e-Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

e-Up!

Bericht door šváb » do 14 mar 2013, 15:44

Volkswagen behoudt de introductie van nieuwe auto's niet alleen voor aan de diverse autoshows. Het merk uit Wolfsburg heeft de e-Up bijvoorbeeld voor de presentatie van de jaarcijfers bewaard.

De elektrische Up heeft een actieradius van 150 kilometer. Met een snellader kan een e-Up met lege lithium-ion accu's binnen een half uur 80 procent van n energie terugkrijgen. De accu heeft een capaciteit van 18,7 kWh. De auto weegt 1.185 kilogram.

De e-Up heeft een elektromotor met een piekvermogen van 82 pk onder de kap. Het continue vermogen is 55 pk en het maximumkoppel 210 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 14 seconden en de topsnelheid is 135 km/h.

De aansluiting voor de stekker bevindt zich achter de tankdopklep. Optioneel kan de e-Up een aansluiting voor het Combined Charging System (CCS) meekrijgen, een gestandaardiseerde stekker ontwikkeld door Volkswagen en diverse andere fabrikanten.

De e-Up is te herkennen aan de gebogen strip LED-dagrijverlichting in de voorbumper. De voorkant en onderkant van de e-Up zijn ook aangepast voor betere aerodynamica. Verder heeft de e-Up speciaal 15-inch lichtmetaal, Volkswagen-logo's met een blauwe achtergrond en een e-Up logo aan de achterzijde.

Binnenin heeft de auto lichtgrijze stoelbekleding met blauwe stiksels. Verder zijn er accenten van chroom en leder om het geheel wat meer schwung te geven.

Voor wie niet bij de presentatie van de jaarcijfers was: de e-Up beleeft z'n publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. In 2014 komt de elektro-Up op de markt.

Bron: Autoweek
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: e-Up!

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 mar 2013, 15:54

Ook even een plaatje erbij:
Afbeelding

Ik wil die led strips hebben! :mrgreen:
Zo te zien lijkt het wel vervangbaar zonder een nieuwe bumper te kopen.

Interieur:
Afbeelding

Heey, Climate control?! 8-)

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: e-Up!

Bericht door Nikooos » do 14 mar 2013, 16:32

Die ledstrips zijn inderdaad kinky!
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: e-Up!

Bericht door THID » do 14 mar 2013, 17:41

doe mij die climate control en led strips maar 8-) waarschijnlijk ga ik wel naar de IAA dus daar maar eens goed kijken.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: e-Up!

Bericht door Pop Up! » do 14 mar 2013, 18:15

Dat ziet er goed uit ja! Mooi bakkie :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: e-Up!

Bericht door JuP ! » do 14 mar 2013, 19:36

Hey? Heeft die ASG bak wel een P-stand?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: e-Up!

Bericht door dubbel-UP! » do 14 mar 2013, 20:10

Ja, climacontrol. Was dat een jaar geleden maar leverbaar geweest.............
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: e-Up!

Bericht door THID » do 14 mar 2013, 21:58

JuP ! schreef:Hey? Heeft die ASG bak wel een P-stand?
nee, omdat het een gerobotiseerde handbak is heeft deze volgens mij alleen een N en heb je dus altijd de handrem nodig. Volgens mij ook als negatief punt wel gemeld door ASG eigenaren.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: e-Up!

Bericht door Nikooos » do 14 mar 2013, 22:15

Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: e-Up!

Bericht door THID » do 14 mar 2013, 22:18

Nikooos schreef:Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.
ik zou er ook niet mee zitten (nouja, ik zou geen automaat willen, maar dat is een ander verhaal :)), maar uit de tekst die ik me herinner kwam het toch als negatief punt over, had als ik me niet vergis te maken met handrem die in begin van een rit even zou aanlopen.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: e-Up!

Bericht door aut5MIIsport60 » do 14 mar 2013, 22:32

Ja, dat van die handrem had ik geschreven.
Heb al heel wat automaten en semi-automaten gehad, maar nog nooit 1 zonder Parkeerstand. Met handrem aangetrokken gehad, bij vrieskou, blijven de remmen vaak hangen (totdat je even flink remt).
Op de foto's hierboven heeft ie wel een P, dus is geen semi-automaat meer.

Op zich een leuke auto, maar die 350 kg zwaarder valt tegen.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: e-Up!

Bericht door THID » do 14 mar 2013, 23:10

oh ik zie nu pas wat JuP bedoelde! :D

Ja wel logisch ook natuurlijk, elektrisch aangedreven dus zeker een andere versnellingsbak.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Bennink
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 mar 2013, 20:16

Re: e-Up!

Bericht door Bennink » vr 15 mar 2013, 07:51

Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding.

En zou je die LED-lichten zo in een normale Up! kunnen zetten? Ik vind de rode strips aan de achterkant ook leuk staan!

Oh, en stoelverwarming!
Afbeelding 60pk 5d BMT Move Up!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: e-Up!

Bericht door el coche SEAT » vr 15 mar 2013, 07:59

Bennink schreef:Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding. !
Ik zie toch echt wel de Garmin navigatie (Navigon is onderdeel van Garmin).
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Bennink
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 mar 2013, 20:16

Re: e-Up!

Bericht door Bennink » vr 15 mar 2013, 08:02

Oh dat is stom. Ik wist niet dat Garmin ook onderdeel van Navigon is...
Afbeelding 60pk 5d BMT Move Up!

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: e-Up!

Bericht door el coche SEAT » vr 15 mar 2013, 08:07

Bennink schreef:Oh dat is stom. Ik wist niet dat Garmin ook onderdeel van Navigon is...
Zoals ik al schreef Navigon is onderdeel van Garmin. ;)
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
THID
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 10:32

Re: e-Up!

Bericht door THID » vr 15 mar 2013, 08:19

En hij heeft op de plaatjes een polo antenne, hoe komen ze op het idee :lol:
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: e-Up!

Bericht door Autheo » vr 17 mei 2013, 20:58

Afgelopen week was ik in Wolfsburg, en heb bij de Autostadt een uitgebreide rit gemaakt in het prototype van de elektrische golf. Ik kreeg te horen dat de E-Up, die volgend jaar op de markt komt, met precies dezelfde techniek is uitgerust. Het elektrisch rijden in de VW was een leuke ervaring. De automatische bak is uitgerust met een stad/bergstand, waarmee met het 'gas'pedaal naast het optrekken ook het sterk op de motor afremmen wordt geregeld. Op die manier hoef je bij 'normaal' rijden, nog nauwelijks bij te remmen met het rempedaal. Echt remmen was alleen nodig toen een fietser plotseling overstak. Bij het op de motor remmen functioneert de motor als acculader. De auto heeft een actieradius van 150 km op volle accu's. Bij de rit die ik maakte gaf de meter aan dat er nog voor 60 km energie aanwezig was. Door het traject, waarbij in de stad en op de buitenweg (soms heuveltje af) ook regelmatig op de motor geremd werd, gaf de meter na de rit aan dat er voor 70 km energie aanwezig was. Dat heeft natuurlijk ook deels te maken met de computer, die de rijstijl mee rekent. Maar met een brandstofmotor heb ik het nog nooit meegemaakt, dat de 'tankinhoud' na de rit meer was dan daarvoor. Die E-Up wordt vast heel interessant, zeker als de actieradius van 150 km in de praktijk werkelijkheid blijkt.

Plaats reactie