Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Upper Up!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 21:29
Locatie: Reuver

Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door Upper Up! » vr 26 okt 2012, 20:13

Het viel me altijd al op dat wanneer een steentje in de wielkasten kwam dit erg hard door klonk in het interieur.
Vandaag heb ik nieuwe winterbanden gemonteerd. Ze komen als erg stil uit de test, echter ook nu hoor ik duidelijk meer af rol geluid, bandengeluid, in de auto.
Heeft iemand hier ervaring mee en bv. Meer geluids isolatie aangebracht ?
Volgens mij hebben ze op isolatie materiaal bespaard in de fabriek. ;)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door up! » vr 26 okt 2012, 20:25

Een vaker gehoorde klacht, waar al het nodige over is geschreven, zie onder andere dit topic: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... luid#p5987
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door henri » vr 26 okt 2012, 20:28

Steentjes kunnen inderdaad lawaai veroorzaken achterin de Up.

Ik heb nu een aantal weken winterbanden op mijn Up liggen. Ze zijn net zo geruisloos als de zomerbanden, die ik had. Daarom ben ik wel benieuwd naar welk merk en type winterband je onder je Up hebt liggen. Mijn vermoeden is dat het in de kwaliteit van de band gezocht moet worden. Opgegeven geluidsniveaus worden door de fabrikant zelf bepaald, dus hoe betrouwbaar of dergelijke opgaves zijn: ik heb er mijn vraagtekens bij.

Continental PremiumContact2 zomerbanden en Dunlop WinterResponse winterbanden zijn in mijn beleving even stil.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door up! » vr 26 okt 2012, 20:31

henri schreef:Continental PremiumContact2 zomerbanden en Dunlop WinterResponse winterbanden zijn in mijn beleving even stil.
Ik merk ook geen verschil tussen zomer- en winterbanden. Continental PremiumContact2 zomerbanden <<-->> Bridgestone Blizzak winterbanden.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

_1S_
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 17:41
Locatie: Vlaanderen

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door _1S_ » do 01 nov 2012, 19:34

henri schreef:Opgegeven geluidsniveaus worden door de fabrikant zelf bepaald, dus hoe betrouwbaar of dergelijke opgaves zijn: ik heb er mijn vraagtekens bij.
Die geluidsmetingen worden volgens strikte normen uitgevoerd, maar aan de buitenkant van de auto.
De resultaten geven weer hoeveel lawaai de band maakt op X meter van het voorbijrollende voertuig.

Maar dat heeft dus weinig of niets te maken met het bandengeluid dat je binnenin de auto hoort :ugeek:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door up! » do 01 nov 2012, 19:47

_1S_ schreef:Die geluidsmetingen worden volgens strikte normen uitgevoerd, maar aan de buitenkant van de auto.
Dat hangt van de betreffende test af. Er zijn genoeg testen waar ze het geluid aan de binnenkant van de auto meten. Het opgegeven geluidsniveau dat je terug vindt in testen van autotijdschriften is altijd het geluid aan de binnenkant van de auto.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
P@trick & Mii(rella)
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 14:57
Locatie: Eindhoven

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door P@trick & Mii(rella) » vr 02 nov 2012, 20:57

Tja dit zijn de dingen waar je aan kan zien dat het eigenlijk een low budget auto is voor VW. bij alle andere modellen zitten er nog plastic wielkuip beplating in de wielkasten om dit geluid te dempen.
Seat Mii, Candy white, drive pakket, Seat portable system, donkere ramen, verwarmde stoelen,17inch,K&N filtertje.
BMW 520i High executive M performance F11 2012, opties, uhm ja, alles.....

dirk
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 22:31

Re: Geluid winterbanden / steentjes in wielassen

Bericht door dirk » zo 16 dec 2012, 22:25

Klopt inderdaad met dat geluid van die winterbanden.Ik rij nu vredestein snowtrac 3 splinternieuw,maar bij 100 km/h beginnen ze aardig
te joelen.Probeer van de week een ander merk.

Plaats reactie