Welke verzekering heb jij?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Welke verzekering heb jij?

Bericht door EmuuuH » do 31 jan 2013, 07:44

Ik mag over een paar weekjes mijn up op gaan halen, maar daar hoort natuurlijk wel een verzekering bij.
Ik wil hem full casco gaan verzekeren en kwam uit bij centraal beheer achmea. voor 65 euro per maand (ben 21 jaar, 1e auto)

Is dit een goede optie?
En wat hebben jullie?
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

Gebruikersavatar
ECMLfan
Forum newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2012, 15:54
Locatie: al Mii re
Contacteer:

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door ECMLfan » do 31 jan 2013, 10:36

www.independer.nl

kijk daar even. Ik zelf zit bij Onna Onna.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Nikooos » do 31 jan 2013, 12:50

Verzekering ligt helemaal aan de voorwaarden die jij zelf wil. Is lastig te noemen welke het beste is.
Ik heb zelf mijn verzekering bij FBTO afgesloten.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door el coche SEAT » do 31 jan 2013, 14:17

Klopt dat het moeilijk blijft om premies goed te vergelijken.
Vraag daarom meerdere offertes aan. Ook bijvoorbeeld bij Volkswagen verzekeringen zelf.

Kijk goed uit wat je kiest, zoals bijvoorbeeld 3 jaar nieuwwaarde dekking.
Veel succes met zoeken.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Uppert » do 31 jan 2013, 17:07

Ik heb bij aanschaf vd Up ter vergelijking een offerte bij Volkswagen verzekeringen opgevraagd. VW bleek lang niet zo gunstig als mijn huidige verzekering, Interpolis. Zowel in premie, bijna de helft duurder, als in de polisvoorwaarden. In tegenstelling tot VW zak je bij Interpolis niet meteen terug in no-claim trede bij schademelding. Die 3 jaar nieuwwaarde is me dan minder waard, uiteindelijk betaal je als klant mee aan dit grapje. De vraag is wat is je zelf belangrijk vind. Goed vergelijken dus.

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Up-Jury » do 31 jan 2013, 17:17

Ik heb mijn verzekering gewoon via Volkswagen Bank geregeld, All Risk via de dealer. De prijs viel ontzettend mee en ook de verzekering zelf heeft zeer aantrekkelijke dekkingen.
Ik kreeg 2 extra jaren schade vrij erbij wat natuurlijk ook de prijs in vermindering bracht.
Met alle dekkingen, extra's, 3 jaar nieuwwaarde dekking en de premie konden andere verzekering maatschappijen niet tegen op, het is een zeer complete verzekering.

Maar al met al het is natuurlijk belangrijk dat je verschillende verzekeringen naast elkaar legt. Zeker als je nog 21 jaar bent want dan behoor je toch nog tot het "risico groep". Daarom zal je net altijd iets meer gaan betalen dan mensen die langer hun rijbewijs hebben of boven de 25 jaar zijn.

Een goedkope verzekering is niet altijd het voordeligst wanneer men schade heeft of veroorzaakt.

VW Up! Forum Verzekeringen topic

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Antera » do 31 jan 2013, 20:22

Verzekerd via de ANWB. Let inderdaad goed op de voorwaarde want de goedkoopste dekt lang niet altijd alles
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door up! » do 31 jan 2013, 20:42

Verzekerd via ASR, maar ik heb alleen contact met mijn verzekeringstussenpersoon. Ben tevreden over de laatste schadeafhandeling, maar weet niet of dat aan ASR ligt of aan de tussenpersoon. Uiteindelijk natuurlijk wel ASR.

23 euro per maand all-risk (maximale korting).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Inge » za 02 feb 2013, 07:42

Via de IAK - maar als de zaak rondom mijn vorige auto gesloten is ga ik kijken of het interessant wordt om over te stappen naar de verzekering via Skoda
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Up! Lover
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 10:57

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Up! Lover » zo 03 feb 2013, 21:18

Bij Univé, all-risk voor 24 euro per maand. Daar zit 5 euro afkoop eigen risico bij. Dus eigenlijk 19 euro. In het verleden heb ik kratten van AH op mijn auto gehad. Had auto toen beperkt casco verzekerd en ben door Univé zeer goed behandeld! O ja, ik heb 15 schadevrije jaren opgebouwd. Dat scheelt natuurlijk ook nog.

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Gw3nniej » di 12 feb 2013, 11:33

@emuuuh Ben je er al uit welke verzekering het wordt?

Ik zit op het moment met het zelfde punt... Mijn oog is ook gevallen op Centraal Beheer, denk dat dit (met juiste aanvullende verzekeringen) voor mij de juiste is. Echter kom ik bij centraal beheer wel hoger uit dan wat jij bovenstaand noemt. Ik ben 23 en heb nog geen schadevrije jaren (die van mn brommer mocht ik niet meenemen omdat dit te lang geleden is) dus misschien verklaart dat het verschil. Overigens komt de verzekering er bij de consumenten bond wel als een van de beste uit (goed prijs/kwaliteitverhouding). Daarnaast heb je als lid van de consumentenbond nog extra voordeel (12%). Ik denk dat voor mij wel de juiste verzekering is, maar ben benieuwd of jij al een keuze hebt gemaakt? en zo ja, welke ;)
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

EmuuuH
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 13 dec 2012, 09:50

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door EmuuuH » di 12 feb 2013, 19:16

Nog geen definitieve keuze, maar die van centraal beheer staat nog op nummer 1. Volgens mij lijkt die alles te dekken zonder aanvullende dingen of mis ik wat hier?
Waar kom jij op uit als ik vragen mag?

Heb net een andere postcode ingevoerd en dat scheelt zo 15-20 euro.. dat is meppel vs utrecht
High up 60pk - candy white - executive pakket - drive pakket - antraciet spoke velgen - Seat armsteun - philips nightbreaker plus

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Welke verzekering heb jij?

Bericht door Bertje » do 14 feb 2013, 00:35

Voor ruim 22,- p/mnd all-risk bij de anwb. Incl 3 jaar nieuwwaarde dekking.
(17 jr schadevrij)
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Plaats reactie