Tik in het rempedaal.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 19:01

Als je ongerustheid maar weg is nu!! ;)
Ik blijf t persoonlijk ook nog steeds een irritietie geluidje vinden eigenlijk :x
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » di 19 feb 2013, 19:06

Ongerust was ik niet echt maar meer zwaar geïrriteerd en dat zal nu helaas zo blijven ben ik bang. Zij gaan er in elk geval niets aan doen omdat het een gebruikelijk geluidje is en er "gewoon" bij hoort. dan de radio maar een paar tikken harder :lol:

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 19:11

Up&Go schreef:Ongerust was ik niet echt maar meer zwaar geïrriteerd en dat zal nu helaas zo blijven ben ik bang. Zij gaan er in elk geval niets aan doen omdat het een gebruikelijk geluidje is en er "gewoon" bij hoort. dan de radio maar een paar tikken harder :lol:
Of oordoppies in doen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ff serioos nu: ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je die tik niet meer hoort !
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door up! » di 19 feb 2013, 20:50

Ron UP schreef:Maar ff serioos nu: ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je die tik niet meer hoort !
Nee hè? :x Ik heb nog nooit een tik in het rempedaal van me up gehoord :o :x
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 22:45

Mmm....dat is apart dan...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door BarMove(d)Up » wo 20 feb 2013, 06:29

up! schreef:
Ron UP schreef:Maar ff serioos nu: ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je die tik niet meer hoort !
Nee hè? :x Ik heb nog nooit een tik in het rempedaal van me up gehoord :o :x
Wellicht even je oren na laten kijken :lol: .
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Psycho_Mantis » wo 20 feb 2013, 08:17

up! schreef:
Ron UP schreef:Maar ff serioos nu: ik denk dat je je pas zorgen moet maken als je die tik niet meer hoort !
Nee hè? :x Ik heb nog nooit een tik in het rempedaal van me up gehoord :o :x
Misschien moet je je auto dan toch ff na laten kijken :lol:

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » zo 14 apr 2013, 11:45

Afgelopen week een leenauto (Take Up) meegekregen en wat meteen opviel was dat bij deze auto geen enkele tik te horen was. En dat terwijl mijn nieuwe de tik ook weer heeft. De dealer geeft aan dat "het erbij hoort" maar ik blijf het vreemd en irritant vinden. Had te maken, zoals al gezegd, met het relais wat de ABS pomp aanstuurt. Maar heeft een take Up dan geen ABS? Ik ga er van de weel nog eens naar vragen bij de mannen van VagTechniek, misschien hebben zij een uitleg/oplossing.

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Victorio » zo 14 apr 2013, 12:37

Ik hoor ook een metaal-achtige tik als ik stevig rem en het bepaal daarna op laat komen. Ik vind het wel een chique geluidje.
(Beetje omdenken mag... :D )

Ik begrijp dat sommigen zich aan dit soort dingen kunnen ergeren, helemaal als je er eenmaal op gefocust bent. Maar als je beseft 'dat het hoort' (ofzo) en je normaal wat muziek aan hebt staan ben je snel genezen toch...?
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door oubaasje » zo 14 apr 2013, 12:46

Up&Go schreef:Afgelopen week een leenauto (Take Up) meegekregen en wat meteen opviel was dat bij deze auto geen enkele tik te horen was. En dat terwijl mijn nieuwe de tik ook weer heeft. De dealer geeft aan dat "het erbij hoort" maar ik blijf het vreemd en irritant vinden. Had te maken, zoals al gezegd, met het relais wat de ABS pomp aanstuurt. Maar heeft een take Up dan geen ABS? Ik ga er van de weel nog eens naar vragen bij de mannen van VagTechniek, misschien hebben zij een uitleg/oplossing.
Alle Up!'s hebben standaard ABS (antiblokkeer remsysteem) maar geen ESP (elektronisch stabilisatie programma) en ook geen city break systeem.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door up! » zo 14 apr 2013, 14:35

Victorio schreef:Ik begrijp dat sommigen zich aan dit soort dingen kunnen ergeren, helemaal als je er eenmaal op gefocust bent
Als je op problemen gefocust bent, zul je ze ook zien. Er was laatst een opmerking op het forum over de zwarte dashboard pad die het zonlicht meer zou weerkaatsen dan een andere kleur dashboard pad. Ik had inmiddels 30.000km met mijn up! gereden (met zwarte dashboard pad) en had nog nooit ergens last van gehad :) Toen las ik hier over de schitteringen in de zwarte dashboard pad. En jawel hoor, ik merkte toen ineens dat als de zon erin scheen ik werd verblind (als ik er te lang naar keek) :? Ik snapte (een beetje) wat de mensen hier bedoelden. Daarna heb ik er niet meer op gelet, en ik heb nergens last meer van gehad...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Victorio » zo 14 apr 2013, 15:49

Precies, het is maar net waar je aandacht naartoe gaat. Op zich kan ik me ook wel snel aan dit soort zaken storen hoor... Maar het is en blijft een auto uit het A segment. Als je per se in een auto wil rijden waar elk piepje en kraakje is weggewerkt zal je moeten doorsparen voor een Bugatti. ;)
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door JCDNL » zo 14 apr 2013, 17:04

Als mensen klagen voor 109 euro voor een jaarbeurtje voor een up, wil je echt niet doorsparen voor een Bugatti ;)
For many supercar enthusiasts, owning a Bugatti is a dream. But with a price tag of € 1,000,000 excluding taxes actually owning a Veyron is only for a small group of people within reach.

The initial price to buy it is just the start. After you receive the keys you will be forced to think about insurance, service, wear and tear and depreciation. The normal service of a Veyron is a routine annual maintenance that costs the owners € 15,000. In comparison you can service your Ferrari Enzo eight times in a year for the same price. The routine maintenance includes a check of all fluids, but is primarily an inspection of the car to ensure it can continue to withstand the pressure of speeds up to 400km/h.

Second you will need a new set of tires which are quite expensive at € 23,800 a set every 4,000 km. Even worse is the expected cost of € 36,000 every 16,000 km for a new set of wheels on top of the tire costs.

And you will also have to insure your Veyron and in many countries you have to pay road tax. The insurance alone can be € 2,800 a month! Despite the high maintenance and insurance costs you can be proud to drive one of the most expensive and exclusive cars on the market today.

Gebruikersavatar
Victorio
Forum newbie
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 17:31

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Victorio » zo 14 apr 2013, 18:02

Ja maar dan heb je vast geen last van een tik in het rempedaal! :D
Afbeelding | High Up! | BMT | 60pk | 2 deuren | Deep black pearl | Executive-, Drive- en Dynamic pakket
Afbeelding | Peugeot 106 | 1.1 Accent

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door henri » zo 14 apr 2013, 21:27

Ben benieuwd of de Bugatti-dealer dan bij de proefrit ook checkt of alles blijft functioneren bij een snelheid van 400 km/h ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door up! » zo 14 apr 2013, 22:49

Victorio schreef:Ja maar dan heb je vast geen last van een tik in het rempedaal! :D
De Veyron trekt overigens wel naar rechts, zie de link :lol: http://www.youtube.com/watch?v=4NJmB1F2mdE
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Ron UP » do 02 mei 2013, 09:47

Gisteren mn nieuwe high up opgehaald. Het eerste wat me opviel is, dat met t remmen die vervelende tik niet meer aanwezig is :D
Dus er is wel wat geoptimaliseerd :mrgreen:
Beter beter vind ik dit!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Tik in het rempedaal.

Bericht door Up&Go » do 02 mei 2013, 14:38

Ah! Dan is er dus toch wat aan gedaan en aan te doen. Tijd voor een mailtje aan Pon. Ik erger me kapot eraan namelijk. :evil:

Plaats reactie