alles werkte.
Ik had nog geen SD-card in M&M zitten, dus dat heb ik ook meteen gedaan en een aantal liedjes er op gezet.
Navigatie werkte nog steeds prima, maar zodra ik een liedje wilde afspelen herstartte de M&M. Het lukte niet om een liedje af te spelen. Met een beetje geluk viel het volgende op: het eerste liedje was (Sittin' on) The Dock of the Bay van Otis Redding. Deze werd, denk ik, als eerste getoond omdat de inhoud op alfabetische volgorde wordt getoond en door het haakje "(" kwam die als eerste te staan. Ik heb de haakjes weggehaald en geen enkel probleem meer ondervonden.
Tot op heden weet ik nog niet wat de code CB1028 betekent.
Misschien is bovenstaande ook allemaal onzin en is het één en ander door geluk en toeval gelukt. Maar je weet nooit.....

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » ma 29 apr 2013, 19:22

Ik heb vorige week contact opgenomen met Support van Navigon. Op hun aanraden heb ik eerst het apparaat geformatteerd en toen via Freshmaps gerestaureerd. Daarna de cyclus weer doorlopen door nieuwe software te installeren. Dit alles heeft geen effect gehad. Voor de zekerheid heb ik het eerst met 3 mappen met elk 1 album geprobeerd, waarin rare symbolen verwijderd zijn. Maar bij het afspelen gebeurt weer hetzelfde. Het eerste nummer begint te spelen maar het duurt bijna een minuut voordat alle opties in het scherm oplichten. Als ik dan probeer de mappen in beeld te krijgen crasht het apparaat weer.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Psycho_Mantis » di 30 apr 2013, 08:20

Wat voor bestanden proberen jullie af te spelen?
Klinkt eerder dat het daar aan ligt
Hier kan ik namelijk de maps + more helemaal vullen tot me sd kaart vol zit met de laatste versie zonder problemen

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » di 30 apr 2013, 09:10

Gewoon dezelfde mp3's die ik al op het kaartje had staan voor ik de software update uitvoerde

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Ron UP » di 30 apr 2013, 14:17

Morgen krijg ik de nieuwe Up met nieuwe mapsmore. Mn huidige werkt perfect maar als ik dit nu allemaal zo belees , staat me nog wat te wachten dus....
Ik denk dat ik mn huidige MM ff aansluit op de pc en een backup maak met de huidige kaarten.
Dan kan ik, denk/hoop ik, mn nieuwe MM de backup geven van mn oude MM??

Achteraf had ik eigenlijk helemaal geen nieuwe hoeven te hebben natuurlijk maar ik dacht, bij een nieuwe HighUp hoort een nieuwe navi :mrgreen:

Ben benieuwd!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Kaart Update probleem

Bericht door peter1957 » do 02 mei 2013, 21:15

Ik ben al 3 dagen bezig met de update. Het uploaden stopt bij 37% en daarna krijg ik een foutmelding, waarna ik weer opnieuw kan beginnen. :evil: Op aanraden van Navigon het apparaat gerestaureerd.
Nu heb ik met pijn en moeite alles geïnstalleerd, inclusief Q12013.
Als ik nu de navigatie start, valt het apparaat uit en start opnieuw. :evil: Ik kan de navigatie nu helemaal niet meer gebruiken. Dus vanavond weer opnieuw begonnen. Het restaureren is gelukt, maar de software update wil niet lukken.
Na 37 % of 68 % stopt de datastroom, tot er een foutmelding komt, an dan kan ik weer van voor af aan beginnen. :evil:
Ik word er gestoord van.
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Mr10 » do 02 mei 2013, 21:21

Ik heb contact gehad met support van Navigon. Als restauratie niet werkt raden ze me aan het toestel in te leveren omdat het dan mogelijk defect is. Dus maar naar de garage..

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Kaart Update probleem

Bericht door peter1957 » ma 06 mei 2013, 06:59

Afgelopen zaterdag met de Navigon naar de dealer geweest; geen probleem, ik kreeg meteen een nieuwe .
Geweldige service van VW dealer Wealer in Heerlen.
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Jos Bosch » ma 06 mei 2013, 14:59

Goed te horen dat ze bij Wealer niet zo moeilijk doen.
Heb mijn Up! daar ook gekocht.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

peterlam
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 09 mei 2013, 07:39

Re: Kaart Update probleem

Bericht door peterlam » do 09 mei 2013, 16:03

Ook ik had een probleem met de kaart update.

De software gaf de foutmelding CB1146, de download is beschadigd en kan niet gebruikt worden.
Na mail contact gehad te hebben, gaven zij de oplossing om de tijdelijke bestanden te verwijderen.
Helaas dit werkt niet. Het blijkt in de beveiliging van windows te zitten.
De oplossing is, installeer de Navigon Fresh software in c:/ en niet in programfiles.
Bij mij werkt nu alles zonder problemen, alle updates laten zich nu zonder moeite installeren.

Succes voor een ieder met dit probleem.

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Kaart Update probleem

Bericht door Miisport1 » vr 10 mei 2013, 16:47

Dus als ik het goed lees heb ik de verkeerde gedownload heb q4 maar je moet dus q1 hebben.

Plaats reactie